این 10 Manget را به لیست رژیم کتوژنیک خود اضافه کنید

در این لیست رژیم کتوژنیک یا کتو، تقریباً در آخرین رتبه یعنی در رتبه چهار و نیم بسیار ساده چیزها شما برای صرفه جویی رژیم کتوژنیک Pdf رایگان 1402 37 قرار گرفت. در غیر این صورت از این برنامه غذایی نتیجه نخواهید گرفت و تمام زحمات شما بی نتیجه خواهد شد. بعد از 2 هفته مجدد برای خودتون برنامه غذایی تهیه کنید تا به نتیجه مورد نظر برسید. در مرحله بعد باید برای خودتون یک برنامه غذایی دو هفته ای تهیه کنید. برای تهیه غذاهای خود بهتر است به جای استفاده از روغنهای ناسالم، چربی سالم همچون روغن زیتون بکر، روغن نارگیل که چربی بالایی دارد و روغن آووکادو را به کار ببرید و از انواع ادویهها برای خوشمزه کردن وعدههای غذایی خود استفاده نمایید. در صورت ورزش کردن و دنبال کردن این رژیم غذایی، کراتین کمک بزرگی برایتان به شمار میآید. همچنین افرادی که از سردرد مزمن رنج می برند، بیماری های مغز و اعصاب و نیز افراد مبتلا به آکنه و دیابت نوع ۱، با رژیم کتوژنیک تا حدودی بهبود پیدا می کنند ولی حتماً لازم است که این رژیم را زیر نظر پزشک دنبال کنند. پس از گذشت دو تا سه ماه، میتوانید در موارد خاص، کربوهیدرات مصرف کنید ولی پس از آن، بلافاصله به رژیم خود باز گردید.

محصولات کتوژنیک در تهران

انواع غذاهای رژیم کتوژنیک حتی توصیه میشود اگر میتوانید آن را به صفر برسانید؛ بنابراین باز هم رژیم متعادل نیست که بتوانید همیشه آن را دنبال کنید اما بخصوص برای افرادی که نمیتوانند کالری مصرفی را کنترل نمایند و از طرفی هم میخواهند در عرض مدت کوتاهی یعنی 3 الی 4 ماه به وزن ایده آل برسند بسیار مناسب است. رژیم کتوژنیک مثل سایر رژیم های غذایی با کربوهیدرات بسیار محدود هستند، هر چند به علت کنترل شده بودن مصرف پروتئین در این رژیم احیانا شاهد تشدید این مزایا خواهید بود. محدود بودن پروتئین مصرفی نه تنها تولید کتون ها در بدن را افزایش می دهد، بلکه سبب کاهش سطح انسولین (هورمون ذخیره ساز چربی در بدن) هم می شود. در این دو هفته کاملاً باید با دقت برنامه رو جلو ببرید تا وارد فاز کتوزیس بشید یعنی بدن شما بجای کربوهیدرات از چربی برای سوخت و ساز استفاده کنه که این هم علائمی داره که در مطلب توضیح دادیم.

با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

بنابراین باید دقت کنید که باید همه نکات را در نظر بگیرید و نباید حتی ۱ قانون هم زیر پا بگذارید! ٢٠ گرم در روز و برای چربی مصرف موادی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم به مقدار بالایی توصیه می شود.در مصرف پروتئین ها هم باید با دقت بیشتری عمل کنید. با این حال ازونجایی کدام ممکن است رژیم کتو درهم آمدن است تنظیمات از حداکثر باید رژیم غذایی روزانه شماست بیشتر کدام ممکن است در گذشته اجتناب کرده اند آغاز اجتناب کرده اند دکتر هر دو متخصص مصرف شده بپرسید کدام ممکن است خواه یا نه این رژیم برای شما ممکن است صحیح هست هر دو ۹. با این وجود، این دو رژیم غذایی تفاوت­ های اساسی با هم دارند. مصرف کردن غذاهای بی فایده هر دو نوشابههای شیرین، ۹ تنها فواید روزه را اجتناب کرده اند بین خواهد برد، اما علاوه بر این چرخ دنده مغذی می خواست برای انجام بدنتان را نیز فراهم نخواهد آورد. در رژیم کتوژنیک تلاش برای کم کردن گلوکز (قند) است. زمانی که میزان گلوکز ناچیز باشد، بدن به جای سوزاندن قند، چربی های ذخیره شده در بافت ها یا چربی هایی که از رژیم غذایی دریافت می شود را می سوزاند.

