بیمارستان غزه از افزایش مرده زایی و مرگ و میر نوزادان خبر می دهد



زقوت گفت که در دوران بارداری خود از بیمارستان اماراتی در رفح بازدید کرده است. دکتر حیدر ابوسنیما، مدیر بیمارستان ماه گذشته به NBC News گفت که عوامل مختلفی بر سلامت مادران در آنجا تأثیر می گذارد.

او گفت که غذای کمی که در دسترس است فاقد «پروتئین، ویتامین یا سبزیجات است و اگر آنها را پیدا کنید، قیمت‌ها خارج از تصور است». “یک زن باردار یا خانواده اش نمی توانند آنها را به دست آورند.”

ابوسنیما افزود، علاوه بر آن، فشارهای روانی جنگ «تأثیر بسیار منفی بر مادر و نوزادش» دارد.

او گفت که در هفته های اخیر به نظر می رسد افزایشی در نوزادانی که نارس و عموماً «اندازه کوچکی دارند» به دنیا می آیند.

ما بچه های بزرگ مثل گذشته نمی بینیم. ما دیگر این بچه ها را نمی بینیم.»

دومینیک آلن، نماینده تعیین شده برای سرزمین های فلسطین در صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA)، گفت که وقتی ماه گذشته از غزه بازدید کرد، پزشکان بیمارستان اماراتی به طور مشابه به او گفتند که دیگر نوزادان «اندازه طبیعی» را نمی بینند.

آلن گفت: آنها به ما می گویند “عوارض بیشتر در مورد زایمان ناشی از سوءتغذیه و کم آبی بدن و استرس است.” “آنچه آنها می بینند افزایش تعداد نوزادان مرده و مرگ و میر نوزادان است.”

NBC News نتوانست به طور مستقل روندهای گزارش شده را تأیید کند و هیچ داده ای برای تأیید آنها در دسترس نبود. نیروهای دفاعی اسرائیل به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

سازمان بهداشت جهانی بارها اعلام کرده است که سوءتغذیه در غزه در حال افزایش است.

پزشکان مختلف به ویژه در زایشگاه‌ها گزارش می‌دهند که شاهد افزایش چشمگیر کودکانی هستند که به دنیا می‌آیند. [with] دکتر مارگارت هریس، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی روز سه شنبه در یک جلسه توجیهی گفت: وزن کم هنگام تولد و زنده ماندن در دوره نوزادی به دلیل اینکه خیلی کوچک به دنیا می آیند.

این گزارش ها در بحبوحه نگرانی های فزاینده در مورد قحطی قریب الوقوع در غزه منتشر می شود. پیش از این، مقامات بهداشتی فلسطین گزارش دادند که حداقل 27 نفر از جمله کودکان در اثر سوء تغذیه شدید در این منطقه جان خود را از دست داده اند. اسرائیل با فشار فزاینده ای از سوی جامعه بین المللی برای تسریع در ارسال کمک ها به غزه، که متهم به محدود کردن آن است، مواجه است.

مقامات اسرائیلی مانع از ورود کمک ها به غزه را رد کرده و در عوض گروه های بشردوستانه را مسئول این موضوع می دانند.

بر اساس گزارش صندوق جمعیت ملل متحد، حدود 155000 زن باردار و مادران تازه وارد در غزه “در حال مبارزه برای زنده ماندن” هستند.

این آژانس در وب سایت خود نوشت: «آنها از گرسنگی و بیماری های ناشی از آن رنج می برند، در میان کمبود تهدید کننده زندگی، غذا، آب و مراقبت های پزشکی.

برای 5500 زنی که در ماه آینده زایمان خواهند کرد، دسترسی به مراقبت های بهداشتی کافی چالشی غیرقابل تصور است. تنها سه زایشگاه در نوار غزه باقی مانده است و آنها مملو از بیماران هستند، و افزود: «پزشکان و ماماها – که از داروها و تجهیزات ناامید هستند – برای ارائه مراقبت های کافی به نوزادان تلاش می کنند.

دکتر آنجلا بیانکو، مدیر پزشکی جنین مادر و استاد زنان، زایمان و علوم تولید مثل در دانشکده پزشکی Icahn در کوه سینا در نیویورک، گفت که از گزارش های پزشکان رفح تعجب نکرده است، اگرچه داده های محدود نشان می دهد. نتیجه گیری دشوار است

وقتی به ادبیات پزشکی جهان نگاه می‌کنید و به تأثیر استرس بر پیامدهای بارداری نگاه می‌کنید، داده‌هایی وجود دارد که قطعاً از افزایش نرخ پیامدهای نامطلوب بارداری و به ویژه مرده‌زایی و زایمان زودرس در مواجهه با استرس مادر – به‌ویژه حمایت می‌کند. استرس شدیدتر.»

زقوت گفت که پس از از دست دادن همسرش، دختر بچه اش “آخرین امید من” بود.

“واقعا – جدا. من در مورد او خواب می دیدم.

شوهر زقوت یکی از بیش از 32600 نفری است که در نزدیک به شش ماه از آغاز حمله اسرائیل پس از حملات حماس در 7 اکتبر در غزه کشته شدند. در آن روز حدود 1200 نفر در اسرائیل کشته شدند و حدود 260 نفر به گروگان گرفته شدند. حداقل 252 سرباز ارتش اسرائیل از زمان آغاز حمله زمینی اسرائیل کشته شده اند.

جیمز الدر، سخنگوی جهانی یونیسف، در گفت‌وگو با NBC News در روز 23 مارس در غزه، گفت که آتش‌بس برای رسیدگی به بحران انسانی مارپیچ در این منطقه ضروری است.

او گفت: «مردم خسته شده‌اند، مکانیسم‌های مقابله شکسته شده‌اند. “سیستم بهداشت در حال فروپاشی است و اکنون قحطی قریب الوقوع داریم.”

زقوت دقیقاً نمی‌داند که چرا نوزادش مرده به دنیا آمده است، اما او معتقد است که این امر نتیجه حمله اسرائیل به غزه بوده است.

بعد از زایمان، او گفت: “به خداحافظی ادامه دادم.”

به او گفتم: برو پیش پدرت، پرنده ای در بهشت. من منتظر شما خواهم بود و صبور خواهم بود و به همان چیزی که بودیم برمی گردیم.» او گفت. ما یک خانواده روی زمین بودیم. ما در آخرت خواهیم بود.»