هدیه تعطیلات را برگردانید؟ ممکن است به یک حراج انبار ختم شود.



خرده‌فروشان اکنون در حال پردازش میلیاردها دلار هدایای تعطیلات برگشتی هستند، اما بسیاری از این اقلام به قفسه‌ها باز نمی‌گردند. در عوض، آنها را به انبارها منتقل می کنند و در حراجی ها با کسری از قیمت برچسب خود فروخته می شوند.

فدراسیون ملی خرده فروشی تخمین می زند که بیش از 15 درصد از 966 میلیارد دلار خرید در سراسر کشور در فصل تعطیلات گذشته بازگردانده می شود. بسیاری از این کالاها توسط انحلال دهندگان در تجارت “زنجیره تامین معکوس” خریداری خواهند شد، صنعتی که به لطف سیاست های بازگشت سخاوتمندانه عصر تجارت الکترونیک در حال رشد بوده است.

بر اساس برآورد تحقیقات بازار Polaris در ماه آگوست، بازار لجستیک معکوس، که شامل تمام بازیگران درگیر در پردازش بازده های فروشگاهی یا آنلاین است، در سال 2022 به ارزش 939 میلیارد دلار رسید و پیش بینی می شود تا سال 2032 با نرخ ترکیبی سالانه 12 درصد رشد کند.

بسیاری از برندهای بزرگ سعی کرده‌اند تا حد امکان بازدهی رایگان و بدون دردسر داشته باشند و مصرف‌کنندگان در استفاده از آن تردیدی نداشته‌اند. Insider Intelligence در اکتبر پیش‌بینی کرد که 627 میلیارد دلار کالا در طول سال 2023 بازگردانده می‌شود که بیش از 26 درصد نسبت به حجم سال 2020 افزایش یافته و 8.5 درصد از کل خرده‌فروشی‌ها را شامل می‌شود. انتظار می رفت که سهم بازدهی منتسب به تجارت الکترونیک از 33.7 درصد به 34.3 درصد در آن دوره افزایش یابد.

بازگشت می تواند برای خرده فروشان پرهزینه باشد. بسیاری در حال حاضر هزینه حمل و نقل برگشت را با ارائه برچسب ها یا پاکت های پیش پرداخت می خورند. Trae Bodge، کارشناس خرید، گفت: برای برخی از اقلام، برخی از خرده فروشان “فقط متوجه می شوند که ارزش پس گرفتن آن را ندارد.”

بر اساس گزارش ارائه‌دهنده مدیریت بازپرداخت goTRG، حدود 59 درصد از خرده‌فروشان گزارش دادند که در این فصل تعطیلات بازپرداخت بدون بازگشت ارائه می‌کنند. در حالی که این سیاست‌های «حفظ آن» معمولاً برای خریدهای ارزان‌تر اعمال می‌شود، Bodge گفت که شروع به دیدن برخی از مارک‌ها، مانند Wayfair کرده است که به مشتریان اجازه می‌دهد اقلامی با قیمت بالاتر مانند مبلمان را نگه دارند.

برای رسیدگی به بسیاری از اقلامی که بازگردانده می‌شوند، خرده‌فروشان به طور فزاینده‌ای به شرکت‌هایی مانند خدمات نقدینگی روی می‌آورند، که از طریق انبوهی از کالاهای برگشت‌خورده دسته‌بندی می‌کنند و بسیاری از آنها را به سایر مشاغل و مصرف‌کنندگان می‌فروشند – گاهی اوقات فقط با 20٪ قیمت اصلی‌شان.

در انبار بیش از 100000 فوت مربعی آن در پیتستون، پنسیلوانیا، پالت‌های پر از رشته فرنگی استخر، کاشی‌های کف و سینک ظرفشویی با کامیون وارد می‌شوند. هنگامی که درهای بارگیری باز می شود، کارمندان شروع به دسته بندی ده ها هزار قطعه کالایی می کنند که هر روز می رسد، موجودی محصولات را فهرست می کنند، از آنها عکس می گیرند و ارزیابی می کنند که در چه شکلی هستند.

جف رشتزیگل، معاون و مدیر کل کسب و کار خرده فروشی Liquidity Services گفت: «ما اقلامی را که از زندگی اولیه خود بیرون آمده اند می گیریم و آنها را برای خرید در دسترس مردم قرار می دهیم.

برندهای مصرف‌کننده مدت‌هاست که با این انتقاد مواجه بوده‌اند که بسیاری از کالاهای برگشتی در زباله‌ها یا زباله‌سوزها به پایان می‌رسند، و ارائه‌دهندگان لجستیک معکوس می‌گویند که تلاش می‌کنند میزان تخریب را کاهش دهند. Rechtzigel گفت: “این یک راه خوب برای دور نگه داشتن اقلام از محل های دفن زباله و بخشی از اقتصاد دایره ای است.”

او گفت که بسیاری از محصولات ناخواسته در شرایط کاملاً خوب هستند و نشان می دهد که 70٪ تا 80٪ از بازگشت ها نتیجه پشیمانی ساده است. اما حتی در اقلیت موارد شکسته یا معیوب هنوز هم ارزش وجود دارد. جعبه ابزارهای با فرورفتگی های بزرگ یا حتی تلویزیون هایی که روشن نمی شوند را می توان به عنوان آسیب دیده و نیاز به بازسازی یا فقط برای قطعات ضایعات فروخت.

رشتزیگل گفت: «حتی اگر کار نکند، احتمالاً یک بازار خریدار وجود دارد که آن کالای غیر کارآمد را به یک کالای فعال تبدیل می‌کند.

محصولات به‌صورت آنلاین فهرست شده‌اند تا افراد بتوانند در آن مناقصه کنند و برندگان حراج می‌توانند اقلام خود را از محل انبار نزدیک تحویل بگیرند. برخی از فهرست‌ها برای کل پالت‌های اقلام مشابه هستند که با هم در بسته‌های بسته‌بندی پلاستیکی بزرگ فروخته می‌شوند. این شرکت گفت که خریدهای عمده گاهی اوقات برای خرده فروشان جذاب است که موجودی انبار کم است و آنها برای پر کردن قفسه ها به کمک نیاز دارند.

تجارت روبه‌روی مصرف‌کننده خدمات نقدینگی بخشی از اکوسیستم رو به رشد فروشندگان «سطل مقرون‌به‌صرفه» است که شامل فروشگاه‌های محبوب در TikTok می‌شود که اقلام بیش از حد موجودی و مرجوعی را به افرادی می‌فروشند که اغلب به دنبال سودآوری هستند.

استیسی آدام گفت که تقریباً هر هفته به انبار خدمات نقدینگی پیتستون سفر می کند. او محصولات خانگی را به صورت پالت خریداری می کند، اقلام را با 90٪ تخفیف خریداری می کند و آنها را با 50٪ تخفیف به جامعه خود در فیس بوک می فروشد و تفاوت را به جیب می زند.

او گفت: “آنها در حال گرفتن یک معامله هستند، ما همه در حال یک معامله هستیم.”