هیچ هزینه ای برای افسر پلیس سابق ممفیس در ایستگاه تایر نیکولز وجود ندارد


دادستان ناحیه شلبی روز سه شنبه گفت که هیچ اتهامی علیه افسر پلیس ممفیس که به دلیل دست داشتن در توقف ترافیکی که منجر به مرگ تایر نیکولز شد از کار اخراج شده است.

نیکولز، یک مرد سیاهپوست 29 ساله، پس از آنکه در 7 ژانویه به اتهام احتیاط در رانندگی دستگیر شد، به طرز وحشیانه ای مورد حمله قرار گرفت و سه روز بعد بر اثر جراحات جان باخت. روز سه‌شنبه، استیو مالروی، اداره کل شلبی کانتی، به‌روزرسانی‌ای را در رابطه با تحقیقات در مورد مرگ نیکولز به اشتراک گذاشت و توضیح داد که چرا اتهامات جنایی علیه افسر پلیس سابق ممفیس، پرستون همفیل، موجه نبود.

دادستان گفت که همفیل در محل توقف ترافیک بود، اما هرگز در صحنه بعدی که نیکولز در فیلم دیده شد که با مشت و باتوم ضربه می خورد، حضور نداشت.

مولروی گفت: «به هیچ وجه رفتار افسر همفیل را در اولین ایستگاه ترافیکی تأیید نمی‌کنیم. “اما ما معتقد نیستیم که اتهامات جنایی مناسب است.”

تایر نیکولز
تایر نیکولزقانون بن کرامپ

او افزود که مقامات ساعت‌ها فیلم دوربین بدن را بررسی کردند و ساعت‌ها با این افسر مصاحبه کردند که در حالی که مرد در حال فرار از ایستگاه اولیه ترافیک بود، یک اسلحه شوکر به سمت نیکولز شلیک کرد.

همفیل بود به دلیل چندین تخلف فسخ شد پلیس در ماه فوریه گفت که شامل استفاده از تیزر نیز می شود.

روز سه‌شنبه، مولروی گفت که در بررسی و تجزیه و تحلیل فیلم‌های دوربین بدن، همفیل سعی می‌کرد تفنگ شوکر را به کار گیرد «زیرا دید که نیکولز به سمت محله فرار نمی‌کرد، بلکه در واقع به سمت در باز ماشین یک رزم‌ناو پلیس می‌رفت».

او گفت: «این باید بر ارزیابی ما از تصمیم او تأثیر بگذارد.

مولروی گفت که دفتر او با خانواده و وکیل بن کرامپ مشورت کرده است که گفته اند از تصمیم خود مبنی بر عدم طرح اتهام حمایت می کنند.

DA گفت که کالبد شکافی نیکولز تقریباً کامل شده است.

وی افزود: “ما انتظار داریم که تایید کند که آقای نیکولز در نتیجه جراحات وارده در جریان ضرب و شتم جان باخته است.”

مالروی بیانیه ای از کرامپ را از طرف خانواده نیکولز خواند که در آن آمده بود: «ما درک می کنیم که این فرد کاملاً با تحقیقات همکاری کرده است و قول داده است که در آینده همکاری قابل توجهی ارائه دهد. با توجه به این موضوع، ما از هیچ هزینه ای برای این فرد حمایت نمی کنیم.»

در این بیانیه آمده است: عمیق ترین امید و انتظار ما این است که عدالت به طور کامل اجرا شود و همه کسانی که در این فاجعه بی معنی نقش داشتند، پاسخگو باشند.

پنج افسر پلیس دیگر ممفیس پس از توقف ترافیک و ضرب و شتم اخراج و به قتل درجه دوم و سایر موارد متهم شدند.

افسران – تاداریوس بین، دمتریوس هیلی، امت مارتین سوم، دزموند میلز جونیور و جاستین اسمیت – در ماه فوریه نسبت به اتهامات خود بی گناه بودند.

چهار نفر از آنها نمی توانند دوباره به عنوان افسر مجری قانون در تنسی کار کنند. کمیسیون استانداردها و آموزش افسران صلح یا POST طی جلسه ای در ماه مارس به عدم تایید هیلی، مارتین و اسمیت رأی داد. همچنین تصمیم میلز برای تسلیم شدن گواهینامه خود را تأیید کرد.

بین و همفیل هنوز جلسات استماع صدور گواهینامه خود را در مقابل کمیسیون برگزار نکرده اند. همچنین دیوین اسمیت، ستوان ناظر که پس از ضرب و شتم به صحنه آمد، به جای اخراج بازنشسته نشد. اسمیت و هفتمین کارمند پلیس که پس از برکناری از وظیفه نامی برده نشد، در تحقیقات متهم نشده اند.

ویدئوهای توقف پلیس و ضرب و شتم نیکولز مردم سراسر کشور را شوکه و وحشت زده کرد. کریستوفر رای، رئیس اف‌بی‌آی، گفت که او “متحیر” است و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، گفت که خشمگین است و این ویدئو را وحشتناک خواند.