چرا تغذیه علوم ورزشی برای تناسب اندام بسیار مهم است؟


شما در این مقاله می خوانید

تغذیه نقش مهمی در دیدگاه و احساس ما دارد. فعالیت بدنی منظم مهم است ، اما بر اساس تحقیقات انجام شده ، رژیم غذایی بر تناسب اندام ما تأثیر بسزایی دارد ، بنابراین استفاده از غذا به عنوان دارو به یک موضوع و فرآیند محبوب برای بهبود سلامتی تبدیل شده است.

هدف اصلی ورزش امروز تمرکز بر تغذیه سالم است. وقتی عادات غذایی سالم به شیوه ای از زندگی تبدیل شود ، سالم تر و شادتر خواهیم بود. خوردن و خوردن درست به ما کمک می کند تا چربی بدن را از دست بدهیم ، وزن خود را کاهش دهیم ، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم و خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهیم.

مطالعات مکرر نشان می دهد که مصرف غذاهای سالم بخش مهمی از برنامه های تناسب اندام است. برخی پزشکان عادات غذایی سالم و شیوه زندگی سالم را برای کاهش چاقی کلی و بیماری های مرتبط توصیه می کنند.

غذا داروی ماست

مکمل های غذایی یا غذاهای بدون چربی شامل پروتئین های بدون چربی ، کربوهیدرات های سالم و چربی های ضروری است. سوپرفود منبع غنی از ویتامین ها ، مواد معدنی و خواص ضد التهابی است. آنتی اکسیدان ها به کاهش التهاب و مبارزه با بیماری ها کمک می کنند. یکی از علل عمده بسیاری از بیماری ها تورم است. آنتی اکسیدان های قوی موجود در سبزیجات تازه به سم زدایی بدن و حذف مواد شیمیایی مضر کمک می کند. برخی از غذاهای فوق العاده حاوی ترکیباتی هستند که متابولیسم ما را افزایش می دهد تا چربی را به طور مثرتری بسوزاند. به عنوان مثال ، فلفل قرمز حاوی مولکولی به نام کپسایسین است که سوزاندن چربی بدن را تسریع می کند.

غذاهای غنی از کورستین چه مزایایی دارند؟

کورکومین یک آنتی اکسیدان قوی است که در بسیاری از غذاهای گیاهی یافت می شود. در واقع ، تحقیقات کوئرستین نشان می دهد که یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها است. بسیاری از ورزشکاران از کورستین به عنوان مکمل برای کاهش تورم ماهیچه ها در اثر تمرینات سنگین استفاده می کنند. طبق مطالعه ای که در مجله International of Provence Medicine منتشر شده است ، مکمل کوئرستین عملکرد ورزشی را به میزان قابل توجهی افزایش داده ، متابولیسم را افزایش داده و در ورزشکاران افزایش می یابد.

غذاهای زیر منبع غنی از کورستین هستند:

  • سیب
  • پیاز کلم بروکلی
  • توت

متابولیسم طبیعی خود را افزایش دهید

بهترین منبع چربی آب نیست ، بلکه غذاهایی است که حاوی ترکیبات خاصی هستند. طبق مطالعات تغذیه ای ، چربی سوزی طبیعی ممکن است افزایش یابد.

خوردن غذاهایی که روند چربی سوزی را تحریک کرده و بهبود می بخشد ، می تواند به شما در کاهش چربی مثر کمک کند. افزودن غذاهایی که متابولیسم را تسریع می کند مکمل فوق العاده ای برای رژیم غذایی و برنامه ورزشی شما است.

غذاهای زیر متابولیسم ما را افزایش می دهد:

  • فلفل تازه (با ماده فعال کپسایسین)
  • چای سبز (حاوی ماده فعال کافئین)
  • قهوه سیاه (حاوی ماده فعال کافئین)
  • آب سرد (500 میلی لیتر آب در روز متابولیسم را 30 درصد افزایش می دهد)
  • غلات کامل (با فیبر و مکمل آهن)
  • ماست (کلسیم و پروبیوتیک)
  • سیب (چون فیبر دارد)
  • آجیل و دانه ها (اسیدهای چرب ضروری)
  • ماهی (ترکیب موثر اسیدهای چرب امگا 3)

کره بادام زمینی یک غذای عالی است

کره بادام زمینی یکی از مهمترین مواد مغذی برای ورزش است. کره بادام زمینی حاوی چربی های سالم است ، سرشار از مواد مغذی است و انرژی طولانی مدت را برای عملکرد مطلوب ورزشی فراهم می کند. انتخاب کره بادام زمینی طبیعی یا ارگانیک برای اجتناب از مواد نگهدارنده یا قندهای اضافی توصیه می شود. کره بادام زمینی حاوی مواد با کیفیت بالا است و منبع بلند مدت 90 کالری برای هر 2 قاشق چای خوری است.

