دادگاه استیناف حکم می‌کند که تگزاس می‌تواند علیرغم دستورالعمل‌های فدرال، سقط جنین اضطراری را ممنوع کند


یک دادگاه استیناف فدرال روز سه شنبه حکم داد تگزاس می تواند سقط جنین اضطراری را ممنوع کند علیرغم اینکه وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده می گوید قانون فدرال بر قوانین ایالتی که این روش را ممنوع می کند اولویت دارد.

دادگاه استیناف حوزه پنجم حکم دادگاه منطقه ای را تأیید کرد که در این مورد از دادستان کل تگزاس، کن پکستون حمایت کرد. درخواست تجدیدنظر توسط قاضی لزلی ساوتویک، منصوب رئیس جمهور جورج دبلیو بوش، و کرت انگلهارت و کوری ویلسون منصوبان ترامپ، مورد رسیدگی قرار گرفت.

انگلهارت نوشت: «استدلال شاکیان تگزاس مبنی بر اینکه درمان پزشکی از نظر تاریخی تابع قدرت پلیس ایالت‌ها است و نباید جایگزین آن شود، مگر اینکه هدف واضح و آشکار کنگره باشد، قانع‌کننده است.

معترضان در تظاهراتی در ساختمان کنگره تگزاس در آستین، تابلوهایی در دست دارند.
حامیان حقوق سقط جنین با معترضان ضد سقط جنین در تجمعی برای حقوق باروری در کاپیتول تگزاس در 14 مه 2022 در آستین روبرو می شوند.مونتینیک مونرو / گتی ایماژ

پکستون، یک جمهوری خواه، برای جلوگیری از راهنمایی های وزارت بهداشت و خدمات انسانی در سال 2022 شکایت کرده بود که گفته بود ارائه دهندگان پزشکی باید در شرایط اضطراری سقط جنین را انجام دهند.

دولت بایدن به حکم جیمز وسلی هندریکس قاضی منطقه ای ایالات متحده اعتراض کرده بود که آژانس فدرال را از اجرای این دستورالعمل در تگزاس و علیه دو گروه پزشکان ضد سقط جنین منع می کرد.

سخنگویان وزارت دادگستری و دادستان کل تگزاس بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر در مورد این حکم عصر سه شنبه پاسخ ندادند.

این یک داستان در حال توسعه است. لطفا برای بهروزرسانی دوباره بررسی کنید.