فدرال‌رزرو می‌گوید رهبر نئونازی‌ها در میان 2 نفر دستگیر شده برای حمله به شبکه برق بالتیمور هستند


مقامات روز دوشنبه گفتند، اف‌بی‌آی دو نفر را دستگیر کرد که یکی از آنها رهبر نئونازی‌های شناخته شده در سطح ملی است، قبل از اینکه بتوانند به شبکه برق بالتیمور حمله کنند که می‌تواند «کل این شهر را نابود کند».

مقامات گفتند که مظنونان، براندون راسل و سارا کلندانیل، هفته گذشته به ترتیب در فلوریدا و مریلند بازداشت شدند.

مقامات فدرال توطئه ادعایی را “با انگیزه نژادی یا قومی” توصیف کردند. بیش از 61 درصد از ساکنان بالتیمور سیاه پوست هستند.

طبق گفته مرکز حقوقی فقر جنوبی، راسل یکی از بنیانگذاران بخش اتم وافن است، یک گروه نئونازی که قصد دارد “فروپاشی تمدن را آغاز کند”. به گفته اتحادیه ضد افترا، این گروه چارلز منسون را تحسین می کند و از “ایده خشونت گرگ تنها” حمایت می کند.

سارا کلندانیل
سارا کلندانیل مظنون به توطئه ای برای حمله به شبکه برق بالتیمور است.NBC News

این توطئه ادعا شده برای اولین بار در ژوئن سال گذشته پس از اینکه یک خبرچین FBI ادعا کرد که راسل با او تماس گرفته بود، که می خواست “به پست های برق حمله کند و راهنمایی هایی را در مورد چگونگی ایجاد حداکثر خسارت ارائه کرده بود”، بر اساس شکایت جنایی ارائه شده علیه این سازمان، اعلام شد. جفت

مقامات فدرال گفتند که راسل سپس خبرچین را با کلندانیل، یکی از ساکنان مریلند مرتبط کرد تا برنامه های حمله به ایستگاه های بالتیمور و اطراف آن را بررسی کنند.

این جفت و مخبر با فوریت کار کردند، زیرا کلندانیل گفت که او به دلیل بیماری کلیوی در حال بیماری لاعلاج است و طبق شکایت جنایی بعید است که بیش از چند ماه زنده بماند.

به گفته مقامات، کلندانیل پنج ایستگاه در نوریس ویل، ریسترتاون، و پری هال، مریلند، و دو ایستگاه دیگر “در مجاورت بالتیمور” داشت.

کلندانیل در یک مکالمه ضبط شده گفته است که کلندانیل در یک مکالمه ضبط شده گفته است که حملات به هر پنج نفر یک “حلقه” در اطراف بالتیمور خواهد بود و اگر تعدادی از آنها را در یک روز مورد اصابت قرار دهند، “کل این شهر را کاملا ویران خواهند کرد.”

توماس جی. سوبوچینسکی، مامور ویژه مسئول دفتر FBI بالتیمور، گفت که مظنونان در تلاش های خود برای فلج کردن شهر 580000 نفری جدی بودند.

سوبوچینسکی گفت: “متهمان فقط صحبت نمی کردند، بلکه اقداماتی را برای برآورده کردن تهدیدات و پیشبرد اهداف افراطی خود انجام می دادند. راسل دستورالعمل ها و اطلاعات مکان را ارائه کرد. او حمله به ترانسفورماتورهای برق را بزرگترین کاری که کسی می تواند انجام دهد توصیف کرد.”

اقدامات آنها برق و گرمای خانه‌ها، بیمارستان‌ها و مشاغل ما را تهدید می‌کرد.»

حملات به شبکه برق کشور در ماه دسامبر و پس از دو حادثه بزرگ مورد توجه قرار گرفت.

مقامات گفتند که در اوایل دسامبر در دو پست برق در مرکز کارولینای شمالی تیراندازی شد. در اوج قطعی انرژی دوک، بیش از 45000 خانه و کسب و کار در تاریکی بودند.

مقامات گفتند که این حادثه با حملاتی به چهار پست برق در تعطیلات آخر هفته کریسمس در نزدیکی تاکوما، واشنگتن دنبال شد، زیرا حدود 14000 خانه و کسب و کار مجبور به قطع برق شدند.

این یک داستان در حال توسعه است. لطفا برای بهروزرسانی دوباره بررسی کنید.