ایالات متحده احتمالا به زودی قانونی را وضع خواهد کرد که می تواند TikTok را در سراسر کشور ممنوع کند



واشنگتن – قانونی که می تواند TikTok را در ایالات متحده ممنوع کند، مگر اینکه روابط خود را با شرکت مادر چینی خود قطع کند، در مسیری است که به سرعت به میز رئیس جمهور جو بایدن می رسد و به قانون تبدیل می شود.

این لایحه که از حمایت بایدن و اعضای کلیدی کنگره برخوردار است، به دولت این امکان را می‌دهد که در صورت عدم واگذاری برنامه اشتراک‌گذاری ویدئوی محبوب طی یک سال از شرکت بایت‌دنس در چین، آن را در سراسر کشور ممنوع کند.

لایحه مشابهی پیش از این در ماه مارس با رای 352 در مقابل 65 رای دو حزبی مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود. اما در سنای تحت کنترل دموکرات ها متوقف شده است، جایی که ماریا کانتول، رئیس بازرگانی، D-Wash، به دنبال نشان دادن علامت خود بر این لایحه بود.

اکنون، مجلس در حال برنامه ریزی برای بسته بندی لایحه اصلاح شده تیک تاک با میلیاردها کمک خارجی برای اوکراین، اسرائیل و تایوان است، اما تضمین می کند که ممنوعیت احتمالی TikTok به قانون تبدیل می شود.

بر اساس استراتژی استفاده شده توسط مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، مجلس نمایندگان قصد دارد شنبه شب بسته کمک های خارجی و TikTok را تصویب کند و آن را به سنا ارسال کند و در اوایل هفته آینده یک رای گیری احتمالی در مجلس فوقانی ایجاد کند.

در هفته‌های اخیر، تیم جانسون از نزدیک با کاخ سفید بر روی این بسته همکاری کرد و بایدن قبلاً گفته است که به سرعت بسته گسترده‌تری را که شامل سایر اولویت‌های امنیت ملی جمهوری‌خواهان مانند قانون REPO و تحریم‌ها علیه ایران نیز می‌شود، امضا خواهد کرد. بایدن از قانون اصلی ممنوعیت TikTok در مجلس نیز حمایت کرد، اگرچه کمپین او دارای حساب کاربری در برنامه است.

روند سریع لایحه TikTok در حالی انجام می شود که رهبران هر دو حزب و همچنین مقامات امنیت ملی هشدار می دهند که برنامه محبوب اشتراک گذاری ویدیو یک تهدید امنیت ملی است. نگرانی‌هایی وجود دارد که حزب کمونیست چین از TikTok برای دسترسی به داده‌ها و جاسوسی از کاربران آمریکایی خود، انتشار اطلاعات نادرست و استفاده از الگوریتم‌های این برنامه برای دستکاری در انتخابات استفاده می‌کند، مانند آنچه در ماه نوامبر انجام شد.

TikTok استدلال کرده است که این لایحه ممنوعیتی است که حقوق متمم اول میلیون‌ها کاربر آمریکایی را نقض می‌کند و به کسب‌وکارهای کوچکی که از طریق این برنامه به مشتریان دسترسی پیدا می‌کنند، آسیب می‌رساند.

مایه تاسف است که مجلس نمایندگان از پوشش کمک‌های مهم خارجی و بشردوستانه استفاده می‌کند تا یک بار دیگر لایحه ممنوعیتی را که حقوق آزادی بیان 170 میلیون آمریکایی را پایمال می‌کند، 7 میلیون کسب‌وکار را ویران می‌کند و پلتفرمی را که کمک می‌کند، مسدود می‌کند. تیک تاک در گزارشی گفت: سالانه 24 میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده می رسد بیانیه.

لایحه TikTok مجلس نمایندگان آمریکا که به قانون حمایت از آمریکایی ها در برابر برنامه های کاربردی کنترل شده توسط دشمنان خارجی لقب گرفته، فرآیندی را برای رئیس جمهور – از طریق FBI و آژانس های اطلاعاتی – ایجاد می کند تا برخی از برنامه های رسانه های اجتماعی را تحت کنترل دشمنان خارجی مانند چین، روسیه، ایران و شمال تعیین کند. کره به عنوان تهدید امنیت ملی

هنگامی که یک برنامه یک خطر تلقی می شود، از فروشگاه های برنامه آنلاین و خدمات میزبانی وب منع می شود مگر اینکه روابط خود را با نهادهای تحت کنترل دشمن خارجی قطع کند. این قانون به طور خاص از TikTok به عنوان یک هدف یاد می کند.

زبان اصلاح شده TikTok این دوره واگذاری را به 9 ماه افزایش می دهد که از 6 ماه اولیه افزایش یافته است و همچنین به رئیس جمهور اجازه می دهد تا یک تمدید 90 روزه یکباره اضافه کند.

این تغییر، کانتول، رئیس بازرگانی سنا را راضی کرد، که به کندی به بررسی لایحه تصویب شده توسط مجلس نمایندگان پرداخت. او گفت که این تغییر توصیه او بود.

کانتول روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: “این اطمینان می دهد که واگذاری به احتمال زیاد اتفاق می افتد، بنابراین ما فکر می کنیم که این بخش مهمی است.”

او افزود: «آنها زبان دیگری را بیان نکردند و بنابراین ما می‌توانستیم مسائل را در مسیر بررسی کنیم، اما در حال حاضر از کاری که آنها انجام می‌دهند حمایت می‌کنیم.»

در حالی که هر دو مجلس از لایحه TikTok حمایت قاطع دو حزبی دارند، تعداد انگشت شماری از قانونگذاران استدلال کرده اند که این قانون آزادی بیان را خفه می کند. نماینده نانسی میس، RS.C. اصلاحیه ای را ارائه کرد که زبان TikTok را از بسته حذف می کند.

میس ماه گذشته گفت: «ممنوع کردن TikTok مانند سایر کشورهای کمونیستی در کنترل محتوایی است که ما قادر به دیدن آن هستیم. بیایید به دولت قدرت بیشتری برای کنترل رسانه های اجتماعی ندهیم.

نماینده مترقی جمال بومن، DN.Y.، که بیش از 240000 دنبال کننده در TikTok دارد، مخالفان را برای ممنوعیت در کاپیتول هیل رهبری کرده است.

بومن به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «به نظر می‌رسد بسیاری از مردم در تپه نادیده می‌گیرند که ممنوعیت کامل TikTok به معیشت بسیاری از افراد طبقه کارگر، که بسیاری از آنها رنگین پوست هستند، آسیب می‌زند.

او گفت: “ما باید از حقوق قانونی آزادی بیان و حریم خصوصی مردم محافظت کنیم. ما باید قانون جامع ایمنی رسانه های اجتماعی را تصویب کنیم که از مردم در همه پلتفرم ها در برابر نفوذ فناوری بزرگ محافظت کند.” بیایید همین الان روی آن کار کنیم.