سناتور بالدوین: قاضی تگزاس بخشی از تلاش جمهوری‌خواهان برای ممنوعیت سقط جنین است


سناتور تامی بالدوین، دی-وایس، گفت که قاضی تگزاس که حکم به تعلیق تایید طولانی‌مدت FDA از قرص سقط جنین کلیدی میفپریستون را صادر کرد، “با علم هدایت نمی‌شود” و بخشی از “تلاش جمهوری‌خواهان برای ممنوعیت سقط جنین در سراسر کشور” در یک طرح انحصاری است. مصاحبه ای که یکشنبه در NBC News “Meet the Press” پخش شد.

بالدوین که ماه گذشته ده ها عضو را رهبری کرد تا قوانین فدرال را ارائه کنند که دسترسی به سقط جنین را تضمین می کند، گفت: «آنچه ما در تگزاس داریم قاضی است که توسط علم هدایت نمی شود، اما بخشی از تلاش هماهنگ جمهوری خواهان افراطی برای ممنوعیت سقط جنین در سراسر کشور است. سقط جنین در پاسخ به لغو دادگاه عالی Roe v. Wade.

و ما نیازی به قضات، سیاستمداران یا دولت نداریم که به زنان در مورد نوع مراقبت های بهداشتی که می توانند داشته باشند بگویند. این موضوعی است که نه تنها در دادگاه تگزاس، بلکه در ایالت فلوریدا با امضای فرماندار مطرح می شود. او اضافه کرد که تقریباً شش هفته ممنوعیت، آیداهو سفر به خارج از ایالت را برای خردسالان ممنوع کرده است، ویسکانسین جایی که به معنای واقعی کلمه به سال 1849 بازگشته ایم. این تاریخی است که ممنوعیت جنایی سقط جنین ما تصویب شد و آن 174 سال پیش است.»

بالدوین گفت که نباید “فرآیند مبتنی بر علمی” FDA “دومین حدس زدن” وجود داشته باشد و او “به مبارزه” برای تصویب قانونی که Roe را که حق قانونی سقط جنین را تضمین می کند، تدوین می کند، ادامه خواهد داد.

“ما به مبارزه برای تصویب قانون حفاظت از سلامت زنان خود ادامه خواهیم داد، که Roe v. Wade را به عنوان قانون کشور در قوانین فدرال بازیابی می کند، اما همچنین به ایالت ها می گوید که نمی توانند این حق را محدود و محدود کنند، همانطور که ایالت ها دوست دارند. بالدوین افزود: ویسکانسین، تگزاس، و اکنون فلوریدا، آیداهو و بسیاری دیگر چنین کرده‌اند.

ماه گذشته، 47 عضو گروه دموکرات سنا، به رهبری بالدوین و سناتور ریچارد بلومنتال، دی-کانون، قانون حمایت از سلامت زنان در سال 2023 را معرفی کردند که از دسترسی به سقط جنین در سطح ملی محافظت می کند و “حق سلامت کامل باروری را باز می گرداند.” مراقب میلیون ها آمریکایی باشید.»

آن  تامی بالدوین
آن تامی بالدوین.آنا مانی میکر / فایل گتی ایماژ

سناتورهای دموکرات انتقاد بالدوین از این حکم را در سایر برنامه های یکشنبه تکرار کردند و آن را “باور نکردنی” و “خشمگین” خواندند.

«بعدش چه خواهد شد؟ آیا آن قاضی قرص های ضد بارداری را دوست ندارد؟ سناتور امی کلوبوچار از مینه‌سوتا در گفتگو با ABC News با اشاره به دارویی که برای درمان کلسترول بالا استفاده می‌شود، گفت: آیا ما داوری خواهیم داشت که لیپیتور را دوست نداشته باشد؟

او افزود: “دلیلی وجود دارد که کنگره به FDA این اختیار را داده است که این تصمیمات را در مورد ایمنی اتخاذ کند.”

سناتور کریستن گیلیبراند از نیویورک این حکم را به عنوان یک “خشم و خشم” و حمله به حق حریم خصوصی در مصاحبه ای با CNN “وضعیت اتحادیه” محکوم کرد.

«بنابراین سلب حق داشتن دارو، گسترشی برای سلب این حق حریم خصوصی است، اینکه می‌گوییم نمی‌توانیم دارویی را از طریق پست توسط پزشکان برای مردم در سراسر کشور ارسال کنیم، تجاوز بیشتری به این حق برای حفظ حریم خصوصی است. گیلیبراند گفت: دادگاه و دولت حق دارند که چه چیزی در نامه شما وجود دارد و با چه کسی صحبت می کنید و چه ارتباطاتی دارید. “این یک خشم است.”

برخی از جمهوری‌خواهان در برنامه‌های یکشنبه نسبت به این حکم ابراز تردید کردند، اما آن را کاملاً محکوم نکردند. سناتور بیل کسیدی، R-La.، در مصاحبه ای در “Meet the Press” به عنوان “کاملا هشداردهنده” نسبت به نگرانی ها مبنی بر تعدیل اختیارات FDA و پیامدهای گسترده تر بر سایر داروها عقب نشینی کرد.

کاچماریک در اوایل این ماه حکمی را صادر کرد که پیروزی گسترده‌ای را به مخالفان سقط جنین داد و یک هفته به دولت فرصت داد تا تصمیم خود را تجدید نظر کند. اگر این حکم در نهایت اجرایی شود، دسترسی به رژیم استاندارد برای سقط جنین دارویی در سراسر کشور را محدود می کند.

روز جمعه، دادگاه عالی ایالات متحده به طور موقت تصمیم Kacsmaryk را که بیماران را از دریافت میفپریستون از طریق پست باز می دارد، مسدود کرد. این تصمیم به این معنی است که، حداقل در حال حاضر، زنان همچنان می‌توانند از طریق پست میفپریستون را دریافت کنند، زیرا مبارزه قانونی ادامه دارد.

هم وزارت دادگستری و هم آزمایشگاه دانکو که نسخه برند میفپریستون، Mifeprex را تولید می کند، از دادگاه خواسته بودند که فورا وارد عمل شود.

قاضی ساموئل آلیتو در یک دستور کوتاه گفت که این توقیف تا نیمه شب چهارشنبه به قوت خود باقی خواهد ماند. اقامت موقت به قضات زمان می دهد تا اقدامات بعدی را بررسی کنند.

بالدوین که در حال حاضر دومین دوره ریاست جمهوری خود را سپری می کند، هفته گذشته پیشنهاد خود را برای انتخاب مجدد در سال 2024 به عنوان یک دموکرات اعلام کرد.