مرگ و میرهای مرتبط با بارداری در حال کاهش است. در اینجا دلیل عدم رضایت پزشکان است.



گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری نشان می دهد که تعداد زنانی که در دوران بارداری جان خود را از دست می دهند، در پی افزایش نگران کننده سال 2021 به سطح قبل از همه گیری باز می گردد.

در سال 2022، 817 زن آمریکایی در دوران بارداری یا بلافاصله پس از زایمان جان خود را از دست دادند که نسبت به سال قبل 1205 نفر کاهش داشت.

دکتر دکتر گفت: “اگر به سال 2021 نگاه کنید، ما شاهد افزایش شدیدی بودیم زیرا واقعاً هنوز در همه گیری بودیم و همچنان با اختلالات مراقبت، ترس از ورود به فضای مراقبت های بهداشتی و ناتوانی در دسترسی به مراقبت در آن زمان مواجه بودیم.” ورونیکا گیلیسپی بل، متخصص زنان و زایمان در مرکز پزشکی Ochsner در کنر، لوئیزیانا. او در گزارش جدید که روز پنجشنبه توسط مرکز ملی آمار بهداشت CDC منتشر شد، دخالتی نداشت.

بر اساس گزارش جدید، میزان مرگ و میر مادران در سال 2022، 22.3 مرگ به ازای هر 100000 تولد زنده بوده است، در حالی که در سال 2021 این رقم 32.9 در هر 100000 بوده است.

دونا هویرت، نویسنده گزارش و دانشمند بهداشت NCHS گفت: «به نظر می رسد که به سطح قبل از همه گیری باز می گردد. او گفت که به نظر می رسد همین امر در مورد داده های اولیه 2023 نیز صادق باشد.

کاهش در تمام گروه های سنی و نژادها مشاهده شد، اگرچه زنان سیاهپوست همچنان به طور نامتناسبی تحت تأثیر قرار می گیرند. میزان مرگ و میر مادران آنها در سال 2022، 49.5 مرگ در هر 100000 تولد زنده بود. در سال 2021، 69.9 مرگ در هر 100000 بود.

دکتر وارنر هو، متخصص زنان و زایمان و رئیس بخش زنان و زایمان در دانشگاه آلاباما در بیرمنگام، به ویژه در میان سیاه پوستان، گفت: «ما هنوز راه درازی برای ایجاد مداخلات و استراتژی‌های پیشگیری واقعا معنادار برای کاهش مرگ و میر داریم. زنان و زنان رنگین پوست.» هو با گزارش NCHS درگیر نبود.

صحت داده های مرگ و میر مادران NCHS، که از گواهی فوت بدست می آید، مدت هاست مورد بررسی قرار گرفته است. بیش از یک دهه پیش، این گروه تحقیقاتی خاطرنشان کرد که بسیاری از مرگ و میرهای زنان باردار به دلیل مشکل در کدگذاری پزشکی شمارش نمی‌شود.

در سال 2003، NCHS سعی کرد با توصیه به ایالت ها که یک چک باکس استاندارد شده را به گواهی ها اضافه کنند تا مشخص شود که مرگ در یک زن باردار یا اخیراً باردار رخ داده است، این مشکل را اصلاح کند. تا سال 2017 بود که همه ایالت ها این تغییر را انجام دادند.

مطالعه ای که ماه گذشته منتشر شد، نشان داد که قانون چک باکس نرخ مرگ و میر مادران را بیش از حد تخمین زده است، زیرا برای تعیین اینکه آیا علت مرگ واقعاً به بارداری مرتبط است یا خیر، دقیق نبود.

Gillispie-Bell، همچنین مدیر پزشکی همکاری با کیفیت پری ناتال لوئیزیانا در وزارت بهداشت این ایالت، گفت که با این یافته ها مخالف است زیرا آنها شرایط سلامت روان را در نظر نمی گیرند.

و طبق داده‌های CDC، شایع‌ترین علت مرگ در دوران بارداری یا بلافاصله پس از آن مربوط به شرایط سلامت روان است که شامل اختلال مصرف مواد مخدر و الکل می‌شود.

هویرت گفت که گروه او به اصلاح کیفیت داده ها ادامه می دهد.

او گفت: «اگر ما از چک باکس استفاده نمی‌کردیم، دقیقاً به همان جایی که در گذشته بودیم، برمی‌گشتیم، زمانی که به شدت مورد انتقاد قرار می‌گرفتیم که درصد قابل توجهی از مرگ‌های مادر را از دست داده‌ایم.

در حالی که به نظر می رسد که اعداد “روند در جهت درست” هستند، هاه گفت، “آنها هنوز خیلی بالا هستند.”

گیلیسپی بل گفت: “هیچ مادری نباید با ترس از مرگ در هنگام تولد فرزندش وارد بارداری شود.” “تا زمانی که مادران در حال مرگ هستند، ما هنوز کار داریم.”