افسر پلیس دانشگاه تمپل در واکنش به جنایتی در نزدیکی محوطه دانشگاه به ضرب گلوله کشته شد


به گفته مقامات، یک افسر پلیس دانشگاه تمپل در واکنش به جنایتی در نزدیکی محوطه دانشگاه در شمال فیلادلفیا شنبه شب به ضرب گلوله کشته شد.

به گزارش ان بی سی فیلادلفیا، جنیفر گریفین، معاون ایمنی عمومی دانشگاه، گفت که این اولین مرگ در حین انجام وظیفه در تاریخ اداره پلیس دانشگاه است.

تمپل در بیانیه ای گفت که تیراندازی در چند بلوک غرب دانشگاه بعد از ساعت 7 بعد از ظهر گزارش شده است.

این افسر در تلاش برای دستگیری فردی مظنون به سرقت از یک فروشگاه رفاه مورد اصابت گلوله قرار گرفت. در بیانیه آمده است که تیراندازی چند بلوک دورتر از فروشگاه رخ داده است.

دانیل اوتلاو، کمیسر پلیس فیلادلفیا به خبرنگاران گفت که افسر زمانی که می‌خواست در سرقت خودرو مداخله کند هدف گلوله قرار گرفت.

او گفت که افسر به بیمارستان دانشگاه تمپل منتقل شد و در آنجا جان باخت. او بعداً به عنوان کریستوفر فیتزجرالد شناخته شد.

انجمن پلیس دانشگاه تمپل گفت: “افسر فیتزجرالد جان خود را برای محافظت از جامعه معبد فدا کرد و ما برای همیشه مدیون او هستیم.” او شجاعانه به جامعه معبد و مردم فیلادلفیا خدمت کرد.»

پلیس معبد گفت که یک مظنون صبح یکشنبه در بازداشتگاه دستگیر شد. رابرت کلارک، معاون نظارتی مارشال ایالات متحده در پنسیلوانیا شرقی، به NBC Philadelphia گفت که مظنون با دستبندهای فیتزجرالد به عنوان بخشی از یک “سنت” دستگیر شد.

کلارک گفت: «ما احساس کردیم مهم است که افسر فیتزجرالد را با گذاشتن سرآستین هایش روی مظنون به یاد بیاوریم.

پلیس فیلادلفیا یک‌شنبه شب مظنون را به عنوان مایلز فافر 18 ساله از شهرک باکینگهام شناسایی کرد. او بر اساس اتهاماتی از جمله قتل یک افسر انتظامی، فرار از دستگیری، تخلف از سلاح گرم، سرقت، سرقت خودرو، سرقت و دریافت اموال مسروقه محکوم شد.

بلافاصله مشخص نشد که آیا او وکالت قانونی خود را حفظ کرده است یا خیر. انجمن مدافع فیلادلفیا، یک گروه غیرانتفاعی که به عنوان دفتر مدافع عمومی شهر عمل می کند، بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

جیسون وینگارد، رئیس دانشگاه، در بیانیه‌ای که قبل از شناسایی او صادر شد، گفت که این افسر قربانی «خشونت بی‌معنای اسلحه» بوده است.

وینگارد گفت: “به سادگی هیچ کلمه ای وجود ندارد که بتواند این تراژدی را معنا کند.” “این احساس جامعه و امنیت ما را می‌شکند.”

فرماندار جاش شاپیرو توییت کرد او و بانوی اول لوری شاپیرو برای خانواده افسری که در حین «خدمت شجاعانه به جامعه خود» کشته شد، «ویران» شدند.

شاپیرو گفت: یادش پر برکت باد.

جما دی کاسیمیرو، بریتانی کوبیکو و الیزابت مالین کمک کرد.