چگونه الگوی خواب شما بر سلامتی شما تأثیر می گذارد


زنان خوابیده

بعد از یک روز طولانی و خسته کننده زیر ملحفه قبل از خواب ، ممکن است در موقعیت خواب مورد علاقه خود قرار بگیرید. شما می توانید در مکان معمول خود زندگی کنید بدون اینکه زیاد به آن فکر کنید. س questionال این است که “آیا شما در مکان مناسب می خوابید؟ اگر هفت تا هشت ساعت می خوابید و همچنان احساس خوبی دارید ، باید هنگام خاموش شدن چراغ ، کارهایی را که با بدن انجام می دهید تنظیم کنید. یک علم قوی وجود دارد که توضیح می دهد چگونه الگوهای خواب می تواند بر سلامت روان ، سلامت جسمی و شخصیت عمومی شما تأثیر بگذارد. اگر می خواهید بدانید الگوهای معمولی خواب شما چیست و چقدر برای سلامتی شما مهم هستند یا مضر ، به پایین بروید. در دراز مدت ، برای اصلاح مشکلات سلامتی شما دیر نخواهد بود.

شایع ترین حالت خوابیدن

حدود 54 درصد از جمعیت جهان به پهلو و در مجموع 38 درصد به پشت می خوابند. حدود 7 درصد از گروه کوچک افراد روی شکم می خوابند.

بهترین حالت خواب برای شما چیست؟

اهمیت خواب کافی برای سلامت روحی و جسمی برای هیچ کس تازگی ندارد. اما شاید تعجب کنید که بدانید الگوهای خواب می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد و رفتار شما را تغییر دهد. گزارش شده است که الگوهای خواب می تواند بر برنامه روزانه شما تأثیر بگذارد.

رایج ترین الگوهای خواب

در اینجا برخی از رایج ترین مناطق خوابیدن آورده شده است. برای آگاهی از مزایا و معایب موقعیت خواب مورد علاقه خود ، آن را سریع بخوانید.

روی شکم دراز کشیدن

آیا روی بالش بلند می شوید ، روی صورت دراز می کشید یا سر خود را بین دستان خود حفر می کنید؟ اگر روی شکم دراز کشیده اید ، عرق نکنید ، تنها نیستید. شما در گروه 7 people مردم قرار دارید. اقلیت ها روی شکم می خوابند. این حالت خوابیده روی شکم می تواند شما را از صداهای بلند در شب نجات دهد ، اما هرگز در هیچ موردی توصیه نمی شود.

استرس گردن و ستون فقرات ؛

دراز کشیدن روی بالش با سر روی شکم ، گردن و ستون فقرات را تحت فشار مداوم قرار می دهد. ماهیچه های شما تحت فشار هستند. هسته بدن شما بسیار سنگین است و پشت شما را در یک سری پیچ و تاب نگه می دارد. این وضعیت ستون فقرات می تواند منجر به مشکلات پزشکی زیادی شود.

آسیب عصبی و کاهش جریان خون ؛

در طول یک دوره زمانی ، اغلب می تواند باعث ایجاد تعدادی اعصاب در اندام تحتانی شما شود که منجر به از دست دادن حس می شود. محدودیت جریان خون می تواند به قسمت های مختلف بدن آسیب برساند.

اگر نمی توانید متوقف شوید ، ابتدا سعی کنید گردن و ستون فقرات خود را در حالت خنثی نگه دارید. قسمت بالای صورت خود را روی بالش یا زیر لگن قرار دهید تا کمر شما بیش از حد بزرگ نشود.

خوابیدن در وضعیت جنین

با خم شدن پاها ، زانوها به سمت سر خم شده و به پهلو دراز کشیده اند. این امر باعث ایجاد انحنای بیشتری برای ستون فقرات می شود و گردن را در موقعیت قوی نگه می دارد.

تنفس را محدود می کند ؛

خوابیدن در این حالت می تواند دیافراگم را استنشاق کرده و حرکت ماهیچه های اصلی را محدود کند. گاهی اوقات بیماران در این حالت طولانی در هنگام خواب بیدار می شوند.

بارداری و بارداری ؛

این موقعیت برای زنان باردار بسیار مهم است. این وضعیت باعث می شود جریان خون بهتر به جنین و مادر برسد. اگر در اینجا کمردرد دارید. یک بالش بین زانوها قرار دهید تا فشار کاهش یابد.

