غذاهایی که نباید قبل از ورزش بخورید – دکتر رویا خادمیان


taghzie ghabl az tamrin2 - غذاهایی که نباید قبل از ورزش بخورید

غذاهایی که نباید قبل از ورزش بخورید

توجه به تغذیه یکی از مهمترین نکات هنگام ورزش است. بدون رژیم غذایی مناسب ، چربی نمی سوزانید و عضله نمی سازید. وقتی صحبت از ورزش می شود ، ما همیشه در مورد آنچه باید بخوریم صحبت می کنیم. اما در ادامه ، ما در مورد غذاهایی که نباید قبل از ورزش بخورید صحبت می کنیم.

گرانولا

خوردن گرانول ممکن است قبل از ورزش ایده خوبی به نظر برسد ، اما قبل از خوردن آن باید برچسب تغذیه را بررسی کنید زیرا معمولاً قند بالایی دارد و خوردن غذاهای شیرین قبل از ورزش توصیه نمی شود.

سبزیجات دارای فیبر بالا

بدن شما به فیبر نیاز دارد ، اما نه قبل از ورزش. سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و کلم پیچ دارای فیبر زیادی هستند و بنابراین به آرامی هضم می شوند و ورزش را برای شما سخت و ناراحت کننده می کند. بهتر است قبل از ورزش سبزیجات زود هضم مانند سیب زمینی یا مارچوبه بخورید.

مواد غذایی برای سالم بودن

فست فودها ، گوشت قرمز و غذاهای پرچرب گزینه های خوبی قبل از تمرین نیستند. زیرا برای تبدیل چربی به انرژی ، بدن شما باید سخت کار کند و در حین ورزش احساس سنگینی و خستگی کند.

ماست

محصولات لبنی به دلیل داشتن پروتئین بسیار آهسته هضم می شوند و گزینه مناسبی برای تمرین نیستند. در حالی که برخی از محصولات لبنی و ماست دارای چربی و قند زیادی هستند ، قبل از غذا حتما برچسب تغذیه را بررسی کنید.

دانه های کتان

این دانه فواید زیادی دارد. برخی افراد از آن برای کاهش یبوست ، کاهش کلسترول و کاهش اشتها و کاهش وزن استفاده می کنند. اما تخم کتان غنی از فیبر و اسیدهای چرب است و برای تمرینات قبل از تمرین مناسب نیست. اگر قصد دارید از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنید ، حتماً هنگام استفاده از آن به آن توجه کنید.

نوشیدنی انرژی زا

ممکن است فکر کنید این نوشیدنی ها به عنوان یک محرک قبل از تمرین خوب هستند ، اما می توانند شما را عصبی کرده و ضربان قلب و فشار خون را افزایش دهند. بنابراین بهتر است قبل از ورزش خوردن این نوشیدنی ها را فراموش کنید.

برای استفاده از رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان ، روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *