مردی که گفته می شود ماهی مرده را در خانه “گونی ها” رها کرده بود، از دریای مواج در نزدیکی قایق تفریحی سرقت شده نجات یافت.


به گفته مقامات، امدادگران ناآگاه مردی را که متهم به قرار دادن ماهی مرده در خانه‌ای در اورگان است که در فیلم The Goonies نمایش داده شده است را از آب‌های خروشان در روز جمعه، لحظاتی پس از واژگونی قایق تفریحی که او سوار آن بود، بیرون آوردند.

پلیس در آستوریا در ایالت اورگان در بیانیه ای اعلام کرد که این مرد که بعداً جریکو لابونته، 35 ساله از ویکتوریا، بریتیش کلمبیا شناخته شد، روز جمعه پس از اینکه تعدادی از افراد او را شناختند، بازداشت شد.

پلیس گفت که مقامات پس از دریافت گزارشی در روز چهارشنبه مبنی بر اینکه وی ویدیویی را در فیس بوک منتشر کرده است که نشان می دهد او ماهی مرده را در ایوان محل اقامت می گذارد، تعقیب را آغاز کردند. نام مستعار این خانه برگرفته از “The Goonies”، فیلم ماجراجویی دوران کودکی استیون اسپیلبرگ در سال 1985 است که در آن خانه ظاهر می شود.

اما پلیس گفت تا زمانی که گارد ساحلی ایالات متحده ویدئویی را در روز جمعه به اشتراک گذاشت که یک نجات چشمگیر را نشان می داد، مقامات متوجه شدند که قایق موجود در ویدئو به سرقت رفته است و گمان می رود مرد نجات یافته لابونته باشد.

یک کشتی گارد ساحلی ایالات متحده در سمت چپ، روز جمعه برای کمک به یک کشتی در حال مضطر در آب های خشن رودخانه کلمبیا در شمال غربی اقیانوس آرام حرکت می کند.
یک کشتی گارد ساحلی ایالات متحده در سمت چپ، روز جمعه برای کمک به یک کشتی در حال مضطر در آب های خشن رودخانه کلمبیا در شمال غربی اقیانوس آرام حرکت می کند.گارد ساحلی ایالات متحده از طریق توییتر

پلیس آستوریا گفت که لابونته به اتهام سرقت، به خطر انداختن شخص دیگری، استفاده غیرمجاز از وسیله نقلیه و شرارت جنایی تحت تعقیب است. به گزارش آسوشیتدپرس، استیسی کلی، رئیس پلیس آستوریا گفت که برخی از اتهامات مربوط به پرونده های قبلی در بریتیش کلمبیا است.

گارد ساحلی گفت که ویدئویی از نجات که از داخل بالگرد گارد ساحلی ایالات متحده گرفته شده است، فردی را نشان می دهد که بعداً به نام Labonte شناخته شد، تنها در یک کشتی 35 فوتی که یک تماس Mayday را اعلام کرده بود و در حال حرکت در آب بود. یک شناگر نجات دیده می شود که به سرعت از میان دریاهای مواج به سمت آنها حرکت می کند تا اینکه موجی نزدیک شد، او از عرشه عبور کرد و قایق واژگون شد.

بر اساس این ویدئو و اظهارات گارد ساحلی، شناگر امدادی موج را با سر گرفت، زیر آن قرار گرفت و برای گرفتن مظنون بیرون آمد.

این آژانس گفت که یک خدمه هلیکوپتر این دو را به حالت ایمنی بالا بردند.

بعداً در روز، رئیس امنیتی بندر آستوریا به پلیس اطلاع داد که کشتی نجات از بندر به سرقت رفته است. پلیس گفت که چندین نفر از ساکنان نیز تماس گرفتند و گفتند که مرد نجات یافته را لابونته می شناسند.

پلیس گفت تا زمانی که لابونت به عنوان مظنون شناسایی شد، پس از نجات از بیمارستان یادبود کلمبیا مرخص شده بود.

پلیس آستوریا اواخر جمعه شب گفت که افسران بعداً او را در حدود 17 مایلی جنوب آستوریا در سی ساید، اورگان، در یک مرکز گرمایش برای افرادی که به سرپناه نیاز دارند، دستگیر کردند.

تلاش برای رسیدن به Labonte ناموفق بود.

به گفته گارد ساحلی، نجات در حدود 6 مایلی غرب دهانه رودخانه کلمبیا در سواحل اورگان انجام شد. پیش‌بینی‌کنندگان فدرال گفتند که ارتفاع دریاها در سواحل روز جمعه به 20 فوت رسید.

ناجی شجاع اواخر روز جمعه به عنوان تکنسین بقای هوانوردی کلاس 3 جان “برانچ” والتون شناسایی شد. آژانس گفت که این اولین زندگی او به عنوان یک شناگر نجات بود و اواخر همان روز از مدرسه نجات پیشرفته هلیکوپتر گارد ساحلی فارغ التحصیل شد.

آستوریا، شهری بر روی رودخانه کلمبیا، تقریباً 100 مایلی شمال غربی پورتلند، اورگان است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از NBC، KING of Seattle و KGW پورتلند، یک کارآفرین در کانزاس سیتی خانه ویکتوریایی “Goonies” را در دسامبر به مبلغ 1.65 میلیون دلار خریداری کرد و هویت خود را تا پایان معامله در ژانویه مخفی نگه داشت. دومی، خریدار بهمن ذاکری را به عنوان یک “سوپر طرفدار” گونی ها توصیف کرد که قصد دارد ملک را به عنوان مکانی که سایر طرفداران فیلم می توانند از آن بازدید کنند و سلفی بگیرند، حفظ کند.

–تاد میازاوا کمک کرد.