علوم ورزشی علائم مصرف زیاد پروتئین چیست؟


آنچه در این مقاله می خوانید

پروتئین یک ماده مغذی مهم در تغذیه است. بسیاری از ما برای کاهش وزن به رژیم های کم کربوهیدرات و پروتئین زیاد می رویم. پروتئین رضایت بخش است و باعث می شود پس از خوردن آنها و آماده کردن سوخت بدن برای جلسه تمرین بعدی احساس خوبی داشته باشیم. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چقدر پروتئین برای شما کافی است و علائم مصرف زیاد پروتئین چیست؟

یک نسخه هرگز برای همه قابل اجرا نیست. مصرف پروتئین به عوامل مختلفی بستگی دارد. سن ، جنس ، وزن ، سطح فعالیت و هدف ورزش مهمترین این عوامل است. در تحقیقات انجام شده ، میزان توصیه شده توسط دانشمندان برای زنان 46 گرم در روز و برای مردان 56 گرم در روز است. اما ورزشکاران ، بزرگسالان در حال رشد ، بیماران آسیب دیده و زنان باردار باید 25 درصد پروتئین بیشتری مصرف کنند.

اما اکثر مردم بیش از 100 گرم پروتئین در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند. ما در مورد میزان مصرف پروتئین در این مقاله توضیح داده ایم (زمان و بهترین میزان پروتئین مصرفی) ، بنابراین با ما در این مقاله از مجله علوم ورزشی همراه باشید تا با علائم مربوط به مصرف زیاد پروتئین بیشتر آشنا شوید.

علائم مصرف زیاد پروتئین

1- وزن شما در حال افزایش است

اگر مصرف پروتئین خود را افزایش دهید اما مصرف سایر غذاها را کاهش ندهید ، وزن خود را افزایش می دهید. از طرف دیگر ، اگر شیوه زندگی و حرفه شما به گونه ای باشد که مجبور باشید ساعت های طولانی بنشینید ، خوردن بیش از حد پروتئین یا خوردن غذاهای دیگر باعث افزایش وزن می شود. توجه داشته باشید که مصرف زیاد پروتئین نه تنها غیر ضروری نیست ، بلکه مقدار اضافی آن نیز به شکل چربی ذخیره می شود! البته باید بدانید که اگر ورزش نمی کنید ، پروتئین اضافی به چربی تبدیل می شود.

2- بدن شما دچار کم آبی شده است

پروتئین اضافی در بدن توسط کلیه ها و ادرار دفع می شود. محصول متابولیسم پروتئین در بدن نیتروژن است که نقش مهمی در کم آبی و کم آبی بدن دارد. در نتیجه ، کلیه ها از آب بدن برای استخراج نیتروژن از پروتئین اضافی استفاده می کنند که از طریق ادرار دفع می شود. حتی وقتی کربوهیدرات کمتری می خورید ، بدن شما کمتر در مصرف آب صرفه جویی می کند. تصور کنید اگر پروتئین بیشتری بخورید چه اتفاقی می افتد.

3- مشکلات گوارشی و گوارشی با مصرف زیاد پروتئین

آیا تا به حال حالت تهوع ، یبوست یا سوء هاضمه داشته اید؟ یکی از دلایل این امر ممکن است مقدار اضافی پروتئین در بدن باشد. وقتی از رژیم غذایی مرغ ، ماهی ، گوشت ، پنیر و حبوبات زیاد استفاده می کنید و فیبر بسیار کمی همراه با آن مصرف می کنید ، بدن شما باید از آب برای استخراج نیتروژن و آماده سازی بدن خود استفاده کند. برای استخراج غذا و جلوگیری از یبوست.

اگر یبوست دارید ، تغییر اساسی در رژیم غذایی شما ضروری و م effectiveثر خواهد بود. پروتئین اضافی به آنزیم های گوارشی آسیب می رساند و به آنها فشار وارد می کند. این یکی از مهمترین علل یبوست است که نادیده گرفته می شود.

4- به سختی نفس می کشید و سردرد دارید

در رژیم های کم کربوهیدرات ، پروتئین زیاد و چربی زیاد ، بدن در حالت رکود به سر می برد. بدن به جای کربوهیدرات از چربی به عنوان سوخت استفاده می کند. تنگی نفس و سردرد از عوارض کتوز هستند. بزرگترین مشکل رژیم های غذایی با پروتئین بالا ، فقدان فیبر ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است که همه آنها در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند. می توانید مقداری پروتئین مورد نیاز خود را از منابع پروتئین گیاهی دریافت کنید. حبوبات بهترین گزینه هستند. به عنوان مثال ، میزان پروتئین در هر جیره حبوبات به شرح زیر است:

  • لوبیا (1 وعده): 15 گرم پروتئین
  • لوبیای سویا (1 فنجان پخته): 29 گرم پروتئین
  • عدس (1/2 فنجان): 9 گرم
  • برنج قهوه ای (1 فنجان پخته): 5 گرم

به یاد داشته باشید که پروتئین های گیاهی نیز تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن را تأمین نمی کنند. بدن برای التیام زخم ها و بافت های آسیب دیده و بسیاری چیزهای دیگر به پروتئین های کامل نیاز دارد که در منابع حیوانی یافت می شود. در نتیجه ، مصرف پروتئین های آسیب دیده ، که عمدتا از منابع گیاهی هستند ، می تواند باعث آسیب بیشتر شود.

اما اگر یاد بگیریم که مواد مورد نیاز را از منابع مختلف تهیه کنیم ، با چنین مشکلاتی روبرو نخواهیم شد. مثل همیشه ، کلید تعادل اینجاست. مصرف کافی سبزیجات ، پروتئین های حیوانی و گیاهی و ویتامین ها بهترین رژیم غذایی برای بدن است و اسیدهای آمینه ضروری را تأمین می کند.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: livestrong


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *