پلیس 5 کشته و 6 زخمی را تایید می کند


یک مرد مسلح روز دوشنبه در یک بانک در مرکز شهر لوئیزویل تیراندازی کرد. برجای گذاشتن پنج کشته – از جمله حداقل دو نفر از دوستان فرماندار اندی بشیر و مجروح کردن هشت نفر دیگر مقامات گفتند.

مقامات گفتند که تیرانداز که به عنوان کارمند فعلی یا سابق بانک ملی قدیمی توصیف می شود، دو افسر پلیس را نیز زخمی کرد که حال یکی از آنها وخیم است.

پل هامفری معاون اداره پلیس مترو لوئیزویل گفت که مهاجم اندکی پس از تیراندازی ساعت 8:30 صبح به وقت شرقی در 333 E. Main St. کشته شد.

پلیس گفت که افسران پاسخگو با مرد مسلح تیراندازی کردند، اما این اتفاق افتاد هنوز مشخص نیست که تیرانداز بر اثر شلیک گلوله پلیس جان خود را از دست داده است یا خودزنی.

فرماندار اندی بشیر با اشک هایش مبارزه کرد و به خبرنگاران گفت که دو تن از کشته شدگان و یکی از مجروحان از دوستان او بودند.

بشیر گفت: «این وحشتناک است. “من یک دوست بسیار صمیمی دارم که امروز موفق نشد، و یک دوست صمیمی دیگر هم دارم که موفق نشد، و یکی که در بیمارستان است و امیدوارم بتواند از پسش بربیاید.”

به گفته یک منبع مجری قانون فدرال که در جریان این حمله قرار گرفته، گمان می‌رود که فرد مسلح یک کارمند بوده و ممکن است مشکلات روانی داشته باشد.

NBCNews.com را برای پوشش زنده دنبال کنید

هامفری گفت که دو افسر مجروح شدند که یکی از آنها به سرعت وارد عمل شد و دیگری با جراحتی که جانش را تهدید نمی کرد.

همفری گفت که مجروحان به بیمارستان دانشگاه لوئیزویل منتقل شدند و حال دو نفر از آنها از جمله افسر وخیم گزارش شده است.

نام آنها بلافاصله منتشر نشد.


تصویر: پلیس صحنه تیراندازی در لوئیزویل، کنتاکی
پاسخ پلیس به تیراندازی روز دوشنبه در لوئیزویل، کی.لوک شارت / گتی ایماژ

هامفری گفت: “ما معتقدیم که این یک مرد مسلح تنها است که در این ماجرا نقش داشته و با بانک ارتباط داشته است.” “به نظر می رسد او یک کارمند قبلی بوده است.”

پلیس لوئیزویل گفت که واکنش سریع افسران از کشته و زخمی شدن بیشتر جلوگیری کرد.

همفری گفت: «از پاسخ افسران مشخص است که آنها کاملاً جان مردم را نجات دادند. این یک رویداد غم انگیز بود، اما این واکنش قهرمانانه افسران بود که اطمینان حاصل کرد که بیشتر از آنچه اتفاق افتاده، زخمی نشده است.»

ماشین‌های پلیس، آمبولانس‌ها و ماشین‌های آتش‌نشانی در خیابان اصلی بین خیابان‌های فلوید شمالی و پرستون شمالی، در قلب بزرگ‌ترین شهر کنتاکی، سرازیر شدند.

هنوز مشخص نیست که آیا بانک در محلی که روز دوشنبه تیراندازی شد، یک نگهبان استخدام کرده است یا خیر.

جیم رایان، مدیر عامل بانک ملی قدیمی، “ایمنی کارمندان بانک ملی قدیمی و همه افرادی که در مراکز بانکی خود به آنها خدمت می کنیم بسیار مهم است.” در بیانیه ای گفت.

مدیر عامل بانک خواستار این شد که همه افراد آسیب دیده از این فاجعه را در افکار و دعاهای خود نگه داریم.

این حادثه در سایه‌های اسلاگر فیلد، خانه زیرمجموعه سه‌گانه سینسیناتی ردز، خفاش‌های لوئیزویل، رخ داد.

میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا و همسرش الین چائو، از پلیس تشکر کرد.

جمهوری خواه کنتاکی: «من و الین از اخباری که امروز صبح از لوئیزویل منتشر شد، ویران شدیم. در بیانیه ای گفت. “از LMPD و اولین پاسخ دهندگان ما برای شجاعت شما در صحنه تشکر می کنیم. ما دعاهای خود را برای قربانیان، خانواده های آنها و شهر لوئیزویل می فرستیم زیرا منتظر اطلاعات بیشتر هستیم.”

یک مقام کاخ سفید به ان‌بی‌سی نیوز گفت، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان تیراندازی لوئیزویل قرار گرفته است.

تیراندازی روز دوشنبه جدیدترین تیراندازی جمعی در آمریکا بود و تنها دو هفته پس از آن که شش نفر از جمله سه کودک خردسال در یک مدرسه خصوصی مسیحی در نشویل کشته شدند.

این یک داستان در حال توسعه است. لطفاً برای به‌روزرسانی اینجا را بازخوانی کنید.

کلویی اتکینز، و دیلانیان و کالین شیلی کمک کرد.