رژیم غذایی کتوژنیک برای لاغری خود را به واقعیت تبدیل کنید

به جز رعایت مواد غذایی که در رژیم کتوژنیک گفته شده خوردن سیر نیز میتونه به کاهش وزن شما کمک کنه، خوردن سیر قبل از خواب برای لاغری یکی از روش های کاهش وزن چهار و نیم بسیار ساده چیزها شما برای صرفه جویی رژیم کتوژنیک Pdf رایگان 1402 به حساب میاد. خرما در تمامی روش ها از جمله روش های کتویی کاربرد داره. باید از نان، برنج، ماکارونی و فرنی کتویی بهره مند شید. بنابراین مصرف خرما در دسته غذاهای مجاز در این روش قرار میگیره و باید به شکل متعادل دنبال بشه. بنابراین بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود از چربی ها استفاده می کند و باعث چربی سوزی در بدن می شود پس کاهش وزن اتفاق می افتد. بهتر است پیش از اقدام به تغییر رژیم غذایی، راجع به هر رژیمی اطلاعات درست و کاربردی داشته باشیم و با متخصص مشورت کنیم؛ زیرا رسیدن به وزن ایدهآل با کاهش وزن به همان میزانی اهمیت دارد که پس از آن سلامت ما حفظ شده باشد. در همان ابتدا بگوییم که هیچ کربوهیدراتی در رژیم کتو مجاز نیست. این رژیمها تنها تفاوتهای اندکی دارند که در صورت تشخیص متخصص تغذیه برای شما میزان مصرف مواد غذایی تنظیم میشود و بهتر است از هر رژیمی به همان صورت که برنامه گرفتهاید، پیروی کنید تا به بدن شما آسیبی وارد نشود و بتوانید به وزن دلخواه خود برسید.

رژیم کتوژنیک خوبه یا نه

رژیم کتوژنیک برای چاق شدن

بلکه تنها کافی است که لیستی از غذاهای مجاز کتو را تهیه کنید. این سالاد مرغ کبابی نه تنها پروتئین زیادی دارد بلکه منبع خوبی برای وارد کردن چربی های سالم مانند اولئیک اسید به بدن است. شام روز سوم، محتوای کالریاش کامل است و دیگر اگناگ نیست، بلکه رژیم اصلی کتوژنیک است که آغاز میشود. یک استثناء لوبیا سبز است که نسبت به لوبیاهای دیگر نشاسته کمتری دارد. رژیم غذایی کتوژنیک (یا به طور خلاصه رژیم کتو) یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. همون طور که میدونین خرما فواید بی شماری داره. این خوراک قدمتی بیشتر از 5000 سال داره. در علم پزشکی، تقریباً 100 سال است که برای درمان صرع مقاوم به دارو، به ویژه در کودکان از این رژیم استفاده میشود. سازمان دیابت آمریکا آزمایش اندازه ­گیری سطح کتون را در صورتی که قند خون بالای 240 میلی­ گرم بر دسی لیتر است پیشنهاد می­ کند. برای شروع هرگونه رژیم لاغری پیشنهاد می شود تا بدن خود را آنالیز کنید و از ترکیب بدن یاBMI بدن خود آگاه شوید تابا توجه به آن به اندازه مطلوب وزن کم کنید نه بیشتر و نه که باعث شل شدن پوست شود و یا کمتر که باعث از بین رفتن انگیزه شود.

رژیم کتوژنیک برای چه سنی مناسب است

قبل از وارد شدن به آن، کلید شناخت مزایا و خطرات کتو ممکن است. در مقالهی نوشیدنی برای کاهش وزن، بهطور کامل دربارهی نوشیدنیهایی که به لاغر شدن کمک میکنند، صحبت کردیم. ماتینسون می گوید، سه مورد وجود دارد که تحقیقات برای حمایت از یک رژیم غذایی کتوژنیک، از جمله کمک به کنترل دیابت نوع 2، به عنوان بخشی از درمان صرع و یا برای کاهش وزن وجود دارد. برای این که این عدد به ذهن شما نزدیک شود باید عنوان کنیم که یک موز با اندازه متوسط حدود ۲۷ گرم قند دارد و میزان کربوهیدرات موجود در برخی رژیم های کتوژنیک به اندازه قند موجود در یک عدد موز است. البته هر عدد خرما کالری، قند و کربوهیدرات بسیار زیادی داره. چربی های اشباع شده اون هم در وضعیت بسیار پایینی قرار داره. به طور کلی رژیم غذایی کتوژنیک در افراد مبتلا به دیابت تیپ ۲ و همچنین افرادی که اضافه وزن بالایی دارند، روش مناسبی است و تاثیرات شگرفی هم به همراه دارد.

