جفریس به دموکرات ها می گوید بایدن و مک کارتی روز یکشنبه توافقنامه سقف بدهی را کامل کنند



رهبر دموکرات مجلس نمایندگان، حکیم جفریس، DN.Y، یکشنبه در نامه‌ای به اعضای حزب خود گفت که جو بایدن، رئیس‌جمهور و کوین مک‌کارتی، رئیس‌جمهور این کشور امروز بعدازظهر برای تکمیل توافق سقف بدهی صحبت خواهند کرد و سپس لایحه قانونی توسط جمهوری‌خواهان منتشر خواهد شد.

مذاکره کنندگان شنبه شب به یک توافق اصولی برای تمدید سقف بدهی و جلوگیری از نکول فاجعه بار دست یافتند. جفریس در نامه ای به دموکرات ها گفت که متن قانونی این لایحه توسط جمهوری خواهان تهیه و قبل از نهایی شدن توسط دولت بایدن بررسی می شود.

جفریس گفت: انتظار می رود بایدن و مک کارتی حداکثر تا ساعت 14 بعدازظهر صحبت کنند و «در مدت کوتاهی پس از آن، متن لایحه قانونی توسط جمهوری خواهان مجلس نمایندگان منتشر و در اختیار مجلس، سنا و مردم آمریکا قرار خواهد گرفت.» وی افزود که اعضای ارشد بایدن دولت همچنین قرار است در ساعت 5 بعدازظهر به جمع دموکرات های مجلس نمایندگان درباره این توافق اطلاع دهد

او نوشت: «انتظار من این است که طی چند روز آینده، فرصت‌های متعددی برای بررسی و بحث درباره قانون با دولت بایدن پیش از هر رأی‌گیری در اواسط هفته که توسط جمهوری‌خواهان مجلس برنامه‌ریزی شده است، وجود داشته باشد».

توافق آزمایشی، که انتظار می‌رود قدرت وام‌گیری کشور را در ازای کاهش هزینه‌ها افزایش دهد، پس از هفته‌ها مذاکره به رهبری بایدن و مک کارتی به امضا رسید. هنگامی که زبان قانونگذاری نهایی شود، باید هم مجلس نمایندگان به رهبری حزب جمهوریخواه و هم سنای تحت کنترل دموکرات ها را تصویب کند.

یک منبع آشنا با این توافق به NBC News گفت که این توافق شامل یک قرارداد تخصیص دو ساله و تمدید محدودیت بدهی دو ساله است که عملاً مشکل را تا پس از انتخابات 2024 حل می کند. این شامل الزامات کاری برای کمک های فدرال مانند اسنپ برای آمریکایی های تا 54 سال است، به استثنای افراد بی خانمان و کهنه سربازان. اما منبع افزود: “هیچ تغییری در Medicaid وجود نخواهد داشت.”

مک کارتی در مصاحبه ای در فاکس نیوز ساندی گفت: «بیش از 95 درصد از همه شرکت کنندگان در کنفرانس» از توافق آزمایشی حمایت می کنند و اعضا «بسیار هیجان زده» هستند.