مقامات می گویند که مرگ ایروو اوتینو در بیمارستان ویرجینیا حکم قتل را به دلیل “خفگی همراه با محدودیت ها” نشان می دهد.


مقامات روز دوشنبه گفتند که مرگ یک مرد سیاهپوست در بیمارستانی در ویرجینیا که منجر به اتهام قتل علیه 10 معاون و کارکنان بیمارستان شد، به دلیل “خفگی با محدودیت ها” و یک قتل بود.

بر اساس بیانیه روز دوشنبه دفتر بازرس پزشکی ویرجینیا که به NBC News ارائه شد، علت مرگ ایروو اوتینو در 6 مارس “خفگی موضعی و مکانیکی همراه با محدودیت ها” بود. دفتر بازرسی پزشکی اعلام کرد که مرگ اوتینو، 28 ساله، قتل اعلام شده است.

ویدئویی که برخی از لحظات پایانی زندگی اوتینو را در بیمارستان مرکزی ایالتی ویرجینیا به تصویر می‌کشد، افسران و کادر پزشکی را نشان می‌دهد که به نظر می‌رسند در حال جمع شدن هستند. در بالای اوتینو قبل از اینکه در نهایت حرکت را متوقف کند.

خانواده اوتینو و وکلای او گفته اند که او در بحبوحه یک بحران سلامت روانی بوده است.

مرگ او منجر به اتهام قتل درجه دو علیه هفت معاون ویرجینیا کلانتر و سه کارمند بیمارستان شد.

بن کرامپ، وکیل برجسته حقوق مدنی و مارک کرودیس، مشاور خانواده اوتینو، روز دوشنبه در بیانیه ای گفتند که علت و نحوه مرگ “برای ما تعجب آور نیست، زیرا آنچه را که جهان در این ویدئو شاهد بود، تایید می کند.”

در این بیانیه آمده است: «در موازی وحشتناکی با قتل جورج فلوید، ایروو در حالی که باید کمک پزشکی و شفقت به او ارائه می‌شد، بازداشت شد و به شدت مهار شد. و تکنیک مهار مرگبار.»

ویدئوی نظارتی نشان می‌دهد که افسران اوتینو را – که به نظر می‌رسد با دستبند و غل در مچ پا بسته است – به داخل اتاق پذیرش می‌کشند و ابتدا او را به سمت میز می‌برند و سپس روی زمین می‌گذارند و او را مهار می‌کنند.

حدود 10 معاون کلانتر و کادر پزشکی در بیمارستان دیده می‌شوند که در اطراف اوتینو روی زمین جمع شده‌اند، در حالی که چندین نفر دیگر در همان نزدیکی ایستاده‌اند. صحنه به قدری شلوغ است که اوتینو را به سختی می توان در آن نقطه دید و مشخص نیست دقیقا چه اتفاقی می افتد یا معاونان و کارکنان پزشکی چگونه با او تعامل دارند.

یک دادستان ویرجینیا ماه گذشته هفت معاون کلانتر هنریکو کانتی و سه کارمند بیمارستان را به قتل درجه دو متهم کرد. یک هیئت منصفه بزرگ آنها را در 21 مارس متهم کرد.

مشخص نیست که در جریان این برخورد چه گفته شده است زیرا ویدیو صوتی ندارد. دادستان ها گفته اند که به بازرسان پلیس ایالتی گفته شده که اوتینو در حین پذیرش جنگنده شده است.

پس از اینکه خانواده اوتینو و وکلای آنها ویدئویی از این برخورد را نشان دادند، کارولین اوکو گفت با پسرش “مانند یک سگ رفتار می شود، بدتر از یک سگ.”

طبق اسناد دادگاه، چهار نفر از نمایندگانی که اوتینو را مهار کردند حداقل 250 پوند وزن داشتند و سنگین ترین آنها 320 پوند وزن داشتند.

دفتر دادستانی گفته است که نمایندگان اوتینو را در ساعت 3:58 بعد از ظهر به بیمارستان بردند تا بستری شوند. بر اساس گزارش دادگاه، ان کبل باسکرویل، وکیل مشترک المنافع ماه گذشته در جلسه دادگاه گفت: «او به دلیل داشتن حداقل هفت نفر در بالای سر و نگه داشتن او بر اثر خفگی درگذشت. ویدیو پخش شده توسط وابسته به NBC WWBT از ریچموند.

اداره پلیس گفته است که اوتینو ابتدا در 3 مارس پس از پاسخ افسران پلیس شهرستان هنریکو به تماس احتمالی سرقت دستگیر شد.

اداره گفت که افسران اوتینو را تحت “دستور مراقبت اضطراری” قرار دادند. قانون ویرجینیا می گوید از این دستورات در موارد بیماری روانی استفاده می شود.

افسران سپس اوتینو را به بیمارستان پزشکان پرهام بردند، جایی که یک مرکز دریافت بحران در آن قرار داشت و اداره پلیس گفت که او “به افسران مورد حمله فیزیکی قرار گرفت.” او به زندانی منتقل شد که توسط کلانتر شهرستان هنریکو اداره می شد و در آنجا با چندین اتهام از جمله سه فقره حمله به یک افسر مجری قانون، اختلال در رفتار در بیمارستان و خرابکاری محکوم شد.

اداره پلیس گفت که افسران همچنین به رویداد دیگری در روز قبل، در 2 مارس، به دلیل “وضعیت مشکوک گزارش شده” پاسخ دادند که در آن شاکی گفت که نگران رفتار همسایه خود است. پلیس گفت که همسایه اوتینو شناسایی شد. این تماس اعلام کرد که این تماس به عنوان “مشکل سلامت روان” طبقه بندی شد و هیچ اتهامی ثبت نشد.

پلیس ایالتی برای بررسی مرگ اوتینو در حدود ساعت 7:30 بعدازظهر 6 مارس، چند روز پس از دستگیری اولیه، فراخوانده شد.

آلیسا گرگوری، کلانتر شهرستان هنریکو، در بیانیه‌ای گفته است که این دفتر “به طور کامل با تحقیقات پلیس ایالت ویرجینیا همکاری می‌کند.”

در بیانیه آمده است: «به طور جداگانه، ما در حال بررسی مستقل خود از این حادثه هستیم.

خانواده اوتینو که ریشه در کنیا دارند، گفته اند که او فردی فداکار بوده که به عدالت اهمیت می دهد. نزدیکانش گفتند که او همچنین یک هنرمند هیپ هاپ بود که می توانست در پنج دقیقه آهنگ بنویسد.

شانتال داسیلوا و فیل سلامت کمک کرد.