آتش سوزی در کارخانه جورجیا دوباره شعله ور شد و دستور تخلیه را صادر کرد


به گفته مقامات، آتش سوزی در یک کارخانه تولید رزین و رزین در برانسویک، جورجیا، بعدازظهر شنبه دوباره شعله ور شد و دود عظیمی را بر فراز منطقه ساحلی فرستاد و باعث تخلیه شد.

شهردار کازبی جانسون گفت که دستور سرپناه در محل برای شهر در حال اجرا است. در یک کنفرانس خبری عصر، شهردار گفت که به دلیل آتش سوزی وضعیت اضطراری محلی اعلام کرده است.

هیئت کمیساریای شهرستان گلین همچنین به افرادی که در فاصله نیم مایلی کارخانه پینووا که می‌گویند رزین مخصوص و رزین پلی‌ترپن تولید می‌کند دستور تخلیه را صادر کرد.

آتش سوزی روز شنبه در کارخانه پینووا در برانسویک، جورجیا، توده بزرگی از دود را به هوا فرستاد.
آتش سوزی روز شنبه در کارخانه پینووا در برانسویک، جورجیا، توده بزرگی از دود را به هوا فرستاد. تایلر دایکز

مقامات جهت باد را ذکر کردند. آنها مشخص نکردند که قرار گرفتن در معرض دود چه نتایجی ممکن است.

این مرکز تقریباً در 70 مایلی شمال جکسونویل، فلوریدا قرار دارد.

به گفته کیتی باسن، سخنگوی شهرستان گلین، گفته می‌شود که آتش سوزی صبح مهار شده است، اما حدود ساعت 3:10 بعد از ظهر دوباره شعله‌ور شد.

تا عصر، مقامات آتش نشانی گفتند که رشد آتش دوباره با استفاده از یک عامل اطفاء حریق فوم مهار شده است.

لورنس کارگیل، دستیار رئیس سازمان آتش نشانی برانسویک در این کنفرانس خبری گفت: «ما این عملیات را تا کنترل کامل صحنه ادامه خواهیم داد.

هیچ آسیبی گزارش نشده و علت آن نیز مشخص نشده است.

پینووا گفت گرد و غبار قابل احتراق که می تواند از رزین پلی ترپن آن تشکیل شود که در عایق رطوبتی و به عنوان چسب استفاده می شود، نباید لمس شود، بلعیده شود یا استنشاق شود و قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند منجر به آسم شود.

مقامات بهداشتی می گویند مواد شیمیایی موجود در رزین اپوکسی می تواند باعث تحریک پوست و آسم شود. روشن نیست که سوزاندن آنها چگونه بر تأثیرات آنها تأثیر می گذارد. این شرکت بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

قبل از شعله ور شدن آتش، هیئت کمیساریا گفت که مارشال آتش نشانی ایالتی و آژانس حفاظت از محیط زیست در صحنه هستند.

هیئت آتش نشانی جکسونویل نقش کلیدی در آتش نشانی ایفا می کرد و یک هلیکوپتر و یک هواپیمای بال ثابت را برای انداختن مایعات یا مواد بازدارنده روی آتش فرستاد.

اما نبرد هوایی به دلیل دید کم ایجاد شده توسط دود آتش مانع می شود.

وندی برنت، سخنگوی کمیسیون جنگلداری جورجیا، گفت که یک هلیکوپتر و دو تانکر تک موتوره فرستاده است – اما این هواپیماها فعلا زمینگیر شده اند.

برنت گفت: «ما چند قطره آب ریخته‌ایم، اما به دلیل دود غلیظ و نگرانی برای ایمنی کسانی که روی زمین هستند، در حال حاضر قطرات آب را متوقف کرده‌ایم.»

به گفته مقامات، روز سه شنبه، یک مرکز بازیافت پلاستیک در ریچموند، ایندیانا، آتش گرفت و مواد شیمیایی سمی به هوا پرتاب شد. آتش سوزی روز پنجشنبه مهار شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، در ماه نوامبر، آتش سوزی در کارخانه شیمیایی Symrise در خارج از برانزویک باعث تخلیه حدود 100 خانه مجاور به دلیل نگرانی از دود و انفجارهای احتمالی شد.

رانیا سوتیروتو و مایا براون کمک کرد.