مردی در قتل یک زن تراجنسیتی سیاهپوست در اولین محاکمه جنایت نفرت فدرال به دلیل هویت جنسی محکوم شد


کلمبیا، اس سی – مردی از کارولینای جنوبی روز جمعه به دلیل قتل یک زن تراجنسیتی سیاهپوست در اولین محاکمه فدرال این کشور به دلیل جنایت نفرت بر اساس هویت جنسی، مجرم شناخته شد.

پس از تقریباً چهار ساعت بحث، هیئت منصفه داکوا لامیک ریتر را به جرم نفرت برای قتل دایم دو در سال 2019 محکوم کردند. ریتر همچنین به استفاده از سلاح گرم در ارتباط با تیراندازی مرگبار و ایجاد مانع در اجرای عدالت مجرم شناخته شد.

هنوز تاریخ صدور حکم تعیین نشده است. ریتر با حداکثر حبس ابد بدون آزادی مشروط مواجه است.

بروک اندروز، دستیار وکیل دادگستری ایالات متحده، «این پرونده گواهی بر تلاش متعهدانه ما برای مبارزه با خشونتی است که علیه افرادی که ممکن است به عنوان عضوی از جنس مخالف شناسایی شوند، به دلیل تمایلات جنسی یا هر ویژگی محافظت شده دیگری مورد هدف قرار می گیرد.» ناحیه کارولینای جنوبی پس از صدور حکم به خبرنگاران گفت.

دایم دو.
دایم دو.با حسن نیت از خانواده دایم دو از طریق AP

در حالی که مقامات فدرال قبلاً جرایم ناشی از نفرت بر اساس هویت جنسیتی را تحت تعقیب قرار داده بودند، این پرونده ها هرگز به دادگاه نرسیدند. مردی از می سی سی پی در سال 2017 پس از اعتراف به قتل یک زن تراجنسیتی 17 ساله، به عنوان بخشی از یک قرارداد اعتراف به 49 سال زندان محکوم شد.

بر اساس شهادت شاهدان و پیام های متنی به دست آمده توسط اف بی آی، محاکمه چهار روزه در مورد قتل دو، بر رابطه جنسی پنهانی بین او و ریتر متمرکز بود، ریتر که از افشای رابطه آنها در شهر کوچک آلندیل عصبانی شده بود. . دادستان ها ریتر را متهم کردند که سه بار با یک تفنگ کالیبر 22 به دو تیراندازی کرده است تا از افشای بیشتر رابطه عاشقانه آنها جلوگیری کند.

دادستان ها مصاحبه هایی را با پلیس ارائه کردند که در آن ریتر گفت که روزی که دوئه درگذشت او را ندیده است. اما ویدئوی دوربین بدن از ایستگاه ترافیکی دو، خالکوبی متمایز مچ دست ریتر را بر روی فردی در صندلی مسافر نشان می‌دهد، چند ساعت قبل از اینکه پلیس او را در ماشین غلتیده و در یک خیابان پارک شده پیدا کند.

وکیل مدافع لیندسی ون در دادگاه استدلال کرد که هیچ مدرک فیزیکی به ریتر اشاره نمی کند. او گفت که مجری قانون ایالتی هرگز آزمایش باقی مانده گلوله را که او داوطلبانه انجام داده بود، پردازش نکرد، و رابطه صمیمی این زوج و ماشین سواری های مکرر این زوج باعث شد که جای تعجب نباشد که ریتر با او بوده است.

دوستان نزدیک دو شهادت می دهند که در آلندیل پنهانی نبود که او انتقال اجتماعی خود را به عنوان یک زن بلافاصله پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان آغاز کرده است. او شروع به پوشیدن دامن کرد، ناخن هایش را درست کرد و اکستنشن پوشید. او و دوستانش درباره پسرهایی که می‌دیدند صحبت کردند – از جمله ریتر، که او را در یکی از سفرهای تابستانی‌اش از نیویورک برای ماندن در کنار خانواده ملاقات کرد.

دادستان ها گفتند، اما پیام های متنی به دست آمده توسط FBI نشان می دهد که ریتر به دنبال مخفی نگه داشتن رابطه آنها تا حد امکان بوده است. او به او یادآوری کرد که ارتباطات خود را از تلفن خود حذف کند و صدها پیامک ارسال شده در ماه قبل از مرگ او حذف شدند.

