به گفته محققان، گونه نادر انگل که 4 سمور سمور را در کالیفرنیا کشت، می تواند برای انسان خطرناک باشد.



یک سویه نادر و غیرمعمول قدرتمند از یک انگل که معمولاً در مدفوع گربه یافت می‌شود، چهار سمور را در سواحل کالیفرنیا کشت، یافته‌ای که محققان روز چهارشنبه را بی‌سابقه و بالقوه خطرناک برای انسان و سایر حیوانات توصیف کردند.

کارن شاپیرو، دانشیار پاتولوژی، میکروبیولوژی و ایمونولوژی در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، یافته های اولیه را در یک انتشار خبری به عنوان یک “غافلگیر کننده کامل” توصیف کرد و گفت که سویه نادر این انگل که به عنوان شناخته می شود. توکسوپلاسما گوندی، قبلاً هرگز در سمورهای دریایی یا هر پستاندار یا پرنده آبزی دیگری دیده نشده است.

شاپیرو و سه نویسنده مشترک از دانشگاه و دپارتمان ماهی و حیات وحش کالیفرنیا تحقیقات خود را روز چهارشنبه در مجله Frontiers in Marine Science منتشر کردند.

ملیسا میلر-هنسون از دپارتمان ماهی و حیات وحش در این بیانیه گفت که او به مدت 25 سال توکسوپلاسموز را در سمورهای دریایی مطالعه کرده است و هرگز چنین ضایعات شدید یا تعداد بالای انگل را ندیده است.

او گفت: “ما یافته های اولیه خود را گزارش می کنیم تا دیگران را در مورد این وضعیت نگران کننده آگاه کنیم.” از آنجایی که توکسوپلاسما می‌تواند هر حیوان خون گرمی را آلوده کند، می‌تواند به طور بالقوه باعث بیماری در حیوانات و انسان‌هایی شود که محیط یا منابع غذایی مشابهی دارند، از جمله صدف‌ها، صدف‌ها، صدف‌ها و خرچنگ‌هایی که خام یا نیم‌پز مصرف می‌شوند.»

به گفته مرکز کنترل بیماری، اکثر موارد توکسوپلاسموز در انسان‌های سالم شناسایی نمی‌شوند، اگرچه می‌تواند باعث بیماری شدید برای افرادی با سیستم ایمنی ضعیف و همچنین سقط جنین و سایر مشکلات سلامتی برای زنانی شود که مدت کوتاهی قبل یا در طول بارداری به این انگل مبتلا می‌شوند. و پیشگیری

بر اساس این انتشار، مشخص نیست که چگونه سویه نادر توکسوپلاسما ممکن است بر افراد تأثیر بگذارد.

بر اساس این مطالعه، چهار سمور دریایی جنوبی که توسط محققان مورد مطالعه قرار گرفتند، از فوریه 2020 تا مارس 2022 در شهرستان های سن لوئیس اوبیسپو و سانتا کروز پیدا شدند. محققان پیشنهاد می کنند که این حیوانات ممکن است از روان آب باران به انگل مبتلا شده باشند.

نوع توکسوپلاسمای یافت شده در بدن آنها، معروف به COUG، اولین بار در سال 1995 در شیرهای کوهستانی کانادایی کشف شد. مشخص نیست که چگونه این انگل به کالیفرنیا رسیده است، اما انتشار آن را به عنوان یک ورود اخیر توصیف می کند.