در مطالعه دیگری که در نشریه Lancet منتشر شد ، همچنین نشان داد که افرادی که از رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و پروتئین حیوانی زیاد استفاده می کنند (مانند رژیم کتو) در مقایسه با افرادی که به طور متوسط کربوهیدرات مصرف می کنند ، خطر مرگ زودرس را دارند (البته عکس این مسئله برای رژیم های کم کربوهیدرات که پروتئین های گیاهی را نسبت به گوشت و لبنیات انتخاب می کردند ، صادق بود). اما این نتایج به طور دائمی باقی نمیماند و بعد از مدتی، چاقی و چربی های بازمیگردند و در برخی موارد افراد چاقتر از قبل شدهاند. در هر فرد متفاوت است ، اما آنفولانزای کتو به طور معمول برای یک فرد معمولی یک هفته یا کمتر طول می کشد و بیشتر از این مدت ادامه ندارد. کتوز به وضعیت متابولیکی اتلاق می شود که در آن بدن شما به جای گلوکز از کتون ها برای تامین انرژی استفاده می کند.در ادامه این مطلب از مجله دلگرم برای علاقه مندان به این رژیم غذایی دستور تهیه ۷ نوع سالاد کتو به همراه ارزش غذایی و میزان کالری هر کدام را آورده ایم.

رژیم کتوژنیک از نظر طب سنتی

بنابراین بهتر هستش از مصرف اون خودداری بکنین و به جای اون از شاه توت، تمشک و توت فرنگی استفاده کنین. جالب هستش بدونین این شکلات برای سلامت قلب هم توصیه میشه. البته بهتر هستش وضعیت میانه در مصرف این شکلات تلخ رو هم برای رژیم کتو رعایت کنین. روغن کنجد دارای ویتامین B6، منگنز، کلسیم، ویتامین E، زینک، آهن و مس هستش. و مصرف برخی ویتامین ها ممکن است به بازگشت موهای شما به حجم و وضعیت پیش کتو کمک کند. در نظر داشته باشید که این روند در هر فرد متفاوت است و ممکن است برخی افراد به زمان بیشتری نیاز داشته باشند تا بدنشان وارد فاز کتوزیس شود. علاوه بر غذاهای مجاز در این روش باید میوه های مجاز در این روش رو هم در نظر بگیرین. طی چهار سال، ۱۶٪ از ۱۵۰ بیمار اولیه، کاهش قابلملاحظه، ۱۴٪ کاهش عالی و ۱۳٪ رهایی کامل از تشنجها را داشتند که البته این آمار، آنهایی را هم که قادر به ادامهٔ رژیم نبودند، در بر میگیرد. رژیم غذایی بالقوه است برخی اجتناب کرده اند چرخ دنده مغذی موردنیاز هیکل بردن شود را انتخاب کنید و انتخاب کنید علاوه براین بالقوه است عالی فرآیند ایمن برای کاهش پوند در پایان نباشد.

روش کتوژنیک ولی اگر قصد افزایش سایز عضلانی را دارید باید روزهای پر کربوهیدرات تا حد زیادی اجتناب کرده اند روزهای کم کربوهیدرات باشد؛ را انتخاب کنید و انتخاب کنید اگر میخواهید وزن کنونی شخصی را محافظت کنید باید ۳ روز در هفته به روزهای کم کربوهیدرات را انتخاب کنید و انتخاب کنید ۳ روز در هفته به روزهای پر کربوهیدرات اختصاص پیدا تدریجی را انتخاب کنید و انتخاب کنید عالی روز هفته را هم میتوانید برای افراط در غذاهای نامناسب اختصاص دهید. البته بهتر هستش این سبزیجات هم در نوع کم کربوهیدرات مانند اسفناج و کلم بروکلی مصرف شن. قبل از اینکه بدونین آیا پودر تارتار در لیست غذاهای غیر مجاز در رژیم کتو قراردارهیا نه، بهتر هستش ابتدا کمی با این پودر آشنا شید. اگر چه تارتار در نوع پودری هستش اما اون رو بیشتر با نام کرم تارتار میشناسن. توجه داشته باشین که هر چه میوه ای بزرگ تر و شیرین تر باشه، به همون نسبت دارای قند بیشتری هستش.

