پلیس می گوید پلیس سابق متهم به 2 قتل و ربودن نوزاد در پایان تعقیب و گریز به خود شلیک کرد.


مقامات پلیس ایالت واشنگتن روز سه شنبه گفتند که یک افسر سابق پلیس ایالت واشنگتن متهم به قتل همسر سابق و دوست دخترش و همچنین ربودن یک نوزاد، در پایان تعقیب و گریز با خودرو با پلیس در اورگان به خود شلیک کرد و خود را کشت.

کایل کندی، سروان پلیس ایالت اورگان در یک کنفرانس خبری عصر گفت که نیروهای گشت ایالت اورگان در جستجوی مظنون الیاس هویزار، 39 ساله، او را در حال رانندگی به سمت جنوب در ایستگاه بین ایالتی 5 در نزدیکی یوجین حدود ساعت 2:40 بعد از ظهر مشاهده کردند.

کندی گفت که تعقیب و گریز آغاز شد و در یک لحظه مظنون کنترل خودروی خود را از دست داد و با نیروهای تعقیب کننده تیراندازی کرد. وی گفت که هیچ مصدومی گزارش نشده است و تعقیب و گریز به سمت جنوب ادامه یافت.

کاپیتان گفت که پس از نزدیک شدن به ترافیک کند، هویزار به یک وسیله نقلیه متوقف برخورد کرد و به سمت میانه چرخید. کندی گفت که خودروی هویزار سپس بی حرکت شد و در حالی که نیروهای نظامی با خودرو “تماس” کردند، مظنون به سر خود شلیک کرد.

کندی گفت که پسر 1 ساله ای که هویزار ربوده شده بود به سلامت توسط سربازان دستگیر شد. مقامات جزئیاتی را بیان نکردند که چگونه فکر می کردند کودک ربوده شده است.

کاپیتان گفت که در تصادف دوم و آخر در حدود 25 مایلی شروع تعقیب و گریز هیچ آسیبی گزارش نشده است.

کندی گفت: «امروز بدترین سناریو برای ما بود – داشتن یک مظنون به قتل در همان وسیله نقلیه یک نوجوان بی گناه. “این همه چیز را برای ما در سطح دیگری قرار می دهد. این یک بازی با مجموع صفر است.

اریک آیزینگر دادستان شهرستان بنتون در یک کنفرانس خبری بعد از ظهر سه شنبه گفت که هویزار به قتل درجه یک در قتل آمبر رودریگز، 31 ساله، در مدرسه ابتدایی وایلی در غرب ریچلند در حالی که کلاس ها کمی قبل از ساعت 3:30 بعد از ظهر آزاد می شدند، متهم شد.

آیزینگر گفت که اتهام قتل شامل یک اتهام خشونت خانگی و همچنین تقویت سلاح گرم است.

هویزار همچنین در مورد مرگ زنی که جسد او اواخر روز دوشنبه هنگامی که مقامات خانه او را بازرسی کردند، کشف شد. این قربانی شناسایی نشده است اما در Amber Alert از گشت ایالت واشنگتن به عنوان دوست دختر هویزار توصیف شده است.

بر اساس یک سند دادگاهی که روز دوشنبه علیه هویزار ارائه شد، شاهدان در مدرسه ابتدایی وایلی گفتند که یک مرد مسلح با لباس سیاه و کلاه سیاه به رودریگز تیراندازی کرد. 8 عدد گلوله کالیبر 40 در محل کشف شد. بر اساس اسناد، رودریگز پس از قتل تا حدی از طریق شناسه کارمند مدرسه اش شناسایی شد.

بر اساس پرونده دادگاه، پسر 9 ساله این زوج شاهد تیراندازی بوده است. طبق اسناد دادگاه، زن و شوهر سابق دارای دو فرزند هستند.

الیاس هویزار که در ارتباط با قتلی در ریچلند غربی، واشنگتن تحت تعقیب است، در 23 آوریل 2024 به سمت مرز مکزیک حرکت کرد.
الیاس هویزار. پلیس ریچلند غربی

آیزینگر گفت که در زمان تیراندازی در مدرسه، هویزار پس از متهم شدن به تجاوز جنسی درجه سه به یک کودک و تجاوز جنسی درجه دوم تحت آزادی مشروط قرار داشت. دادستان خاطرنشان کرد که کل وثیقه وی 250000 دلار تعیین شده بود.

بر اساس یک پرونده جداگانه در دادگاه در مورد تجاوزهای ادعایی هویزار، دو نوجوان در اوایل فوریه پس از آن که یک دختر 17 ساله – که دادستان در پرونده گفت خود را دوست دختر هویزار معرفی کرد – به پلیس گفت که با هویزار در حال انجام رابطه جنسی دهانی از خواب بیدار شد، به پلیس مراجعه کردند. در مورد دوست 16 ساله اش که پس از مصرف الکل هر سه “بی هوش” شد.

در این پرونده آمده است که هویزار و این نوجوان 17 ساله “یک فرزند مشترک دارند”. سوابق دادگاه گفته است که هویزار زمانی که یک افسر منابع در مدرسه راهنمایی او بود با او ملاقات کرد و در سن 15 سالگی او را باردار کرد.

بر اساس گزارش دادگاه، این نوجوان پس از حادثه ادعایی ماه فوریه، نوزاد را گرفت و با دوست 16 ساله‌اش حرکت کرد و سپس پلیس را سرنگون کرد.

گشت ایالت واشنگتن روز دوشنبه یک هشدار کهربایی برای این کودک 1 ساله صادر کرده بود. گشت ایالتی گفته بود هویزار و پسر نام خانوادگی مشترکی دارند، اما رابطه بین آنها بلافاصله بعد از ظهر سه شنبه مشخص نشد. همچنین بلافاصله مشخص نشد که آیا این کودک همان کودکی است که هویزار با این نوجوان 17 ساله داشت یا خیر.

آیزینگر گفت که این هشدار از واشنگتن به اورگان و همچنین سایر نقاط غرب گسترش یافته است. هشدار همچنین گفت که زنان کشته شده همسر سابق هویزار و دوست دختر او بودند.

کندی گفت که پلیس ایالت اورگان درخواستی برای صدور این هشدار در حدود ساعت 10:30 شب دوشنبه دریافت کرد و حدود یک ساعت بعد آن را به اجرا درآورد.

اداره پلیس ریچلند غربی قبلاً گفته بود که هویزار «مسلح بوده و خطرناک تلقی می‌شود و احتمالاً جنایات بیشتری را مرتکب می‌شود.» پلیس پورتلند به مقامات ریچلند غربی گفت که هویزار یک شبه در شهر اورگان دیده شده و احتمالاً در حال رانندگی یک سدان مشکی بوده است.

اداره پلیس یاکیما در واشنگتن گفت که هویزار از سال 2013 تا 2022 در آنجا افسر بوده است.

او به عنوان افسر منابع مدرسه برای مدتی در چند مدرسه در دوران استخدامش خدمت کرد. یک سخنگوی وزارتخانه گفت که آقای هویزار در فوریه 2022 بلافاصله پس از انضباط استعفا داد.

شلی ردینگر، سرپرست ناحیه مدرسه ریچلند، گفت که هویزار بررسی‌های سوابق خود را گذرانده و به سؤالاتی پاسخ منفی داده است که شامل اینکه آیا تا به حال از کارفرما با اتهامات سوء رفتار در حال بررسی استعفا کرده است یا اینکه آیا تاکنون موضوع تحقیقات در محل کار بوده است که او را متهم کرده است. از سوء رفتار

ردینگر گفت آخرین روز هویزار به عنوان کارمند منطقه در ژوئن 2023 بود.

ما به شدت ناامید هستیم. این اطلاعات در مورد گذشته او برای ما فاش نشده است. انتظار می رود افرادی که برای استخدام در ناحیه مدرسه ریچلند درخواست می کنند در درخواست های خود صریح و صادق باشند.