تغییر سیاست در سیستم دانشگاه کارولینای شمالی می تواند کارکنان DEI را کاهش دهد


رالی، NC – پس از اینکه یک کمیته پنج نفره به سرعت به لغو یک سیاست کلیدی در روز چهارشنبه رای داد، آینده تنوع، برابری و مشاغل کارکنان در سیستم دانشگاه دولتی کارولینای شمالی ممکن است در خطر باشد.

کمیته مدیریت دانشگاه، در شورای حکام دانشگاه کارولینای شمالی که بر 17 مدرسه نظارت دارد، در کمتر از چهار دقیقه به تغییر و جایگزینی یک سیاست مربوط به DEI رأی داد. هیئت کامل 24 عضوی قرار است ماه آینده مجدداً در مورد این موضوع رأی گیری کنند و در صورت تأیید، لغو فوراً اجرایی می شود.

اگر این سیاست به طور کامل لغو شود، سیستم UNC می‌تواند به سایر دانشگاه‌های بزرگ در برچیدن دفاتر تنوع خود بپیوندد. از جمله قابل توجه ترین آنها، دانشگاه فلوریدا در گینزویل ماه گذشته در یادداشتی اعلام کرد که دفتر خود را کنار می گذارد و به جای آن بودجه خود را برای جذب هیئت علمی تغییر می دهد.

دانشگاه کارولینای شمالی
دانشگاه کارولینای شمالی چپل هیل در سال 2023.فایل اروس هوگلند / گتی ایماژ

در تگزاس، دانشگاه‌ها در سال 2024 شاهد کاهش عمده در تنوع و گنجاندن کارکنان خود بودند که مطابق با ممنوعیت ایالتی که در سال گذشته به تصویب رسید. هیئت آموزش عالی ایالتی در کانزاس همچنین قرار بود روز چهارشنبه به ممنوعیت طرح‌های تنوع در استخدام کارمندان و پذیرش دانشجو رسیدگی کند.

حداقل 20 ایالت طرح های لایحه جمهوری خواه را دیده اند که به دنبال محدود کردن تنوع و برنامه های گنجاندن در چندین مؤسسه عمومی مانند دانشگاه ها است.

تنوع، برابری و شمول توسط انجمن روانشناسی آمریکا به عنوان چارچوبی برای هدایت «رفتار منصفانه و مشارکت کامل همه مردم»، به ویژه آنهایی که به گروه های اقلیت تعلق دارند، تعریف شده است. برای محافظه‌کارانی که استدلال می‌کنند برنامه‌های DEI تبعیض‌آمیز هستند، این به یک نقطه اختلاف مکرر تبدیل شده است.

تغییر خط مشی پیشنهادی که برای اولین بار توسط The News & Observer of Raleigh گزارش شد، بر مقررات تنوع، برابری و شمول تصویب شده در سال 2019 تأثیر می گذارد. این تغییر نقش موقعیت های مختلف DEI را تعریف می کند – مانند یک سیستم تنوع اداری و رابط شامل و افسران تنوع در سراسر جهان. سیستم دانشگاه – و ایجاد یک شورای تنوع و شمول متشکل از اعضایی که هر دانشگاه را نمایندگی می کنند، طبق سیاست.

بر اساس این خط مشی، مسئولیت افسران شامل کمک به صدراعظم در زمینه سیاست و برنامه ریزی تنوع، علاوه بر تسهیل آموزش برای دانشجویان و کارکنان است.

اما اندرو تریپ، معاون ارشد تیم امور حقوقی دفتر سیستم UNC، گفت که این تغییر “تعهد دانشگاه به عدم تبعیض و بی طرفی نهادی” را مجدداً تأیید می کند.

سیاستی که می‌تواند جایگزین مقررات موجود شود، مسئولیت‌های مشخص شده افسران و رابطان DEI را در بر نمی‌گیرد و نشان می‌دهد که ممکن است حذف شوند. سیاست جایگزینی گفت که تلاش‌های دیگر شامل ردیابی معیارهای تنوع دانشگاه و ارائه گزارش به هیئت‌های دانشگاه ادامه خواهد یافت.

سخنگوی کوین بست در بیانیه ای ایمیلی گفت UNC-Chapel Hill – پردیس پرچمدار این سیستم و وب سایت آن می گوید دفتری برای تنوع و گنجاندن با کارکنان 12 نفره دارد – تغییر خط مشی را بررسی کرده و در صورت اجرا با سیستم دانشگاه همکاری خواهد کرد.

بست گفت: «همانطور که شورای حکام خاطرنشان کرد، برابری فرصت ها در آموزش و اشتغال تعهد دیرینه دانشگاه کارولینای شمالی به عنوان یک ارزش اصلی در خدمت به ایالت پر جنب و جوش و رو به رشد ما است. “به عنوان بخشی از این ماموریت، UNC-Chapel Hill به استقبال مردم از تمام طبقات زندگی با تجربیات و دیدگاه های مختلف که برای یادگیری، کار و زندگی به اینجا می آیند ادامه خواهد داد.”

بلافاصله پس از رای گیری برای لغو سیاست تنوع و بدون سوال و بحث، کمیته حاکمیت طبق دستور جلسه غیرعلنی تشکیل جلسه داد. طبق قوانین ایالتی، جلسات غیرعلنی مشمول ثبت عمومی نمی شوند.

تام راس، رئیس سابق سیستم UNC در بیانیه ای مشترک با فرماندار دموکرات روی کوپر پس از رای گیری گفت، تلاش ها برای انحلال تلاش های تنوع دانشگاهی “خطا” به دانشجویان است و “جنجال و نوسان” ایجاد می کند. در عوض، راس که از سال 2011 تا 2016 رئیس جمهور بود، گفت که دانشگاه ها باید تنوع را جشن بگیرند.

کوپر گفت: «مقام‌های جمهوری‌خواه و رهبران دانشگاه‌هایی که به تنوع در دانشگاه‌های دولتی ما حمله می‌کنند، در وظایف خود برای محافظت از دانشجویان شکست می‌خورند و در عین حال توانایی ما را برای استخدام دانشمندان، محققان و نوآوران برتر که اقتصاد ما را تقویت می‌کنند، تهدید می‌کنند.

با این حال، گروه حمایت از محافظه‌کاران، مشارکت برای اصلاحات، در بیانیه‌ای اعلام کرد که سیاست جدید «راهی طولانی در جهت ریشه‌کن کردن بوروکراسی‌های DEI خواهد داشت».

شورای حکام UNC قرار است در 22 تا 23 مه در رالی تشکیل جلسه دهد. اعضای هیئت مدیره برای یک دوره چهار ساله توسط سنا و مجلس نمایندگان ایالتی انتخاب می شوند که جمهوری خواهان از سال 2011 کنترل آنها را در دست دارند.

تیم مور، رئیس مجلس نمایندگان جمهوریخواه، گفت که جمهوری خواهان تمایل خود را برای تصویب قوانین ضد DEI در جلسه افتتاحیه چهارشنبه آینده ابراز کرده اند. او اخیراً به خبرنگاران گفت که قانونگذار ممکن است به هیئت‌های دانشگاهی اجازه دهد تا قبل از ارائه هر گونه لایحه‌ای، ابتدا سیاست‌های تنوع خود را بررسی کنند.

مور گفت: «این هنوز در مرحله گفتگو است.

برای اطلاعات بیشتر از NBC BLK، برای خبرنامه هفتگی ما ثبت نام کنید.