شهادت گری فارو برای پرونده دادستانی علیه ترامپ حیاتی است



دادستان های محاکمه دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در نیویورک با صدای بلند شروع کردند و به عنوان اولین شاهد خود، دیوید پکر، ناشر سابق National Enquirer را فراخواندند. و این منطقی است. در محاکمه هیئت منصفه، تمرکز بر اولویت و تازگی است: دادستان ها می خواهند قوی شروع کنند و با قدرت پایان دهند. آغاز محاکمه ها و پایان های محاکمه همان چیزی است که هیئت منصفه به بهترین شکل به یاد می آورند. به همین دلیل است که یک استراتژی خوب این است که شاهدانی مانند گری فارو را به جایگاه بین‌المللی فراخوانی کنیم.

آغاز محاکمه ها و پایان های محاکمه همان چیزی است که هیئت منصفه به بهترین شکل به یاد می آورند.

فارو 15 سال را در بانک First Republic به عنوان مدیر عامل ارشد گذراند. او هفته گذشته شهادت خود را به عنوان سومین شاهد برای دفتر دادستان منطقه منهتن آغاز کرد. فارو توضیح داد که رابطه بانک با مایکل کوهن را که چندین حساب شخصی در بانک داشت به ارث برده است. او شهادت داد که کوهن در اکتبر 2016 با او تماس گرفت تا یک حساب جدید در First Republic برای یک شرکت مشاوره املاک LLC (شرکت با مسئولیت محدود) که کوهن ایجاد کرده بود به نام Essential Consultants LLC باز کند. جالب اینجاست که طبق شهادت فرارو، کوهن تصریح کرده است که نمی‌خواهد در هیچ یک از چک‌های آن حساب آدرسی درج شود. این Delaware LLC وسیله نقلیه ای بود که برای پرداخت مبلغ 130000 دلاری به استفانی کلیفورد، مستعار استورمی دانیلز، در سراسر جهان استفاده شد.

در طول شهادت فرارو در روز جمعه، شواهدی از جمله پیام‌های ایمیل و سوابق بانکی به هیئت منصفه نشان داده شد. در حالی که مطمئناً فارو برای شهادت در مورد خاطرات شخصی خود از تعامل مستقیم خود با کوهن فراخوانده شد، مهمتر از آن، دادستان او را فراخواند تا بتواند او را به عنوان نگهبان اسناد برای این شواهد معرفی کند. برای تایید مدارک مربوطه، دادستان به Farro نیاز داشت تا آدرس‌های ایمیل، سوابق حساب مشتری و سایر سوابق تجاری را که به طور منظم توسط First Republic تولید، جمع‌آوری، بررسی و نگهداری می‌شوند، احراز هویت کند.

هنگام تماشای یک محاکمه، اغلب می شنوید که وکیل می گوید: “ایراد، افتخار شما، شنیده ها!” شنیده ها بیانیه ای خارج از دادگاه است که برای اثبات صحت ادعای ادعا شده ارائه شده است. اما شواهد شنیده ها معمولاً در محاکمه قابل قبول نیستند. بنابراین، وکلا می‌توانند از استثنای سوابق تجاری استفاده کنند تا شنیده‌ها، مانند محتویات یک سابقه تجاری، به عنوان مدرک پذیرفته شوند. ایده پشت این استثنا این است که اگر یک کسب و کار به طور منظم این نوع سوابق را در روند عادی تجارت خود ایجاد، استفاده و نگهداری کند، آن سوابق احتمالاً قابل اعتماد هستند. با این حال، یک وکیل نمی تواند فقط اعلام کند که استثناء شنیده ها در سوابق تجاری اعمال می شود. یک وکیل باید شاهدی را فراخواند که بتواند پایه و اساس مناسبی را برای این استثنا ایجاد کند تا آن مدارک پذیرفته شود. در دادگاه ترامپ و برای آن سوابق جمهوری اول، آن شاهد گری فارو بود.

همه شاهدان در طول این دادگاه به اندازه مایکل کوهن، استورمی دنیلز یا دیوید پکر پرفروش نخواهند بود. و چه کسی می‌داند… شاید ترامپ خودش در دفاع از خود شهادت دهد. با این حال، با توجه به ارزش آن، نگهبانان سوابق، از برخی جهات، مهمتر از نام های خیمه شب بازی هستند. زیرا اگر آنها به عنوان شاهد احضار نشوند و پایه و اساس مناسبی گذاشته نشود، شواهد پذیرفته نمی شوند و توسط هیئت منصفه دیده، شنیده یا لمس نمی شوند.

در این مورد، بدون تعیین فارو به‌عنوان متولی سوابق توسط دادستان، هیئت منصفه نمی‌توانند چک‌های پرداخت شده به کوهن را ببینند که او را بابت پرداختی به کلیفورد (دانیلز) که او از طرف ترامپ ارائه کرده بود، بازپرداخت می‌کرد. آنها نمی توانند سوابق حساب بانکی Essential Consultants LLC ایجاد شده توسط کوهن را ببینند. آنها در این مورد نمی توانند ایمیل ها و متن های بین بازیکنان مرکزی را بخوانند. آنها حتی نمی توانند آنها را با صدای بلند توسط وکلا بخوانند – زیرا تا زمانی که آنها در مدرک پذیرفته نشوند، وکلا نمی توانند مطالب آنها را برای هیئت منصفه بخوانند. شاهدان کم‌هیجان‌انگیز اما همچنان بسیار مهم را که در این محاکمه نقش کلیدی خواهند داشت، دست کم نگیرید. بدون آنها، دادستان ها نمی توانستند پرونده خود را مطرح کنند.