کره جنوبی می گوید کره شمالی در آخرین آزمایش تسلیحاتی، موشک های کروز شلیک کرده است



سئول، کره جنوبی – ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی روز چهارشنبه در پنجمین آزمایش از این نوع تسلیحات از ژانویه، چندین موشک کروز به سمت دریا شلیک کرد و این امر باعث افزایش موج تظاهرات تسلیحاتی شد که تنش ها را در منطقه افزایش داد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت که ارتش کره جنوبی و آمریکا در حال تجزیه و تحلیل پرتاب هایی هستند که در آب های شمال شرق شهر ساحلی وونسان در شرق این کشور شناسایی شده است. ارتش کره جنوبی فوراً تعداد دقیق موشک های شلیک شده و میزان پرواز آنها را اعلام نکرد. هنوز مشخص نیست که آیا این موشک ها از زمین یا از دارایی های دریایی شلیک شده اند.

ستاد مشترک ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ارتش ما نظارت و هوشیاری خود را افزایش داده است و از نزدیک با شرکای آمریکایی‌مان همکاری می‌کند و از نزدیک نشانه‌های فعالیت بیشتر کره شمالی را زیر نظر دارد».

کارشناسان می گویند که کره شمالی در یک سال انتخاباتی در کره جنوبی و ایالات متحده با تمرکز طولانی مدت بر مجبور کردن واشنگتن به پذیرش ایده شمال به عنوان یک قدرت هسته ای و گرفتن امتیازات امنیتی و اقتصادی از یک کشور، فشار بر رقبای خود را افزایش می دهد. موقعیت قدرت

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز بیانیه های جنگ طلبانه ای را علیه کره جنوبی صادر کرده است، از جمله اعلام کرده است که هدف بلندمدت کره شمالی برای آشتی با رقیب تقسیم شده خود را کنار می گذارد و تهدید می کند که در صورت تحریک، جنوب را با سلاح هسته ای نابود خواهد کرد. در جنوب این نگرانی وجود دارد که کیم ممکن است با یک تحریک نظامی مستقیم، احتمالاً در اطراف مرز دریای غربی مورد مناقشه بین کره‌ها که محل درگیری‌های دریایی مرگبار در سال‌های گذشته بوده است، پیشروی کند.

موشک‌های کروز که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در پرواز مانند هواپیماهای کوچک دارای قابلیت مانور بالایی باشند، از جمله سلاح‌هایی هستند که کره شمالی برای غلبه بر دفاع موشکی تولید می‌کند و مکمل تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک این کشور است که برای شلیک از خشکی و دریا طراحی شده‌اند.

آخرین پرتاب‌ها، ششمین رویداد پرتاب موشک کره شمالی در سال جاری بود، از جمله آزمایش 14 ژانویه اولین موشک میان‌برد سوخت جامد این کشور، که تلاش‌های این کشور برای پیشبرد تسلیحات خود را با هدف اهداف دورافتاده آمریکا در اقیانوس آرام، از جمله نشان داد. مرکز نظامی گوام

کره شمالی در اوایل سال جاری موشک‌های کروز جدیدی را که برای شلیک از زیردریایی‌ها طراحی شده بودند و همچنین موشک‌های کروز دوربرد با پتانسیل رسیدن به پایگاه‌های نظامی آمریکا در ژاپن را آزمایش کرد.

ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن تمرینات نظامی ترکیبی خود را تقویت کرده و استراتژی های بازدارندگی هسته ای خود را تیزتر کرده اند.