به گفته فدرال رزرو، نزدیک به 50 پوند متا پنهان شده در سینه یخی پر از ماهی در مرز کشف و ضبط شد.


مقامات فدرال گفتند که مقامات اوایل این هفته نزدیک به 50 پوند متامفتامین را که در یک سینه ماهی یخی پنهان شده بود در مرز جنوبی کالیفرنیا مصادره کردند.

بر اساس بیانیه روز چهارشنبه گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده، که همچنین به عنوان CBP شناخته می شود، این حادثه یکشنبه قبل از ساعت 9 شب در بندر ورودی Calexico غربی رخ داد و مرد 34 ساله ای بود که سدان خود را از طریق خط SENTRI رانندگی کرد.

SENTRI مخفف عبارت Secure Electronic Electronic for Travelers Rapid Inspection است، یک برنامه CBP “که اجازه می دهد تا مسافران از پیش تایید شده و کم خطر پس از ورود به ایالات متحده، ترخیص سریع را انجام دهند.”

مواد مخدر توقیف شده است
این حادثه یکشنبه قبل از ساعت 9 شب در بندر ورودی Calexico West رخ داد.گمرک و حفاظت از مرز ایالات متحده

پس از عبور خودرو از خط SENTRI، افسران CBP تصمیم گرفتند که راننده و وسیله نقلیه به بازرسی بیشتری نیاز داشته باشند. CBP گفت، در طی یک بازرسی اضافی، افسران CBP از سیستم تصویربرداری بندر برای غربالگری وسیله نقلیه استفاده کردند، که “بی نظمی در یک قفسه یخی یافت شده در صندوق عقب خودرو” داشت. CBP گفت که یک تیم K-9 پاسخ داد و مواد مخدر پیدا کرد.

افسران CBP در مجموع 25 بسته را از قفسه یخ کشف و استخراج کردند. محتویات بسته ها مورد آزمایش قرار گرفت و به عنوان مت آمفتامین با وزن کل 47.13 پوند شناسایی شد.

روکه کازا، مدیر بندر منطقه کالکسیکو در این بیانیه گفت: “قاچاقچیان مواد مخدر برای فریب افسران ما تلاش زیادی خواهند کرد.” من به افسران آموزش دیده ما افتخار می کنم که هر روز با پشتکار تلاش می کنند تا با این مواد مخدر خطرناک که جان بسیاری را گرفته اند مبارزه کنند.

راننده که نامش فاش نشد به بازپرسی امنیت داخلی تحویل داده شد. CBP گفت که مواد مخدر و وسیله نقلیه توسط افسران CBP از دفتر میدانی سن دیگو کشف و ضبط شد.

CBP گفت که مصادره مواد مخدر در روز یکشنبه نتیجه عملیات آپولو است. این برنامه یک تلاش “ضد فنتانیل” است که در اکتبر در جنوب کالیفرنیا آغاز شد و در آوریل به آریزونا گسترش یافت. CBP گفت که این ابتکار بر اطلاعات و مشارکت برای هدف قرار دادن قاچاق فنتانیل به کشور متمرکز است.