هفت قربانی که گمان می‌رود مهاجرانی باشند بر اثر برخورد یک وسیله نقلیه در حالی که در ایستگاه اتوبوس در یکی از شهرهای مرزی تگزاس منتظر بودند کشته شدند.


به گفته مقامات، هفت نفری که در یکی از شهرهای مرزی تگزاس در ایستگاه اتوبوس منتظر بودند، بامداد یکشنبه بر اثر برخورد یک وسیله نقلیه با آنها کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.

یک مقام ارشد اجرای قانون گفت که قربانیان، که گمان می‌رود مهاجران باشند، در نزدیکی یک مرکز خیریه کاتولیک در براونسویل معروف به مرکز اوزانم بودند.

در ابتدا، مقام ارشد اجرای قانون گفت، مقامات معتقد بودند که این یک اقدام عمدی بوده است. این مقام بعداً گفت که مشخص نیست این کار عمدی بوده و تحقیقات در مورد انگیزه آن ادامه دارد.

ستوان براونزویل، ستوان مارتین سندووال، در مصاحبه ای این موضوع را تکرار کرد و گفت که پلیس همچنین در حال بررسی است که آیا راننده مست بوده است یا اینکه حادثه یک تصادف بوده است.

اما، سندووال گفت، راننده که یک مرد اسپانیایی تبار است، با بازرسان همکاری نکرده است.

پرسنل اورژانس یک وسیله نقلیه آسیب دیده را پس از یک برخورد مرگبار در براونزویل، تگزاس، در 7 می 2023 با خود می برند.
پرسنل اورژانس یک خودروی آسیب دیده را پس از یک تصادف مرگبار در براونزویل، تگزاس، در روز یکشنبه با خود بردند.مایکل گونزالس/AP

سندوال گفت: «او نام‌های متعددی به ما داده است.» وی افزود که مقامات منتظر بررسی اثر انگشت هستند و امیدوارند راننده را که به رانندگی بی‌احتیاطی متهم شده است، شناسایی کنند.

سندووال گفت احتمال اتهامات بیشتری وجود دارد. سخنگوی این آژانس گفت که FBI در تحقیقات به پلیس براونزویل کمک می کند.

سازمان آتش نشانی براونزویل در صفحه رسمی فیسبوک خود اعلام کرد که آمبولانس ها 11 نفر را که در این تصادف در ساعت 8:30 صبح زخمی شدند به بیمارستان های محلی منتقل کردند.

آتش نشانی گفت که یکی از مجروحان با هواپیما به مرکز پزشکی ولی باپتیست در نزدیکی هارلینگن منتقل شد.

یکی از مهاجران از ونزوئلا که به مدت سه روز در مرکز اوزانام اقامت داشت، به KVEO وابسته به NBC در براونزویل گفت که تقریباً ضربه خورده است.

مردی که عیسی نام داشت به ایستگاه گفت: «ما آنجا منتظر بودیم و کامیون از چراغ راهنمایی عبور کرد و به لطف خدا هیچ اتفاقی برای ما نیفتاد، اما آنها به اطرافیانمان برخورد کردند.

براونزویل یکی از شهرهای مرزی است که در حال حاضر شاهد افزایش مهاجرانی است که می‌خواهند قبل از پایان برنامه مهاجرتی Title 42 از مکزیک به ایالات متحده بروند.

ممنوعیت کووید که در سال آخر دولت ترامپ اعمال شد، از زمان اجرایی شدن آن در مارس 2020، بیش از 2.5 میلیون بار مهاجران را به مکزیک بازگردانده است.

خواهر نورما پیمنتل، مدیر اجرایی مؤسسه خیریه کاتولیک دره ریو گراند، گفت که مرکز اوزانم تعدادی از مهاجران را یک شبه در خود جای می دهد. او گفت که هیچ تهدید مستقیمی در رابطه با بحران مرزی در هفته های اخیر دریافت نکرده است.

پیمنتل گفت: “واقعاً مایه تاسف است که این اتفاق غم انگیز رخ داد. این چیزی است که با تمام توجه به مهاجران باید توجه کسانی را که مخالف آنها هستند جلب کند.”

پیمنتل گفت که مهاجران “لیاقت مواجه شدن با این واقعیت غم انگیز را ندارند.”

این یک داستان در حال توسعه است. لطفا برای بهروزرسانی دوباره بررسی کنید.