رهبران دموکرات مجلس نمایندگان می گویند که آنها به نجات شغل مایک جانسون رئیس مجلس کمک خواهند کرد


واشنگتن – رهبری دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که در صورتی که مارجوری تیلور گرین، نماینده راست افراطی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای برکناری او اقدام کند، به نجات مایک جانسون رئیس مجلس کمک خواهند کرد.

حکیم جفریس، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان از نیویورک، گفت: «از همان آغاز این کنگره، دموکرات‌های مجلس نمایندگان مردم را بر سیاست گذاشتند و زمینه مشترک دو حزبی را با جمهوری‌خواهان سنتی پیدا کردند تا نتایج واقعی را به دست آورند». شلاق اقلیت کاترین کلارک، از ماساچوست; و رئیس انجمن پیت آگیلار، از کالیفرنیا. در عین حال، دموکرات‌های مجلس نمایندگان به شدت از افراط‌گرایی MAGA عقب‌نشینی کرده‌اند. ما به همین کار ادامه خواهیم داد.»

رهبران دموکرات گفتند که به قطعنامه گرین برای خالی کردن صندلی در مقابل جانسون، R-La رأی خواهند داد یا آن را رد خواهند کرد. – اقدامی که به طور مؤثر قطعنامه را از بین می برد – حتی اگر منتقدان جمهوری خواه بیشتری به گرین بپیوندند، یک پوشش ایمنی برای جانسون فراهم می کند.

دموکرات ها گفتند: «اگر او این طرح را استناد کند، موفق نخواهد شد.

آنها بیانیه خود را درست زمانی که جانسون و تیم رهبری حزب جمهوری خواه او در حال برگزاری یک کنفرانس خبری در کاپیتول بودند، انتقاد کردند و اطمینان حاصل کردند که از سخنران در مورد آن سوال خواهد شد. در حالی که اخبار در رسانه‌های اجتماعی پخش می‌شد، یکی از دستیاران به سرعت یادداشتی را از گوینده عبور داد. جانسون به خبرنگاران گفت که این اولین باری بود که درباره آن می شنید. جانسون در مورد اینکه آیا با جفریس به توافق رسیده است یا خیر، پاسخ داد: «نه، اصلاً معامله ای وجود ندارد».

جانسون به خبرنگاران گفت: “من باید کارم را انجام دهم. ما باید کاری را انجام دهیم که فکر می کنیم کار درستی است. آنچه کشور در حال حاضر به آن نیاز دارد یک کنگره کارآمد است.” سقوط منجر به یک فلج سه هفته ای در مجلس شد.

هیچ کس نمی تواند آن را بپردازد… من باید هر روز کاری را که فکر می کنم درست است انجام دهم و بگذارم تراشه ها هرجا که می توانند بیفتند.

نماینده مایک جانسون
مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که برای حفظ شغل خود با دموکرات‌ها توافق نکرده است.جاستین سالیوان / فایل گتی ایماژ

لحظاتی بعد، گرین در بیانیه‌ای متعهد شد که بر روی آینده جانسون رای‌گیری کند.

مایک جانسون رسماً رئیس دموکرات مجلس نمایندگان است. او نوشت. او باید استعفا دهد، احزاب را تغییر دهد و به تهاجم مرزی باز بایدن به آمریکا، جنگ‌های بی‌پایان، سقط جنین تمام‌مدت در صورت تقاضا رأی دهد.»

او سپس گفت که به دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان این فرصت را می‌دهد که «از رئیس مجلس منتخب دموکرات‌ها حمایت کنند» بدون اینکه بگوید چه زمانی رأی‌گیری انجام می‌شود.

گرین ادامه داد: “من به آرای ثبت شده اعتقاد زیادی دارم، زیرا ثبت نام کنگره به هر آمریکایی اجازه می دهد تا حقیقت را ببیند و شفافیت رای ما را فراهم می کند.” “آمریکایی ها سزاوار این هستند که Uniparty را به طور کامل ببینند. من در آستانه برگزاری جشن خروج آنها هستم.”

گرین ماه‌هاست که جانسون را مورد انتقاد قرار می‌دهد و تهدید می‌کند که اگر کمک‌های اوکراین را در مجلس نمایندگان بگذارد، رای به اخراج وی خواهد داد. جانسون دقیقاً این کار را انجام داد و بسته ای را از طریق مجلس نمایندگان تهیه کرد که شامل کمک به اوکراین و همچنین بودجه برای اسرائیل و لایحه ای برای ارائه مسیری برای ممنوعیت TikTok در ایالات متحده بود، هفته گذشته پس از تصویب سنا و امضای جو بایدن، رئیس جمهور، قانون شد. آن را تبدیل به قانون

دموکرات ها در بیانیه خود از تصویب آن بسته تمجید کردند و به «ائتلاف دو حزبی از دموکرات ها و جمهوری خواهان به رهبری پرزیدنت بایدن» اعتبار دادند.

بیانیه جفریس و تیم رهبری او در روز سه شنبه پس از آن صادر شد که دموکرات های مجلس در یک نشست غیرعلنی درباره این موضوع بحث کردند و قوی ترین سیگنال در مورد نحوه واکنش حزب به اقدام برای برکناری رئیس مجلس است.

بر اساس منابع متعدد در داخل این نشست خصوصی، نماینده ارشد جیم مک گاورن، نماینده ماساچوست، به همکارانش گفت که دموکرات ها نباید “اراده های ارزان” باشند – عبارتی که جفریس و دیگران در اتاق آن را تکرار کردند.

سایر اعضا نگرانی‌هایی را در مورد سوابق جانسون مطرح کردند، از جمله نقش او به‌عنوان «معمار» یک نظریه حقوقی برای لغو نتایج انتخابات 2020.

آگیلار، که در کمیته 6 ژانویه خدمت می کرد، پس از جلسه به ان بی سی نیوز گفت که «نقشی را که مایک جانسون در نقش اول تا ششم بازی کرد، برای من از دست نداده است. … با این حال ما می خواهیم ورق را برگردانیم.

برخی از دموکرات‌ها گفتند که از اینکه رهبرانشان با چه سرعتی بیانیه نجات جانسون را پس از مناظره‌شان صادر کردند، شگفت‌زده شدند.

یکی از قانونگذاران دموکرات گفت: ما این تصور را نداشتیم که تصمیمی به این زودی اعلام شود.

بسیاری از دموکرات‌های درجه یک گفته‌اند که در مورد نحوه رسیدگی به چنین رأی‌گیری، رهبری را به تعویق می‌اندازند، در حالی که تعداد معدودی از میانه‌روها برای ماه‌ها نشان داده‌اند که جانسون را نجات خواهند داد، به‌ویژه زمانی که او قراردادهای تأمین مالی دولت را دنبال کرد و اجازه داد تا جانسون را نجات دهند. رای به کمک اوکراین

یکی از منابع حاضر در اتاق گفت: “اعضا در مورد کمک به جانسون با توجه به نقشش در 6 ژانویه روشن بودند، اما چون این یک حرکت MTG است، مخالفت با آن آسان است.” “بزرگسالان در اتاق.”

یکی از دستیاران رهبری دموکرات توضیحی در مورد این تغییر در وضعیت خود ارائه کرد، که قبلاً رهبری از اعضا خواسته بود پودر خود را خشک نگه دارند و در صورت ارائه درخواست تخلیه، علناً متعهد به کمک به جانسون نباشند.

این شخص گفت: “ما نمی خواهیم در سیرک MAGA MTG شرکت کنیم.” ما از کنگره می خواهیم که کار کند و کار مردم را انجام دهد. خانه با هرج و مرج MAGA به اندازه کافی مصرف شده است.”