موقعیت خواب جانبی

دراز کشیدن به پهلو رایج ترین حالت است. حدود 54 درصد از جمعیت جهان در این وضعیت می خوابند. این یک موقعیت خواب بسیار خوب است که فواید زیادی برای سلامتی دارد.

ستون فقرات کشیده ؛

ضربه زدن به این موقعیت به فرد اجازه می دهد ستون فقرات خود را در حالت بسیار آرام نگه دارد. استرس اضافی را از بین می برد و ستون فقرات را از استفاده بیش از حد و استفاده بیش از حد محافظت می کند. هیچ اختلال عصبی با داشتن ستون فقرات آرامش یافته وجود ندارد.

تأثیر بر ماهیچه ها ؛

این حالت از شل شدن عضلات گردن ، شانه و پشت حمایت می کند. باعث کاهش استرس بر روی آنها و حفظ تعادل آنها می شود.

خبر خوبی برای بیمارانی که با آپنه خواب دست و پنجه نرم می کنند

بیمارانی که با آپنه خواب ، تنگی نفس و دانه سویا بالا دست و پنجه نرم می کنند. این موقعیت با بازگشایی راه های هوایی محدود از این مشکلات جلوگیری می کند.

طرح ورود به سیستم

افرادی که این حالت را دارند ، پهلو به پهلو دراز می کشند و پاها و بازوها در حالت محکم و راست ایستاده اند. نمایش کلاسیک بدن سرد و قوی. اگر فردی سابقه آرتریت داشته باشد (تورم مفاصل) این می تواند درد مفصل را بدتر کند.
برای ترک این عادت به موقع ، ابتدا سعی کنید دست ها و پاهای خود را کمی در یک راستا نگه دارید.

موقعیت بالا

Super position دومین موقعیت رایج است. معمولاً او را به پشت دراز کشیده می شناسند. تقریباً 38 درصد مردم در این موقعیت هستند. مزیت این موقعیت این است که گردن و گردن را در حالت خنثی نگه می دارد.

عمان بد برای افراد مبتلا به آپنه خواب

این وضعیت خروپف را تشدید می کند و مجاری تنفسی را مسدود می کند ، که می تواند باعث ایجاد مشکل در تنفس در هنگام خواب شود.

درد پایین کمر؛

فشار بیش از حد بر کمر در بیشتر گروه های سنی خطر کمردرد را افزایش می دهد. اما اگر از خوابیدن در آنجا لذت می برید ، به خاطر درد در ناحیه کمر است. من برای شرایط شما راه حلی دارم. برای کاهش فشار روی کمر ، از یک گردن یا یک گردن رحم کوچک زیر گردن خود استفاده کنید.

بردن:

برای یک بزرگسال مهم است که 7 تا 8 ساعت در شب بخوابد. بشر حدود یک سوم عمر خود را در خواب می گذراند. برای داشتن یک سبک زندگی سالم ، داشتن یک سیرک منظم ، که به عنوان ساعت بیولوژیکی بدن نیز شناخته می شود ، مهم است. اگر به اندازه کافی نخوابید ، بر سلامت روحی و جسمی شما به طور یکسان تأثیر می گذارد. سعی کنید با رعایت چند مرحله ساده خواب خود را تمیز نگه دارید. سعی کنید با رعایت چند مرحله ساده یک خواب راحت داشته باشید.

  • قبل از خواب از مصرف زیاد کافئین خودداری کنید.
  • از چراغهای زیاد ، سر و صدا و سایر عوامل مزاحم خودداری کنید.
  • سعی کنید فعالیت های روزانه خود را مدیریت کنید.
  • به طور منظم تمرین کن.
  • در خاطرات بهداشت خواب قبل از خواب یک قاشق چای خوری شکر را به یک قاشق چای خوری شکر اضافه کنید.
  • برای رفع استرس از چای بابونه یا چای اسطوخودوس استفاده کنید.

این مراحل مهم را برای داشتن ذهن و بدن سالم و متعادل تمرین کنید.

منابع –

https://doi.org/10.1093/sleep/6.1.52
https://doi.org/10.1378/chest.118.4.1018
https://health.clevelandclinic.org/back-side-stomach-sleep-position-best/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *