انفجار در مرکز پاریس چندین زخمی برجای گذاشت و احتمال انفجار گاز وجود دارد


پاریس، 21 ژوئن – انفجاری در خیابانی در محله شلوغ لاتین مرکز پاریس در روز چهارشنبه رخ داد که باعث فروریختن نمای یک مدرسه طراحی محبوب بین دانشجویان خارجی، منفجر شدن پنجره‌ها و ایجاد آتش‌سوزی عظیم شد.

پلیس گفت که دست کم 16 نفر زخمی شدند که حال هفت نفر از آنها وخیم است.

دفتر دادستانی پاریس گفت هنوز زود است که بگوییم علت این انفجار چیست.

اما معاون شهردار محلی، ادوارد سیول، در یک پست توییتری به انفجار گاز اشاره کرد و شاهدان به تلویزیون BFM گفتند لحظاتی قبل از انفجار بوی شدید گاز شنیده شده است.

تصویر: دود از آوارهای ساختمانی در میدان آلفونس-لاوران در منطقه 5 پاریس، در 21 ژوئن 2023 بلند می شود.
دود از آوارهای ساختمانی در میدان آلفونس-لاوران در منطقه 5 پاریس، روز چهارشنبه بلند می شود. عبدالمونام ایسا / خبرگزاری فرانسه – گتی ایماژ

تصاویر تلویزیونی آوار آکادمی آمریکایی پاریس را نشان می دهد که در خیابان سنت ژاک پراکنده شده و دود از حداقل دو ساختمان مجاور که در آتش بودند بلند شده است.

خال ایلسی، کارمند بار محلی، گفت: «من صدای انفجار مهیبی را شنیدم. “و هنگامی که از رستوران خارج می شدم، شعله های آتش را در انتهای خیابان سنت ژاک دیدم.”

این انفجار در ساعت 4.55 بعد از ظهر به وقت محلی و درست زمانی که کارگران در حال رفتن به خانه بودند روی داد.

بیش از 200 آتش نشان در واکنش اضطراری شرکت داشتند. تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که آتش‌نشانان شلنگ‌ها را در دست گرفته و جت‌های آب را به سمت آتش نشانه می‌گیرند در حالی که دود غلیظ سیاه به آسمان می‌وزد.

تصویر: دود بلند شده از ساختمانی در میدان آلفونس-لاوران در منطقه 5 پاریس، در 21 ژوئن 2023.
روز چهارشنبه دود از ساختمانی در میدان آلفونس-لاوران در منطقه 5 پاریس بلند شد.ایان لنگسدون / خبرگزاری فرانسه – گتی ایماژ

لوران نونز، رئیس پلیس پاریس بعداً گفت که آتش کنترل شده است.

خیابان سنت ژاک در منطقه 5 مرکز پاریس از کلیسای جامع نوتردام پاریس به دانشگاه سوربن و بیمارستان نظامی وال دو گریس منتهی می شود و چند بلوک از محوطه محبوب لوکزامبورگ فاصله دارد.

این منطقه معمولاً در اوایل تابستان مملو از گردشگران و دانشجویان خارجی است.

مونیک موسر، مورخ هنر، گفت: «من در خانه بودم و می نوشتم… فکر می کردم یک بمب است.

تصویر: دود از آوارهای ساختمانی در میدان آلفونس-لاوران در منطقه 5 پاریس، در 21 ژوئن 2023 بلند می شود.
دود از آوارهای ساختمانی در میدان آلفونس-لاوران در منطقه 5 پاریس، روز چهارشنبه بلند می شود.عبدالمونام ایسا / خبرگزاری فرانسه – گتی ایماژ

یکی از همسایه‌ها در را زد و به من گفت که آتش نشانی از ما می‌خواهد که هر چه سریع‌تر تخلیه شویم. لپ تاپم، گوشیم را برداشتم. حتی فکرش را هم نمی‌کردم که داروهایم را بخورم.»

در سال 2019 نشت گاز باعث انفجار شد که در آن 4 نفر کشته و 66 نفر مجروح شدند. در آوریل 2019، آتش‌سوزی در کلیسای نوتردام رخ داد که قسمت زیادی از سقف را تخریب کرد و قبل از خاموش شدن آن خسارت‌های دیگری به بار آورد.