فرماندار تنسی قصد دارد لایحه ای را امضا کند که به معلمان اجازه می دهد در مدارس اسلحه حمل کنند



بیل لی، فرماندار تنسی، پنجشنبه گفت که قصد دارد لایحه ای را امضا کند که قانونگذاران ایالتی این هفته به میز او فرستاده اند که به کارکنان مدرسه اجازه می دهد اسلحه های دستی مخفی را در محوطه مدرسه حمل کنند.

لی در یک کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه پس از اشتراک‌گذاری برنامه‌هایش برای امضای این قانون گفت: «آنچه برای من مهم است این است که به مناطق ابزار و گزینه‌ای برای استفاده از ابزاری بدهیم که فرزندانشان را در مدارس امن نگه دارد.»

بر اساس قوانین ایالتی، لی، یک جمهوری خواه، این اختیار را دارد که لایحه را امضا کند، آن را وتو کند یا اجازه دهد بدون امضای خود به قانون تبدیل شود.

مجلس ایالتی تحت کنترل جمهوری خواهان این مصوبه را روز سه شنبه تقریباً یک سال پس از تیراندازی و کشتن شش نفر در مدرسه کووننت در نشویل، عمدتاً در راستای خطوط حزبی تصویب کرد. مجلس سنای ایالت که تحت کنترل حزب جمهوری خواه است، این مصوبه را در ماه جاری تصویب کرد.

لی روز پنجشنبه الزامات قانون مبنی بر اینکه اعضای هیئت علمی و کارکنان مایل به حمل اسلحه مخفی در محوطه مدرسه هستند را برجسته کرد. هر سال حداقل 40 ساعت آموزش تایید شده ویژه پلیس مدرسه را تکمیل کنید. وی خاطرنشان کرد: آنها همچنین باید از مجریان قانون مجوز کتبی دریافت کنند.

لی روز پنجشنبه گفت: «مردمی در سراسر ایالت هستند که در مورد راه پیش رو اختلاف نظر دارند. ”

اما این اقدام مورد انتقاد دموکرات‌هایی مانند بو میچل، نماینده ایالتی قرار گرفت، که در سخنانی در مجلس نمایندگان به تیراندازی در میثاق اشاره کرد.

“این کاری است که ما می خواهیم انجام دهیم. این واکنش ما به قتل معلمان و کودکان در مدرسه است. واکنش ما این است که اسلحه های بیشتری را به سمت آن پرتاب کنیم. چه بلایی سر ما آمده است؟» میچل گفت.

تنسی تنها ایالتی نیست که قانونی را تصویب کرده است که به معلمان اجازه می دهد اسلحه حمل کنند. به گفته مرکز حقوقی گیفوردز، یک گروه پیشگیری از خشونت با اسلحه، حداقل 26 ایالت قوانینی دارند که به معلمان یا سایر کارکنان مدرسه اجازه می دهد در محوطه مدرسه اسلحه داشته باشند، با برخی استثناها.

تصحیح (25 آوریل 2025، 10:31 بعد از ظهر ET): نسخه قبلی این مقاله زمانی که میچل اظهارات خود را در صحن مجلس بیان کرد، اشتباه گفته شد. او آنها را سه شنبه ساخت، نه چهارشنبه.