کیتلین کلارک از آیووا به گلزن زنان NCAA تبدیل شد – و او همچنان ادامه دارد



کیتلین کلارک، نگهبان آیووا هاوکیز، در چندین سال گذشته سر و صدای زیادی در ورزش زنان به راه انداخته است – و پنجشنبه شب او نیز تاریخ ساز شد.

وقتی کلارک در اوایل بازی مقابل میشیگان 8 امتیاز به دست آورد، به رهبر گلزنی حرفه ای زنان NCAA تبدیل شد. و او این کار را در مقابل جمعیت خانگی در شهر آیووا انجام داد.

طولی نکشید که به نقطه عطف پنجشنبه رسیدیم. او دو سبد اول بازی را برای آیووا انجام داد – یک 2 امتیازی و یک 3 امتیازی – و او را به سه امتیاز از 8 امتیاز مورد نیازش رساند.

او در فاصله 7:40 دقیقه در کوارتر اول، هنوز در نزدیکی لوگوی آیووا در وسط زمین، یک امتیاز 3 امتیازی انداخت تا به آن برسد.

بازی برای یک تایم اوت متوقف شد، کلارک هم تیمی ها را در آغوش گرفت و گوینده این شاهکار را برای جمعیت تشویق کننده پخش کرد.

در نیمه، کلارک از هم تیمی ها و مربیان خود قدردانی کرد، اما ذهن او همچنان درگیر بازی بود.

کلارک در نیمه دوم گفت: “خوب است که در همان حوزه بازیکنان واقعاً بسیار خوب قرار بگیریم.” “خوشبختم که این کار را انجام دادم، زیرا من هم تیمی های واقعا خوب، مربیان واقعا خوب و یک سیستم پشتیبانی عالی دارم که مرا احاطه کرده است – اما ما باید دفاع بهتری بازی کنیم.”

کلارک در ادامه با کسب 49 امتیاز بالاترین امتیاز را به دست آورد و تیمش را با نتیجه 106 بر 89 از آیووا گذشت.

بعد از بازی جشنی در زمین برگزار شد و خانواده، دوستان و مربیان در ویدئوهایی که روی صفحه نمایش بالای صفحه پخش می‌شوند، خاطرات، تبریک و آرزوهای خوب را به اشتراک گذاشتند.

این چهارمین بار در این فصل بود که او حداقل 40 امتیاز در یک بازی کسب کرد.

با چهار بازی باقی مانده از فصل عادی، کلارک احتمالاً فاصله بیشتری بین خود و رکورد قبلی ایجاد می کند، زیرا او به طور میانگین بیش از 32 امتیاز در هر بازی کسب می کند.

کلسی پلام قبلاً رکورد 3,527 امتیاز حرفه ای را در اختیار داشت که در سال 2017 به دست آورد. کلارک در یکشنبه هفت امتیاز از آن معیار فاصله داشت، زمانی که شماره 4 پیروزهای 4 بازی آیووا با باخت 82-79 مقابل نبراسکا به پایان رسید.

پلام که از سال 2013 تا 2017 برای واشینگتن بازی می کرد، آخرین اظهاراتش را بیان کرد هفته ای که او “سپاسگزار است که این باتوم را به کلارک سپرد.

پلام به واشنگتن پست گفت: “امیدوارم همه در رسانه ها وقت بگذارند تا بفهمند که او فقط یک بسکتبالیست نیست، بلکه زن جوانی است که احساسات و عواطف دارد.” او آن را با فضل حمل می کند، اما کارهای زیادی برای رسیدگی وجود دارد. در هر صورت، مطمئن شوید که ما عشق او را خارج از اجرایش نشان می دهیم.»

کلارک، بزرگسالی که هنوز یک فصل دیگر از واجد شرایط بودن باقی مانده است، اگر بخواهد، هزارمین پاس گل دوران حرفه‌ای خود را در روز یکشنبه ثبت کرد و ششمین زن در تاریخ بسکتبال کالج شد که به چنین موفقیتی دست می‌یابد.

کلارک، یک گارد 6 فوتی از وست د موین، و بازی پویا او، ملت را به مدت دو فصل مجذوب خود کرده است، از جمله سال گذشته بازی عنوان NCAA و انتخاب او به عنوان بهترین بازیکن آسوشیتدپرس.

بیش از دنبال کردن رکورد او، شوت های بلند 3 امتیازی و پاس های پر زرق و برق او علاقه به بازی زنان را به سطوح بی سابقه ای رسانده است. آرناها برای بازی های او، در خانه و خارج از خانه فروخته شده اند و رتبه های تلویزیونی هرگز بالاتر از این نبوده است.

کلارک به آسوشیتدپرس گفت: “رویای انجام کارهای بسیار بزرگ، بازی در مقابل جمعیت بزرگ، رفتن به فینال چهار، شاید نه در این سطح را داشتم.” “من فکر می کنم که واقعاً دیدن این رویا سخت است. همیشه می‌توانید از انتظارات فراتر بروید، حتی انتظارات خودتان، و من فکر می‌کنم این یکی از جالب‌ترین بخش‌ها بوده است.»

کلارک از دوران راهنمایی برای خود نامی دست و پا کرده است. این زمانی بود که یان جنسن، دستیار سرمربی تیم بسکتبال زنان آیووا، برای اولین بار در مورد او به عنوان دانش آموز کلاس ششم در وست د موین شنید.

“آره، او متفاوت است. جنسن گفت. “شناسایی آنها آسان است اما بدست آوردن آنها واقعا سخت است. همه می توانند موارد واقعی و واقعی را ببینند. ترفند این است که آنها را بدست آوریم.»

بیلی جین کینگ قهرمان تنیس زنان از جمله کسانی بود که موفقیت کلارک را جشن گرفت.

“او تاریخ ساز شد!” پادشاه روی X نوشت.

اکنون که او رکورد NCAA را به دست آورده است، کلارک به دنبال کسب رکورد 3649 امتیازی در کالج زنان است که توسط ستاره کانزاس، لینیت وودارد از سال 1977 تا 1981 ثبت شده است. در دوران وودارد، ورزش زنان توسط انجمن دو و میدانی بین دانشگاهی اداره می شد. زنان. پرل مور فرانسیس ماریون با 4061 امتیاز از سال 1975 تا 1979 رکورد کلی زنان را در اختیار دارد.

رکورد کسب امتیاز حرفه ای NCAA در بسکتبال مردان متعلق به پیت ماراویچ فقید با 3667 امتیاز است. او از سال 1968 تا 1970 برای LSU بازی کرد. ماراویچ، معروف به پیستول پیت، در سال 1988 درگذشت.

کلارک بعد از بازی تاریخ سازش گفت: “این خیلی غیر واقعی است، این جمعیت غیر واقعی است.” صادقانه بگویم، من واقعاً سپاسگزارم که توانستم اینجا باشم و بسیاری از رویاهایم را محقق کنم.»

او گفت که خوش شانس است که از هم تیمی هایش و حمایت آنها و حمایت هواداران برخوردار است.

او درباره هاوکیز گفت: «ما کارمان تمام نشده است. “ما هنوز به دنبال کمی بیشتر هستیم.”

کلارک در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر اکنون می توانست او را ببیند، جوان ترش چه احساسی خواهد داشت، گفت: «هرگز از رویاپردازی دست نکش».

کلارک گفت: “و من هنوز به رویاپردازی ادامه می دهم و 22 ساله هستم.” “پس هرگز متوقف نشو.”