هر آنچه باید در مورد رژیم حذف بدانید


به نظر می رسد عدم تحمل غذایی بیشتر از همیشه شایع است. امروزه کاملاً طبیعی است که بشنویم چگونه کسی گلوتن نمی خورد یا از شیر به دلیل تاثیرات منفی آن بر بدن خودداری می کند. برای برخی ، ممکن است عدم تحمل غذایی باشد ، و برای برخی دیگر ، ممکن است حساسیت غذایی باشد ، که در حال حاضر نیز یک موضوع مهم در ایالات متحده است.

طبق تحقیقات و آموزش آلرژی غذایی ، بیش از 32 میلیون آمریکایی از حساسیت غذایی رنج می برندبا این موارد از علائم خفیف شامل خارش دهان و کهیر تا علائم شدیدتر مانند گلودرد متغیر است.

حساسیت غذایی چیزی است که باعث واکنش در سیستم ایمنی بدن شما می شود ، در حالی که عدم تحمل غذایی چیزی است که باعث مشکل در هضم شما می شود. عدم تحمل غذا معمولاً از شدت کمتری برخوردار است و ممکن است هنوز بتوانید مقادیر کمی غذا را بدون داشتن مشکلات بسیار جدی بخورید.

تخم مرغ به عنوان حساسیت غذایی یا بخشی از رژیم حذف

یک راه برای تعیین عدم تحمل غذایی شما انجام رژیم حذف است. این رژیم علاوه بر افزایش مشکلات عدم تحمل غذایی ، بسیار محبوب شده است. چگونه اون کار را انجام می دهی؟

هر آنچه در مورد رژیم حذف باید بدانید را بخوانید.

رژیم حذف چیست؟

رژیم حذف بیشتر یک برنامه رژیم غذایی است که باعث می شود غذاهایی که علل شایع آلرژی و عدم تحمل هستند را از بین ببرید تا آزمایش کنید و ببینید بدن شما چگونه واکنش نشان می دهد زیرا هر بدن متفاوت است.

شدت رژیم حذف به میزان جدی بودن مسائل شما بستگی دارد. برخی از افراد تصمیم می گیرند که گلوتن و شیر را به مدت چند هفته حذف کنند تا احساسات خود را ببینند ، در حالی که دیگران رژیم غذایی شدیدتری را برای کمک به مشکلات جدی تر مانند IBS انجام می دهند.

چرا باید رژیم حذف را دنبال کنید؟

اگر متوجه شدید که از علائم جسمی رنج می برید از جمله:

  • نفخ
  • گاز
  • سوء هاضمه
  • مشکلات سیستم ایمنی بدن
  • مه مغزی
  • خستگی
  • سردرد
  • آکنه
  • کابوس
  • نوسانات خلقی
  • افسردگی

ممکن است بخواهید رژیم حذف را امتحان کنید. ممکن است شگفت زده شوید که بفهمید علت اصلی اضطراب شما مربوط به کار نیست ، بلکه نانی است که هر روز صبح می خورید.

زخم معده یا معده باعث درد معده می شود

رژیم حذف چگونه عمل می کند؟

با حذف برخی مواد غذایی در رژیم غذایی خود برای مدتی که ممکن است باعث واکنش های بد در بدن شما شود ، ممکن است متوجه شوید که علائم شما برطرف شده و دوباره احساس طبیعی می کنید.

رژیم حذف باعث می شود که میکروبیوم شما به مسیر خود برگردد و التهاب را کاهش دهد. برخی تحقیقات نشان داده است که رژیم حذف می تواند به مشکلاتی مانند IBS و سندرم آبریزش روده کمک کند.

چگونه رژیم حذف را شروع کنیم؟

بسیاری از مردم با حذف غذاهایی که برای بسیاری از افراد آلرژن / عدم تحمل شناخته شده است ، رژیم غذایی خود را حذف می کنند.

این شامل:

  • شیرخشک
  • گلوتن
  • سویا
  • ذرت
  • شکر تصفیه شده
  • GROUNDNUTS
  • تخم مرغ

زنی که از لیوان شیر برای رژیم حذف خودداری می کند

اگر تصمیم دارید رژیم غذایی حذف شدیدتری داشته باشید ، به احتمال زیاد می خواهید رژیم کم FODMAP را امتحان کنید. این به معنی فروکتوز ، الیگوساکاریدها ، دی ساکاریدها ، مونوساکاریدها و پلیول ها است. بنابراین ، برخی از غذاهایی که باید با این رژیم غذایی سختگیرانه حذف کنید عبارتند از:

  • لباس شب (بادمجان ، گوجه فرنگی ، فلفل ، سیب زمینی سفید)
  • میوه های دارای فروکتوز بالا (سیب ، گیلاس ، انبه ، انجیر)
  • محصولات لبنی
  • حبوبات (لوبیا ، نخود ، عدس)
  • سیر
  • پیازها
  • محصولات گندم

این غذاها کربوهیدراتهای زنجیره کوتاه محسوب می شوند ، به این معنی که هضم آنها برای بدن شما دشوارتر است.

رژیم حذف چقدر طول می کشد؟

این بستگی به مسائل شما و همچنین میزان سختگیری رژیم غذایی حذف کننده دارد.

با حذف برخی از غذاهای اصلی که می توانند باعث ایجاد آن شوند ، ممکن است متوجه شوید که نتایج آن را چند روز پس از شروع رژیم مشاهده می کنید. با این حال ، برای به دست آوردن نتایج برای افراد دیگر ، هفته ها ، شاید حتی ماه ها طول بکشد.

بنابراین ، شما باید رژیم حذف را تا زمان مشاهده نتایج ادامه دهید. یک مکان واقع بینانه برای شروع ، رژیم گرفتن به مدت سه هفته است. در آن مرحله ، ارزیابی کنید و تعیین کنید که آیا آماده هستید تا غذاها را دوباره وارد رژیم غذایی خود کنید.

چگونه می توانم غذا را پس بگیرم؟

هنگامی که احساس کردید بدن شما بهتر عمل می کند و مدتهاست که محرک ها را کنار گذاشته اید ، زمان آن رسیده است که کارها را برگردانید.

بهترین راه این است که فقط یک غذا را در یک زمان معرفی کنید. به عنوان مثال تخم مرغ را در نظر بگیرید. تخم مرغ را یک یا دو بار در مدت چند روز بخورید و احساس خود را ببینید. خوردن این غذا چند بار در آن دوره مهم است زیرا ممکن است یک روز طول بکشد تا علائم ظاهر شوند.

اگر اولین ارائه مجدد خوب پیش رفت ، می توانید برای وعده بعدی بروید. در دوره معرفی مجدد ، باید به احساسات بدن خود توجه زیادی داشته باشید. با هر بار ارائه مجدد ، مجله ای از نحوه پیشبرد امور تهیه کنید.

هنگام رژیم گرفتن ، دفتر خاطرات غذایی یا یادداشت غذایی

اگر بعد از معرفی مجدد دوباره دچار انفجار شوم چه؟

اگر یک غذا را دوباره معرفی کردید و متوجه شدید که بدن شما علائم عدم تحمل خود را نشان می دهد ، سعی کنید دوباره آن را برای دو هفته دیگر حذف کنید و سپس دوباره رفتار کنید. اگر این چرخه را امتحان کنید و غذا همچنان شما را آزار دهد ، احتمال دارد که شما آلرژی داشته باشید و باید آن غذا را برای همیشه از رژیم غذایی خود حذف کنید.

نتیجه

رژیم حذف ارزش امتحان کردن را دارد. مطمئناً به شما آسیب نمی رساند و فقط می تواند در مورد مسائل غذایی که ممکن است داشته باشید کمک کند. کلید موفقیت در این رژیم صبر ، استقامت و هماهنگی با بدن است. ممکن است کمی طول بکشد تا اثرات حذف را مشاهده کنید ، اما باید به رژیم غذایی خود پایبند باشید و به احساسات بدن خود گوش دهید.

بعدی را بخوانید:

رژیم ضد التهابی وگان

آیا رژیم کتو می تواند به یائسگی کمک کند؟

آیا این مقاله را پسندیدید؟ ثبت نام کنید (رایگان است!) و ما هر هفته مقالاتی از این قبیل را برای شما ارسال می کنیم. اینجا به صورت رایگان ثبت نام کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *