بازدید بایدن از محل خروج قطار از ریل در اوهایو بیش از یک سال پس از فاجعه سمی انجام شد


کاخ سفید در نظر دارد از این بازدید برای ترغیب قانونگذاران برای تصویب قانون ایمنی فدرال راه آهن استفاده کند که در کنگره پس از خروج قطار نورفولک جنوبی از ریل در 3 فوریه 2023 متوقف شد و مواد شیمیایی خطرناک از جمله وینیل کلرید ریخته شد و نگرانی های بهداشتی در سراسر منطقه ایجاد شد. کل صنعت حمل و نقل ریلی مورد بررسی شدید قرار گرفت و کانون توجه گروهی از قانونگذاران را بر آن داشت تا از قانون دو حزبی ایمنی راه آهن حمایت کنند که هدف آن تقویت الزامات ایمنی، بهبود بازرسی قطارها و افزایش مجازات شرکت های ریلی برای تخلفات بود. در ماه مه، این لایحه از طریق کمیته بازرگانی، علم و حمل و نقل سنا عبور کرد، اما از آن زمان تاکنون به جایی نرسیده است.

با هر فاجعه‌ای که بر جامعه‌ای متزلزل – به‌ویژه یک جامعه روستایی با منابع کمتر تأثیر می‌گذارد – امنیت برای دیدار رئیس‌جمهور در عواقب فوری یک حادثه چالش برانگیز است، بنابراین کاخ سفید گاهی سفر را بسته به شرایط زمین به تاخیر می‌اندازد. اما بلافاصله پس از خروج از خط فلسطین شرقی، برخی از مقامات محلی شروع به انتقاد از دولت بایدن به دلیل عدم حضور رئیس جمهور کردند. ماه‌ها بعد، شهردار دهکده، ترنت کوناوی، که موضعش غیرحزبی است، ترامپ را در انتخابات 2024 تایید کرد.

کاخ سفید بارها تاکید کرده است که آژانس حفاظت از محیط زیست و دیگر آژانس‌های فدرال چند ساعت پس از خروج از ریل در محل حضور داشتند و تیم‌ها خانه به خانه در جامعه رفتند تا ساکنان را بررسی کنند. بایدن فرمان اجرایی صادر کرد که در آن نورفولک ساترن باید برای هر گونه تلاش بلندمدت پاکسازی بپردازد. در ماه سپتامبر، او دستور اجرایی دیگری صادر کرد که در آن خواستار تعیین هماهنگ کننده برای تلاش های طولانی مدت بهبودی شد.

کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی این هفته در یک نشست خبری در کاخ سفید گفت بایدن به دعوت شهردار به فلسطین شرقی سفر می کند. کاناوی به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

ژان پیر گفت: «رئیس جمهور همیشه گفته است که چه زمانی زمان مناسب است و چه زمانی برای او منطقی است که برود. این دولت همچنان به اطمینان حاصل می‌کند که نورفولک ساوثرون پاسخگو است و ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که از جامعه در حرکت رو به جلو حمایت می‌کنیم.»

در مصاحبه اخیر، آلن شاو، مدیرعامل نورفولک ساترن گفت که شرکت راه آهن ده ها میلیون دلار در جامعه سرمایه گذاری می کند، اگرچه برخی از ساکنان گفتند که این کافی نیست.

تیموتیا دیتر، 27 ساله، با والدین، خواهرش و دوست پسر خواهرش در خانه ای در فاصله یک مایلی و نیمی از سایت زندگی می کند. بلافاصله پس از خروج از ریل، آنها به خانه برادرش نقل مکان کردند اما پس از لغو دستور تخلیه بازگشتند. این خانواده همچنان به نوشیدن آب بطری‌شده ادامه می‌دهند، اما از استفاده از آن برای دوش گرفتن و مسواک زدن دندان‌هایشان صرف نظر کردند، زیرا نتوانستند از پس هزینه‌ها برآیند. دیتر، یکی از اعضای یک گروه حمایت محلی، River Valley Organizing، امیدوار است که دیدار بایدن بیش از یک عکسبرداری باشد.

او گفت: “خوشحالم که او می آید.” اما اگر قرار است به اینجا بیاید، باید کاری انجام دهد. وقتی یک سال است که به کمک نیاز داریم نمی‌توانی بیایی و عکس بگیری. او از آن آگاه بوده است. او باید بیاید و نگرانی های ما را برطرف کند.»

برخی از ساکنان از دولت فدرال خواسته اند تا هوای خانه هایشان را آزمایش کند، اما EPA گفته است که این کار ضروری نیست. EPA گفته است که از زمان خروج از ریل، بیش از 45000 نمونه هوا، آب و خاک جمع آوری کرده است و نظارت مداوم نشان می دهد که ساکنان در معرض خطر نیستند.

در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، EPA اعلام کرد که بیش از 176000 تن خاک آلوده و 49 میلیون گالن مایع آلوده برای دفع مناسب به خارج از محل ارسال شده است.

دانیل وینستون، یکی از مدیران اجرایی River Valley Organizing، از جمله کسانی است که می خواهند EPA آزمایش کیفیت هوای داخل ساختمان را الزامی کند.

او گفت: “ما نمی دانیم که اثرات بهداشتی و زیست محیطی چه خواهد بود” و افزود که امیدوار است دولت فدرال مراقبت های بهداشتی و منابع مالی بلندمدت را برای جامعه فراهم کند.

وینستون گفت: «ما از حضور رئیس جمهور خوشحالیم. “فکر نمی‌کنم او برای رفتن خیلی طول بکشد.”

وینستون ناامیدی خود را نه به کاخ سفید، بلکه در کنگره به دلیل عدم تصویب قانون ایمنی راه آهن معطوف کرد.

او گفت: «واشنگتن همچنان واشنگتن است. “سیاست همچنان سیاست است.”