دانشکده پزشکی نیویورک به لطف هدیه ۱ میلیارد دلاری استاد سابق، بدون شهریه می رود


به لطف کمک یک میلیارد دلاری یک استاد سابق، بیوه یک سرمایه گذار وال استریت، یک دانشکده پزشکی در شهر نیویورک از این پس برای همه دانشجویان رایگان خواهد بود.

روث گاتسمن هدیه و هدف آن را اعلام کرد به دانشجویان و اساتید کالج پزشکی آلبرت انیشتین دوشنبه، برخی از حضار را به گریه انداختند و برخی دیگر را تشویق کردند. گوتسمن 93 ساله به مدت 55 سال به کالج وابسته بوده و رئیس هیئت امنای آن است.

این هدیه برای جذب طیف متنوعی از متقاضیان در نظر گرفته شده است که در غیر این صورت ممکن است ابزار لازم برای شرکت در آن را نداشته باشند. به گفته مدیران کالج، این همچنین به دانشجویان اجازه می‌دهد بدون بدهی فارغ‌التحصیل شوند که بازپرداخت آن چندین دهه طول می‌کشد. شهریه در انیشتین 59458 دلار در سال است. طبق ابتکار آموزش داده ها، متوسط ​​بدهی دانشکده پزشکی در ایالات متحده 202,453 دلار است، بدون در نظر گرفتن بدهی های مقطع کارشناسی.

کالج پزشکی آلبرت اینشتین در برانکس، نیویورک
کالج پزشکی آلبرت اینشتین در برانکس، نیویورک، در 26 فوریه 2024.مایکل ام سانتیاگو / فایل گتی ایماژ

گوتسمن گفت: «سالانه بیش از 100 دانشجو برای دریافت مدرک پزشکی و علوم وارد کالج پزشکی آلبرت انیشتین می شوند. آنها به عنوان دانشمندان بسیار آموزش دیده و پزشکان دلسوز و آگاه، با تخصص برای یافتن راه های جدید برای پیشگیری از بیماری ها و ارائه بهترین مراقبت های بهداشتی ترک را ترک می کنند.

گوتسمن همسر فقید خود، دیوید «ساندی» گوتسمن را به خاطر سپردن امکانات مالی برای انجام چنین کمک مالی به او نسبت داد. دیوید گوتسمن خانه سرمایه گذاری وال استریت، اول منهتن را ساخت و در هیئت مدیره برکشایر هاتاوی وارن بافت بود. او در سال 2022 در سن 96 سالگی درگذشت.

روث گاتسمن گفت: “من احساس خوشبختی می کنم که این امتیاز بزرگ به من داده شده است که این هدیه را به چنین هدف ارزشمندی بدهم.”

به گفته Montefiore Einstein، سازمان چتر کالج پزشکی آلبرت اینشتین و سیستم بهداشت Montefiore، اعتقاد بر این است که این هدیه بزرگترین هدیه ساخته شده برای هر دانشکده پزشکی در کشور است.

دکتر فیلیپ اوزوآه، رئیس و مدیر اجرایی Montefiore Einstein، گفت: “من معتقدم که ما می توانیم تاریخچه مراقبت های بهداشتی را زمانی تغییر دهیم که بدانیم دسترسی راهی به سوی تعالی است.”

گوتسمن در سال 1968 به مرکز ارزیابی و توانبخشی کودکان اینشتین پیوست و غربالگری و درمان مشکلات یادگیری را توسعه داد. او اولین برنامه سوادآموزی بزرگسالان را در سال 1992 در این مرکز آغاز کرد و در سال 1998 به عنوان مدیر مؤسس مرکز درمان ناتوانی های یادگیری امیلی فیشر لاندو در CERC منصوب شد. او استاد بازنشسته بالینی اطفال در انیشتین است.

این خانواده از طریق بنیاد خود، صندوق گوتسمن، از موسسات خیریه در اسرائیل و در جامعه یهودی ایالات متحده حمایت کرده است، به ویژه از طریق هدایایی به مدارس، دانشگاه ها و موزه تاریخ طبیعی آمریکا شهر نیویورک.

اینشتین دومین دانشکده پزشکی بدون شهریه در نیویورک می شود. در سال 2018، دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک اعلام کرد که شهریه تمام دانشجویان خود را پوشش خواهد داد.