به گفته محققان، نزدیک به نیمی از شهرهای بزرگ چین در حال غرق شدن هستند



سنگاپور – بر اساس یک مطالعه از داده‌های ماهواره‌ای سراسری که در روز جمعه منتشر شد، تقریباً نیمی از شهرهای بزرگ چین از سطوح «متوسط ​​تا شدید» فرونشست رنج می‌برند و میلیون‌ها نفر را در معرض خطر سیل قرار می‌دهند، به‌ویژه با افزایش سطح دریا.

نویسندگان این مقاله که توسط مجله Science منتشر شده است، دریافتند که 45 درصد از زمین های شهری چین با سرعتی بیشتر از 3 میلی متر در سال، 16 درصد با سرعت بیش از 10 میلی متر در سال، نه تنها به دلیل کاهش سطح آب، بلکه همچنین به دلیل کاهش سطح آب است. وزن خالص محیط ساخته شده

با توجه به جمعیت شهری چین در حال حاضر بیش از 900 میلیون نفر، گروهی از محققان به رهبری آئو زورویی از دانشگاه عادی چین می‌گویند: «حتی بخش کوچکی از زمین در چین می‌تواند به تهدیدی اساسی برای زندگی شهری تبدیل شود».

فرونشست زمین در حال حاضر بیش از 7.5 میلیارد یوان (1.04 میلیارد دلار) خسارت سالانه به چین وارد کرده است و در قرن آینده، تقریباً یک چهارم از زمین های ساحلی می تواند در واقع کمتر از سطح دریا باشد و صدها میلیون نفر را در معرض خطر بیشتری از طغیان قرار دهد. .

رابرت نیکولز در مرکز تحقیقات تغییرات آب و هوایی تیندال در دانشگاه آنگلیا شرقی گفت: «این واقعاً نشان می‌دهد که این برای چین یک مشکل ملی است و فقط در یک یا دو مکان مشکلی نیست. و این یک عالم کوچک از آنچه در سراسر جهان اتفاق می افتد است.

شهر شمالی تیانجین، که بیش از 15 میلیون نفر در آن زندگی می کنند، به عنوان یکی از بدترین مناطق شناخته شد. سال گذشته، 3000 نفر از ساکنان پس از یک “فاجعه زمین شناسی ناگهانی” که محققان علت آن را کاهش آب و همچنین ساخت چاه های زمین گرمایی عنوان کردند، تخلیه شدند.

بسیاری از مناطق قدیمی زغال سنگ چین نیز در نتیجه استخراج بیش از حد آسیب دیده اند، به طوری که مقامات اغلب مجبور می شوند برای تقویت زمین، بتن را به شفت های در حال فروپاشی تزریق کنند.

مشکل به چین محدود نمی شود. یک مطالعه جداگانه که در ماه فوریه منتشر شد، نشان داد که حدود 2.4 میلیون مایل مربع از زمین در سراسر جهان در معرض خطر است. در میان کشورهایی که بیشترین آسیب را دیده اند، اندونزی است که بخش بزرگی از پایتخت، جاکارتا، اکنون زیر سطح دریا قرار دارد.

نیکولز گفت شهرهای آسیب‌پذیر می‌توانند از توکیو درس بگیرند، توکیو تا زمانی که استخراج آب‌های زیرزمینی را در دهه 1970 ممنوع کرد، حدود 16 فوت فرو رفت.

وی افزود: “کاهش فرونشست باید بسیار جدی بررسی شود، اما شما نمی توانید همه آن را متوقف کنید، بنابراین شما در مورد سازگاری و ساخت دایک صحبت می کنید.”

بر اساس مطالعه سنگاپور در سال 2022، از 44 شهر ساحلی اصلی که از این مشکل رنج می برند، 30 شهر در آسیا بودند.

مت وی، کارشناس ژئوفیزیک در دانشگاه رود آیلند می گوید: «این مشکل شهرنشینی و رشد جمعیت است – تراکم جمعیت بیشتر، استخراج آب بیشتر، (و) فرونشست بیشتر.