قانون کالیفرنیا که حمل سلاح گرم را در اکثر اماکن عمومی مسدود شده توسط قاضی فدرال ممنوع می کند



لس آنجلس – یک قاضی فدرال روز چهارشنبه به طور موقت قانونی کالیفرنیا را که حمل سلاح گرم در اکثر مکان های عمومی را ممنوع می کرد، مسدود کرد و حکم داد که این قانون ناقض متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده است و مردم را از توانایی دفاع از خود و عزیزانشان محروم می کند.

قانونی که در سپتامبر توسط فرماندار گاوین نیوسام امضا شد قرار بود از اول ژانویه اجرایی شود. این قانون افراد را از حمل اسلحه مخفی در 26 مکان از جمله پارک های عمومی و زمین های بازی، کلیساها، بانک ها و باغ وحش ها منع می کرد. این ممنوعیت اعمال می‌شود که آیا فرد مجوز حمل سلاح مخفی را داشته باشد یا نداشته باشد. یک استثنا برای مشاغل خصوصی است که تابلوهایی را نصب می کنند که نشان می دهد افراد مجاز به آوردن اسلحه در محل خود هستند.

کورماک کارنی، قاضی منطقه ای ایالات متحده، دستور مقدماتی را صادر کرد که مانع از اجرای این قانون شد، قانونی که او نوشت: «جامع، مخالف متمم دوم متمم، و آشکارا از دادگاه عالی سرپیچی می کرد».

این تصمیم یک پیروزی برای انجمن تفنگ و تپانچه کالیفرنیا است که برای جلوگیری از قانون شکایت کرد. این اقدام قوانین ایالتی برای مجوزهای حمل مخفی را با توجه به تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در مورد انجمن تفنگ و تپانچه ایالت نیویورک در برابر بروئن، که چندین ایالت را مجبور به تقلا برای واکنش به قوانین خود کرد، بازنگری کرد. این تصمیم می‌گوید که قانون اساسی قوانین اسلحه باید بر اساس «همخوانی با سنت تاریخی کشور در مورد مقررات سلاح گرم» ارزیابی شود.

چاک میشل، رئیس انجمن کالیفرنیا، در بیانیه ای گفت: «سیاستمداران مترقی کالیفرنیا از پذیرش حکم دادگاه عالی در مورد پرونده بروئن امتناع می ورزند و از هر ترفند خلاقانه ای که می توانند تصور کنند برای دور زدن آن تلاش می کنند. “دادگاه از طریق بازی ایالتی دید.”

میشل گفت که طبق این قانون، دارندگان مجوز اسلحه “نمی توانند بدون عبور از یک منطقه ممنوعه و نقض قانون در سراسر شهر رانندگی کنند.” او گفت که تصمیم قاضی باعث می شود کالیفرنیایی ها ایمن تر شوند زیرا وقتی شهروندان قانونمند بتوانند از خود دفاع کنند، مجرمان منصرف می شوند.

نیوسام گفت که برای تدابیر سخت گیرانه تری در مورد اسلحه فشار خواهد آورد.

این حکم، با مخالفت با عقل سلیم، تلاش‌های کالیفرنیا در زمینه ایمنی اسلحه مبتنی بر داده‌ها را «نفرت‌انگیز» می‌نامد. فرماندار عصر چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: آنچه که ناپسند است، این حکم است که به گسترش سلاح در بیمارستان‌ها، کتابخانه‌ها و زمین‌های بازی کودکان ما چراغ سبز نشان می‌دهد – فضاهایی که باید برای همه امن باشد.

نیوسام خود را به عنوان یک رهبر ملی در زمینه کنترل اسلحه معرفی کرده است در حالی که به طور فزاینده ای به عنوان یک نامزد احتمالی ریاست جمهوری مورد توجه قرار می گیرد. او لایحه‌های مختلفی را درخواست کرده و امضا کرده است، از جمله اقداماتی که هدف قرار دادن «تفنگ‌های ارواح» غیرقابل ردیابی، بازاریابی اسلحه‌های گرم برای کودکان و اجازه دادن به مردم برای طرح دعوی در مورد خشونت با اسلحه. این قانون بر اساس قانون ضد سقط جنین در تگزاس تنظیم شده بود.

کارنی یک قاضی سابق دادگاه عالی اورنج کانتی است که در سال 2003 توسط رئیس جمهور جورج دبلیو بوش به سمت دادگاه فدرال منصوب شد.