دادگاه دستور نقشه جدید کنگره در نیویورک را صادر کرد


دادگاهی در نیویورک به این ایالت دستور داد تا روز پنجشنبه مجدداً مناطق کنگره خود را تغییر دهد و در را به روی دموکرات ها باز کند تا شانس خود را در رقابت برای اکثریت مجلس نمایندگان در سال آینده افزایش دهند.

دادگاه استیناف حکم داد که کمیسیون بازبخشی ایالتی به تعهدات قانون اساسی خود در آخرین چرخه تقسیم بندی مجدد عمل نکرده است و باید مجموعه جدیدی از نقشه ها را ترسیم کند.

جمهوری خواهان متعهد شده اند که درخواست تجدید نظر کنند، اما اگر این دستور اجرا شود، به دموکرات ها در نقشه های جدید برتری می دهد، زیرا کمیسیون مستقل تقسیم مجدد ایالت قدرت کمی دارد. دادگاه خاطرنشان می کند که در دوره انتخابات گذشته، کمیسیون نتوانست مجموعه دومی از نقشه ها را به قوه مقننه ارائه کند، که باید هر نقشه ای را که کمیسیون ترسیم می کند تأیید کند.

یک محل رأی گیری در بروکلین، نیویورک، در 8 نوامبر 2022.
یک محل رأی گیری در بروکلین، نیویورک، در 8 نوامبر 2022.فایل Wong Maye-E / AP

قانون‌گذاران ایالت نیویورک پس از آن بر عهده گرفتند نقشه‌هایی ترسیم کنند که می‌توانست به آنها کمک کند سه کرسی دیگر کسب کنند – اما جمهوری‌خواهان شکایت کردند و دادگاه‌های ایالتی موافقت کردند که نقشه‌هایی که توسط دموکرات‌ها ترسیم شده بود، غیرقانونی بودند. بالاترین دادگاه نیویورک به ایالت دستور داد تا در عوض از نقشه‌هایی استفاده کند که توسط یک کارشناس خارجی ترسیم شده بود، نقشه‌های رقابتی آن دموکرات‌های برتر را دو طبقه می‌کرد – راه‌اندازی انتخابات مقدماتی سخت – و بعداً به جمهوری‌خواهان کمک کرد تا چهار کرسی را برگردانند.

در حال حاضر دموکرات ها در هیئت نیویورک با امتیاز 15 بر 11 برتری دارند. اما با توجه به اینکه جمهوری‌خواهان تنها 5 کرسی مجلس را در اختیار دارند، یک تغییر بزرگ در خطوط نقشه در نیویورک (یا هر ایالت دیگر) قبل از انتخابات 2024 می‌تواند تأثیر زیادی بر کنترل این مجلس در سال 2025 و پس از آن داشته باشد.

«پس از شکست در انتخابات نوامبر گذشته، دموکرات‌های نیویورک در تلاش برای تصاحب قدرت حزبی آشکار هستند که به شکل یک پرونده قضایی پنهان شده است. جک پاندول، مدیر ارتباطات کمیته ملی جمهوریخواه کنگره گفت: جمهوریخواهان برای محافظت از اراده رای دهندگان نیویورک درخواست خواهند کرد و ما برای حفظ خط در امپایر استیت مبارزه خواهیم کرد.

کمیته مبارزات انتخاباتی دموکرات کنگره که داشت تشویق شد نقشه‌ای که به‌طور تهاجمی در طول فرآیند تقسیم‌بندی مجدد در سال 2022 ساخته شد، از شکایت اولیه جمهوری‌خواهان علیه نقشه‌های جعلی به‌عنوان «قبض قدرت جمهوری‌خواهان» انتقاد کرد. سوزان دلبن، رئیس DCCC در بیانیه‌ای گفت که آنها “میلند کمیسیون مستقل تقسیم مجدد وظایف قانونی خود را از سر بگیرد.”

بر اساس یک ردیاب تقسیم مجدد که توسط دانشکده حقوق لویولا میزبانی شده است، نیویورک یکی از سیزده ایالتی است که هنوز درگیر دعوی قضایی مجدد است. مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوریخواهان کارولینای شمالی از جمله این موارد است آن ها انتظار می‌رود امسال نقشه‌های خود را دوباره ترسیم کند و مناطق جدیدی با گرایش جمهوری‌خواهان را ترسیم کند.

به گفته مدافعان، تایید اخیر و غیرمنتظره بخشی از قانون حقوق رای در آلاباما نیز می تواند دموکرات های جدید را در چهار ایالت به کنگره بفرستد، زیرا این سابقه در موارد مشابه در سراسر کشور اعمال می شود. .

قانونگذاران در آلاباما قرار است هفته آینده برای یک جلسه ویژه گرد هم آیند، جایی که آنها وظیفه دارند نقشه کنگره این ایالت را دوباره ترسیم کنند تا به رای دهندگان سیاه پوست فرصتی بدهند تا به جای یک عضو، دو عضو کنگره را انتخاب کنند.