خرما ها برای تامین بسیاری از مواد مغذی مفید هستن و مهم تر اینکه در این زمینه به شکل ارگانیک عمل میکنن. از طرفی شیرینی جات، چیپس، پفک و سایر مواد غذایی فرآوری شده نیز جزو انتخاب های بد افراد به شمار می روند. در زمانی که گلوکز خون کم است بدن شروع می کند چربی های ذخیره ای را به مولکول هایی تبدیل میکند که کتون بادی نام دارند و به این فرآیند کتوزیس میگویند. زمانیکه این حالت اتفاق می افتد، بدن برای تامین انرژی، شروع به سوزاندن چربی می کند و این چربی در کبد به کتون تبدیل می شود که می تواند انرژی مغز را تامین کند. با کاهش گلیکوژن، وزن آب را (اغلب به طرز چشمگیری) کاهش می دهید. یک متاآنالیز اشاره کرد که یکی از دلایل کاهش وزن احتمالی این است که رژیم های کتویی گرسنگی را سرکوب کنند. اگه قرار باشه این خوراک مصرف شه، باید از نمونه کتویی اون بهره مند شد. برای اینکه بتونین رژیم کتویی رو به خوبی پیش ببرین، باید با نکات تغذیه ای این روش به خوبی آشنا شید. البته این شکلات باید با کاکائوی معتبر بدون افزودنی و با کره کاکائو اصل تهیه شده باشد.

راهنمای کامل رژیم کتوژنیک

یک منبع معتبر از مطالعات حیوانی در سال 2013 نشان داد که کمبود بیوتین به شدت با رژیم کتو همراه است. بی خطر بودن رژیم: رژیم کتوژنیک اگر در دراز مدت استفاده شود و روند کاهش وزن کم کم انجام شود، خطری ندارد. Ketosis نیز اتفاق می افتد اگر شما یک رژیم غذایی بسیار کم کالری را مصرف می کنید تنها رژیم های توصیه شده از 600 تا 800 کالری تحت نظارت دکتر توصیه می شود. این شکلات بدون شکر بوده و تنها یک گرم کربوهیدرات داره. غذاهای مجاز و غذاهای غیر مجاز در رژیم کتو وجود داره. بسیاری از افراد به برنامه غذایی کتو علاقه مند هستن اما تمایل دارن دراز خرما در این روش هم بهره مند بشن. حبوبات نظیر عدس و لوبیا هم دارای کربوهیدرات بالایی هستن. این چربی ها در نوع چربی های سالم و اشباع شده نظیر روغن نارگیل و چربی های اشباع نشده همچون روغن زیتون، روغن آووکادو و… میوه های شیرین و بزرگ کربوهیدرات و گلوکز بیشتری به همراه دارن. با این حال ، بسیاری از غذاهای سرشار از بیوتین ، مانند میوه و حبوبات ، معمولاً فقط در بخشهای کوچکی از رژیم کتو اجتناب می شوند و یا از آنها مصرف می شود.

نسبت دقیق چربی، کربوهیدرات و پروتئینی که برای حفظ یا رسیدن به سلامتی مورد نیاز است در بین افراد به دلیل ساختار ژنتیکی و ترکیب بدن آنها متفاوت می باشد. اما در عوض شما در این رژیم غذایی چربیهای اضافی خود را میسوزانید و آنها را انباشته نمیکنید. اما تولید انسولین کمتر در این رژیم موجب کاهش تولید کلسترول در بدن شود. یکی از دلایل رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن مشکل نگهداری آن است. مطالعه ی دیگری نشان داده است:« افرادی که رژیم کتوژنیک میگیرند، در مقایسه با افرادی که از رژیم انجمن دیابت انگلستان پیروی می کنند،سه مرتبه بیشتر وزن کم میکنند». یک بررسی نشان داد که رژیم کتو می تواند باعث کاهش چربی در افرادی که چاق هستند زمانی که برای چند هفته و تا یک سال استفاده می شود. جایگزینی مایعات به ویژه زمانی که اسهال مرتبط با کتو آنفولانزا را تجربه میکنید، مهم است که میتواند باعث از دست دادن مایعات اضافی شود. اما امروزه طبق تجربه رژیم کتو باعث لاغری سریع و کاهش فشار خون میشود. در طول رژیم، به خصوص در روزهای اول شروع، ممکنه به کلیه ها فشار وارد بشه که در صورت مصرف به اندازه آب این مورد رفع میشه. بنابراین خرما باید در رژیم کتو به شکل محدود شده مصرف بشه. This content has been done  with GSA Content Gen er ator D​emover si​on᠎.