لیست غذای کتوژنیک

بعلاوه رژیم کتوژنیک با کاهش سطح انسولین احتمال ترشح هورمون هایی که سبب آکنه می شوند را کم می کند. در میان صدها روش و برنامه لاغری، رژیم کتوژنیک بسیار خاص است. تحقیقات نشان دادن که این رژیم بیش از رژیم های کم چرب توصیه می شود و در این روش بدون کالری شماری به راحتی می شود وزن کم کرد. پروتئین بخشی از رژیم کتو است ، اما به طور معمول بین غذاهای پروتئینی بدون چربی و منابع پروتئینی سرشار از چربی اشباع شده مانند گوشت گاو ، گوشت گوسفند و بیکن فرقی نمی گذارد. افرادی که رژیم کتو را دنبال کردند به طور متوسط 0.9 کیلوگرم بیشتر از گروهی که رژیم کم چربی را دنبال کردند از دست دادند. در مقابل برای ورزشکاران حرفه ای، کسانی که به دنبال افزایش حجم عضلات و ماهیچه و افزایش وزن هستند، انتخاب خیلی خوبی نخواهد بود. دریافت برنامه تمرینی شامل ۳ هفته اولیه آشنایی و به دنبال آن ۸ هفته مداخله تمرینی بود. این رژیم ممکن است برای ورزشکاران یا افرادی که به دنبال عضله سازی در اندازه بزرگ هستند، چندان مفید نباشد. در رژیم کتوژنیک کربوهیدرات به شدت محدود میشود.

برعکس دیگر رژیم های غذایی که لیست خوراکی های قابل استفاده در آن ها به شدت محدود هستند و شما باید گرسنگی زیادی را تحمل کنید تا به کاهش وزن دست پیدا کنید، فهرست غذاهای موجود در رژیم کتوژنیک متنوع و جذاب می باشد. فراموش نکنید که هرچه در آماده کردن غذاها خلاقیت و سلیقه بیشتری به خرج دهید و رسپیهای متنوع را برای وعدههای مختلف امتحان کنید، طول دوره رژیم برای شما سادهتر خواهد بود. یکی از تحقیقات نشان داد افرادی که رژیم کیتو داشتند ۲٫۲ برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چرب و کم کالری داشتند، وزن کم کردن و حتی سطح چربی خون و کلسترول بد هم در آنها بهبود پیدا کرد. ولی اگر قصد افزایش سایز عضلانی را دارید باید روزهای پر کربوهیدرات تا حد زیادی اجتناب کرده اند روزهای کم کربوهیدرات باشد؛ را انتخاب کنید و انتخاب کنید اگر میخواهید وزن کنونی شخصی را محافظت کنید باید ۳ روز در هفته به روزهای کم کربوهیدرات را انتخاب کنید و انتخاب کنید ۳ روز در هفته به روزهای پر کربوهیدرات اختصاص پیدا تدریجی را انتخاب کنید و انتخاب کنید عالی روز هفته را هم میتوانید برای افراط در غذاهای نامناسب اختصاص دهید.

کتوژنیک و شیردهی

ولی ظاهرا مواردی مانند بیماری «صرع» هم با این رژیم لاغری تا حدودی بهبود پیدا می کند. کتواسیدوز بسیار خطرناک است ولی حالت کتوزیس در افراد سالم، بسیار خوب است. همانطور که پیشتر بارها به آن اشاره کردیم، با تغییر سوخت بدن از گلوکز به چربی، وارد حالت کتوزیس میشوید. یک دلیلش آن است که بدنتان چربیهای خود را میسوزاند تا سوخت بدن را تأمین کند. وقتی کربوهیدرات ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، بدن به جای گلوکز، کتون های چربی را می سوزاند. میوه ها مثل سیب، موز، به، پرتقال و … در رژیم کتوژنیک شما اغلب کربوهیدراتی که هضم آن آسان است مثل شکر، نوشابه، شیرینی ها و نان سفید را حذف می کنید. با بالابردن سطح آگاهی خود امسله چاقی و جستجو در منابع مختلف می توانید بهتر و آسان تر به کاهش وزن و پایین آوردن شاخص توده بدنی خود کمک کنید. رژیم کتوژنیک روش موثری برای کاهش وزن و چاقی هست. در این روش با مصرف چربی و پروتئین زیاد و از آن طرف قند و کربوهیدرات کمتر به چربی سوزی میرسیم به طوری که با پایین آمدن میزان کربوهیدرات در بدن از چربیها به عنوان سوخت اصلی استفاده میشود. تفاوت اصلی رژیم کتوژنیک با سایر رژیم های غذایی در میزان و نوع مصرف غذاهاست.

رژیم کتوژنیک هدفمند TKD: این نوع رژیم بیشتر مورد توجه ورژشکاران می باشد و در زمان ورزش می توانند کربوهیدرات مصرف کنند. با این که بیشتر مطالعات بر روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتو با پروتئین بالا صورت گرفته است، ولی رژیم های کتوژنیک هدفمند و دوره ای روش های پیشرفته تری هستند و عمدتاً توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار می گیرند. رژیم کتوژنیک نه تنها سبب لاغری و کاهش وزن می شود، بلکه برترین روش برای معکوس کردن روند پیشروی بیماری خطرناک دیابت نوع ۲ هم به شمار می رود. مطالعات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک روش مؤثرتری برای مدیریت و جلوگیری از دیابت در مقایسه با رژیم های کم کالری است. مطالعات زیادی تو این زمینه وجود داره که نشون میده زیره برای تأثیر کاهش وزن چقدر مؤثر هستش. اگر تحت فشار هستید و به یک رژیم لاغری کتو سریع نیاز دارید، چنین امکانی وجود دارد. خطر از دست دادن عضله در هر رژیمی وجود دارد. بسیاری از افرادی که از این رژيم پیروی می کنند ، از روغن MCT به مقدار زیاد استفاده می کنند.

این مکملها شامل کتونهای خارجی، روغن MCT و مواد معدنیاند. مکملهایی همچون روغن MCT یا کتونها میتواند بسیار کمک کننده باشد. در این حالت بدن به جای کربوهیدرات، از چربیها و کتونها برای سوختوساز استفاده میکند. این حالتها ممکن است ناشی از آن باشد که بدنتان در حالت کامل کتوزیس قرار نگرفته و یا نتوانسته به صورت موثر چربیها و کتونها استفاده کند. بیشتر شدن احساس گرسنگی، حالت تهوع، اختلالات گوارشی، اختلال در خواب، کاهش عملکرد ذهن و یا قدرت جسمانی هنگام ورزش، از علائم آنفولانزای کتو است. فقط کاملاً متفاوت می تواند.این ماده موضوع به این علت ایجاد است کدام ممکن است برنامه کاهش وزن مرحله انسولین را تثبیت می تدریجی را انتخاب کنید و انتخاب کنید سیستم بدن ما خواهید داشت را در جهت تأمین منبع مفید نشاط برای ذهن را انتخاب کنید و انتخاب کنید احساس بدن ما سوق می دهد. معمولا ، بدن با سوخت گلوکز بسیار خوب عمل می کند. رژیم کتو قصد دارد بدن شما را مجبور به استفاده از نوع متفاوتی از سوخت کند.

این کاهش در کربوهیدرات، بدن را به یک وضعیت متابولیک تبدیل می کند که کتوز نامیده می شود. بعضی از مردم تنها با مصرف ۲۰ گرم کربوهیدرات در روز به این وضعیت می رسند، در حالیکه بعضی دیگر با دریافت روزانه بیش از ۲۰ گرم به کتوزیس وارد می شوند. به وضعیت کلی و سلامت عمومی بدن توجه دارد. مثلا در کنترل پرفشاری خون، کاهش قند خون و چربی بدن مؤثر است و سطح کلسترول خوب خون را فزونی می دهد. در رژیم کتوژنیک مهم نیست چند وعده غذایی مصرف میکنید بلکه باید میزان غذایی دریافت رو کنترل کنید. قبل از اینکه همه چیز را کنار بگذارید، باید این چند مورد دیگر را هم بدانید. یکی از ویژگی های سلول های سرطانی اینست که از کربوهیدرات یا قند خون برای رشد و تکثیرشان تغذیه می کنند. برای این منظور میتوانید روزانه پنج یا ده درصد به مقدار کربوهیدرات مصرفی خود اضافه کرده و به همان میزان از مصرف چربیها بکاهید. بطور کلی هر چه مصرف کربوهیدراتتان پایین تر باشد، راحت تر وارد کتوزیس می شوید. کسانی که به اصول رژیم کتوژنیک بطور کامل عمل می کنند، وزن کم می کنند و لاغر می شوند. اصول اولیه و مهم رژیم کتوژنیک را رعایت کنید!

کتوژنیک و بارداری

 This da​ta has been writt᠎en by G​SA Con tent Generator Demov ersi on !