اندکی قبل از مرگ دو، مبادلات آنها متشنج شد. در یک پیام از 29 ژوئیه 2019، او از این شکایت کرد که ریتر سخاوت او را متقابل نکرده است. او پاسخ داد که فکر می کند آنها درک کرده اند که او به “موارد اضافی” نیاز ندارد.

او همچنین به او گفت که دلاسیا گرین، دوست دختر اصلی‌اش در آن زمان، پس از اطلاع از این رابطه، با توهین همجنس‌گرا هراسی به او توهین کرده است. در متنی در 31 ژوئیه، دو گفت که احساس می کند مورد استفاده قرار گرفته است و ریتر هرگز نباید اجازه می داد که گرین از آنها مطلع شود.

وکلای مدافع ریتر گفتند که نمونه برداری تنها تصویری از پیام های آنها را نشان می دهد. آنها به تبادلات دیگری اشاره کردند که در آن دو، ریتر را تشویق می کرد، یا جایی که او از او برای یکی از محبت های فراوانش تشکر می کرد.

شاهدان شهادت های مخرب دیگری ارائه کردند.

روزی که دو درگذشت، گروهی از دوستان ریتر را دیدند که سوار ماشینی نقره‌ای رنگ با شیشه‌های رنگی شده بود – وسیله‌ای که کوردل جنکینز، آشنای ریتر، گفت که قبلاً دو را دیده بود. وقتی ریتر چند ساعت بعد برگشت، جنکینز گفت، او لباس جدیدی پوشیده و “در لبه” ظاهر شده است.

جنکینز شهادت داد که دوستان در یک بشکه آتشی برای دود کردن پشه ها در آن روز پر حشره تابستانی درست کردند و ریتر کیف کتابش را در آن خالی کرد. او گفت که نمی‌توانست محتویات را ببیند، اما تصور می‌کرد که آنها چیزهایی هستند که ریتر دیگر نمی‌خواست، احتمالاً لباس‌هایی که قبلا می‌پوشید.

جنکینز گفت که هر دو روز بعد با هم برخورد کردند و او توانست دسته نقره ای یک اسلحه کوچک را ببیند که از کمر ریتر بیرون آمده بود. او گفت که ریتر از او خواسته که “آن را از بین ببرد.”

وکلای مدافع پیشنهاد کردند که جنکینز این داستان را برای خشنود کردن دادستان ها جعل کرده است و استدلال کردند که تصور اینکه ریتر از کسی که به سختی می شناسد بخواهد سلاح قتل را از بین ببرد، مضحک است. آنها گفتند که دوستان ریتر در مورد جزئیاتی مانند سوزاندن ظاهری لباس های او در حالی که در صورت عدم همکاری با تهدید پیگرد قانونی مواجه می شوند، روایت های متناقضی ارائه کردند.

در حالی که آلندیل از شایعاتی مبنی بر اینکه ریتر دو را کشته است سر و صدا کرد، طبق شهادت شاهدان، او شروع به رفتار نامشخص کرد.

گرین گفت که وقتی چند روز بعد در خانه پسر عمویش در کلمبیا حاضر شد، کثیف، بدبو بود و نمی توانست جلوی قدم زدنش را بگیرد. دوست پسر عمویش، ریتر را به ایستگاه اتوبوس رساند. قبل از رفتن، گرین از او پرسید که آیا او دو را کشته است.

گرین گفت: «سرش را پایین انداخت و پوزخندی به من زد.

کلی تریپی، مامور ویژه اف بی آی، با استناد به پیام های فیس بوک با یکی دیگر از دوستانش، خاویر پینکنی، گفت که ریتر پیامدهای ناشی از نیویورک را زیر نظر داشت. در 11 آگوست، پینکنی به ریتر گفت که هیچ کس “واقعاً صحبت نمی کند”. اما در 14 آگوست، پینکنی به ریتر هشدار داد که از آلندیل دوری کند زیرا پلیس ایالتی او را ملاقات کرده بود. او بعداً گفت: “کسی در حال “دخت کردن” بود.

پینکنی با اتهامات ممانعت از اجرای عدالت روبروست. مقامات فدرال مدعی هستند که او اظهارات نادرست و گمراه کننده ای به بازرسان داده است.