همچنین حاوی 7 گرم پروتئین در گرم است ، در حالی که تنها 4 گرم پروتئین است. دریافت پروتئین کافی برای رشد ماهیچه ها مهم است. کره بادام زمینی دارای کلسترول و چربی کمی است و آن را به یک غذای سالم برای قلب تبدیل می کند. مطالعات نشان می دهد که مصرف روزانه 1.5 پیمانه کره بادام زمینی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. کره بادام زمینی منبع غنی از فیبر و منبع عالی پروتئین گیاهی است. کره بادام زمینی حاوی نیاسین ، فولات ، ویتامین E و سایر مواد مغذی و مواد معدنی ضروری است.

مکمل های غذایی

اصطلاح تغذیه مشابه اصطلاح ابر سرها است. رژیم غذایی متعادل برای سلامتی ما مهم است. برای داشتن بدن سالم و متعادل ، خوردن و دانستن غذاهای سالم بسیار مهم است.

در زیر لیستی از غذاهای تناسب اندام آمده است

  • بلغور جو دوسر (سرشار از فیبر و بهبود هضم / افزایش متابولیسم)
  • تخم مرغ (منبع پروتئین ، عضله سازی)
  • سبزیجات (آنتی اکسیدان ها ، تورم را کاهش می دهند)
  • سیب (آنتی اکسیدان ها حاوی التهاب و کاهش التهاب و افزایش متابولیسم)
  • گوشت و ماهی نازک (اسیدهای آمینه ، منبع پروتئین ، عضله سازی)

آیا قهوه یک غذای سالم است؟

آیا باید قهوه بنوشیم؟ این یک س commonال رایج است و اگرچه ممکن است بهترین نوشیدنی برای برخی افراد نباشد ، اما مطالعات نشان می دهد که قهوه برای سلامتی و رفاه ما مفید است. قهوه حاوی آنتی اکسیدان و کافئین است. کافئین یک محرک طبیعی است که متابولیسم را تسریع می کند. بسیاری از افراد روزانه برای سرعت بخشیدن به متابولیسم قهوه می نوشند. قهوه کم تا متوسط ​​(1-2 فنجان) عملکرد ورزشی را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

نوشیدن قهوه سیاه 30 دقیقه قبل از ورزش دارای اثرات ارگونژیک عالی است. این باعث افزایش استقامت ما می شود و زمان ورزش و تمرین را طولانی می کند. گفته می شود که قهوه هوشیاری ذهنی را بهبود می بخشد و سطح انرژی را افزایش می دهد. قهوه همچنین درد عضلانی ناشی از ورزش را کاهش می دهد.

قهوه حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که بیماری ها و بیماری های مزمن را کاهش می دهد. طبق مطالعات انجام شده ، قهوه برای افرادی که از بیماری پارکینسون رنج می برند مفید است و باعث کاهش سنگ صفرا می شود. از آنجا که قهوه محرک است ، اگر فشار خون بالا دارید ، اگر باردار هستید ، شیرده هستید یا فشار خون یا بیماری قلبی دارید ، قبل از نوشیدن قهوه با پزشک خود مشورت کنید.

هر روز مقدار زیادی غذا بخورید

سوپرفیدها نقش مهمی در حفظ و نگهداری بدن سالم دارند. متخصصان تغذیه ممکن است انواع مختلفی از غذاهای عالی را در لیست خود داشته باشند ، با این حال ، آنها معتقدند که این غذاها مهم هستند. خوردن انواع غذاهای مغذی هر روز می تواند نیازهای بدن شما را برای فعالیت بهینه برطرف کند.

برای بهبود سلامت و تناسب اندام خود با غذاهای فوق العاده زیر شروع کنید.

  • جو دوسر (سرشار از فیبر ، بهبود گوارش ، سلامت قلب)
  • بلوبری (آنتی اکسیدان ، تورم را کاهش می دهد ، برای درمان سرطان استفاده می شود)
  • سیب (آنتی اکسیدان ، تورم را کاهش می دهد ، وزن را کاهش می دهد)
  • چای سبز (متابولیسم آنتی اکسیدان ها را افزایش می دهد ، باعث کاهش وزن می شود)
  • دانه کتان (اسیدهای چرب ضروری ، متابولیسم را افزایش داده و التهاب را کاهش می دهد)
  • کلم بروکلی (آنتی اکسیدان ها ، ضد سرطان ، سموم)
  • ماست (کلسیم ، پروبیوتیک ، بهبود هضم ، سلامت استخوان)
  • روغن زیتون (MUFA)
  • لوبیا (غنی از فیبر ، آنتی اکسیدان ، عملکرد مغز را بهبود می بخشد)
  • دارچین (آنتی اکسیدان ها ، سموم ، ادویه ها را درمان می کند)

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *