پلیس حامیان طرفدار فلسطین را در اردوگاه در میدان دانشگاه ییل دستگیر کرد



افسران پلیس روز دوشنبه معترضانی را که اردوگاهی را در محوطه دانشگاه ییل برپا کرده بودند، دستگیر کردند در حمایت از آرمان فلسطین، یکی از تعداد فزاینده‌ای از دانشگاه‌های آمریکایی که شاهد تظاهراتی پیرامون جنگ جاری اسرائیل و حماس هستند.

معترضان در سومین شب اردوی خود در تلاش بودند تا از ییل بخواهند از تولیدکنندگان تسلیحات نظامی صرف نظر کند. اخبار روزانه ییل گزارش شده است.

افسران کمی قبل از ساعت 7 صبح دوشنبه در محل اعتراض در Beinecke Plaza تجمع کردند و بود کاغذ مدرسه روی X نوشت که در حال نزدیک شدن به اردوگاه و «بالا زدن ورودی های چادرها» است.

سپس مأموران به دانشجویان و خبرنگاران هشدار دادند که آنجا را ترک کنند وگرنه دستگیر خواهند شد.

دقایقی بعد، روزنامه مدرسه روی X نوشت که پلیس در حال دستگیری افراد است. ستوان روزولت مارتینز پلیس ییل به این روزنامه گفت که دانشجویانی که در این تظاهرات شرکت داشتند به دلیل ورود غیر قانونی دستگیر شدند.

ییل در بیانیه‌ای روز دوشنبه گفت که در مجموع برای 47 دانشجو احضاریه صادر شد.

این دانشگاه گفت که پس از اینکه مقامات “بارها به معترضان اطلاع داده بودند” از معترضان خواسته شد که آنها را ترک کرده و وسایل خود را خارج کنند که در صورت تخطی از قوانین دانشگاه در مورد اشغال فضاهای باز، ممکن است با اقدامات انتظامی و انضباطی مواجه شوند. برخی داوطلبانه صبح دوشنبه رفتند.

این دانشگاه گفت، افراد دستگیر شده همچنین برای اقدامات انضباطی ییل «که شامل طیف وسیعی از تحریم‌ها، مانند توبیخ، مشروط، یا تعلیق است» معرفی خواهند شد.

اوایل صبح، دفتر شهردار نیوهون گفت که معترضان دستگیر شده به یک مرکز پلیس ییل منتقل شدند و در آنجا مورد رسیدگی قرار گرفتند، به تجاوز جنایی درجه یک، یک جنایت متهم شدند و آزاد شدند.

تا ساعت 8 صبح، هیچ دانش آموزی در میدان باقی نماند و همه معترضان باقی مانده در میدان دستگیر شدند.

ییل روز دوشنبه گفت: «دانشگاه تصمیم گرفت افرادی را که با در نظر گرفتن ایمنی و امنیت کل جامعه ییل میدان را ترک نمی‌کنند دستگیر کند و اجازه دسترسی به امکانات دانشگاه را برای همه اعضای جامعه ما بدهد».

پس از دستگیری، بیش از 200 نفر از معترضان مسدود شدند روزنامه مدرسه در X نوشت: تقاطع خیابان گروو و خیابان کالج در محوطه دانشگاه زیرا سازمان دهندگان “اعلام کردند که افراد دستگیر شده به جنایات کلاس A متهم شده اند.”

گزارش شده است که چهل افسر پلیس در محل حضور دارند و مانع ورود دانش آموزان به مرکز روتوندا شوارتزمن شدند.

پلیس نیوهیون گفت که هیچ برنامه‌ای برای «دستگیری معترضان غیرخشونت‌آمیز» در آن تظاهرات که تا ساعت 10 صبح به وقت شرقی همچنان ادامه داشت، ندارند.

NBC News برای اظهار نظر در اختیار پلیس ییل است.

تنش در محوطه دانشگاه در حالی رخ می دهد که یکی دیگر از مؤسسات لیگ آیوی، دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک، کلاس هایی را تقریباً دوشنبه پس از اردوگاه و اعتراض طرفداران فلسطینی برگزار می کند که منجر به تعلیق و دستگیری های گسترده نیز شد.

سازمان دهندگان گفتند که دانشگاه های منطقه بوستون تافتس، موسسه فناوری ماساچوست و امرسون نیز به اردوگاه های آخر هفته اعتراض کردند.

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس هفته گذشته پس از لغو سخنرانی یکی از مداحان که حسابش در شبکه های اجتماعی پیوندی به سندی در حمایت از فلسطینیان در غزه داشت، مورد انتقاد قرار گرفت. USC گفت تصمیم به لغو سخنرانی بر اساس نگرانی در مورد امنیت احتمال اختلال گرفته است.

در بیانیه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، مقامات دانشگاه ییل گفتند که اعتراضات در Beinecke Plaza و سایر بخش‌های دانشگاه “در آخر هفته به طور قابل توجهی افزایش یافته است و برخی از اعضای جامعه گسترده‌تر به دانشجویان ما پیوسته‌اند.”

در حالی که مدرسه «از آزادی بیان و گفتمان مدنی حمایت می‌کند»، اعتراض اردوگاه برخی از دستورالعمل‌ها و سیاست‌های دانشگاه را نقض کرده بود، که رهبران مدرسه به شرکت‌کنندگان در مورد آن هشدار دادند.

پیتر سالوی، رئیس دانشگاه ییل و پروفسور روان‌شناسی، گفت: «استقرار سازه‌ها، سرپیچی از دستورات مقامات دانشگاه، ماندن در فضاهای پردیس در گذشته زمان مجاز، و سایر اقداماتی که سیاست‌ها و دستورالعمل‌های دانشگاه را نقض می‌کند، خطرات ایمنی ایجاد می‌کند و مانع کار دانشگاه ما می‌شود.» کریس آرگریس نوشت.

در حالی که بسیاری از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در اعتراض‌ها و اعتراض‌ها «به صورت مسالمت‌آمیز این کار را انجام داده‌اند»، مدرسه از گزارش‌هایی درباره «رفتارهای فجیع، مانند ارعاب و آزار، هل دادن افراد در جمعیت، برداشتن پرچم میدان، و سایر اعمال مضر» آگاه بود. بیانیه گفت.

این مقامات تاکید کردند: “ییل اقداماتی از جمله اظهاراتی را که باعث تهدید، آزار یا ارعاب اعضای جوامع یهودی، مسلمان و دیگر دانشگاه می شود را تحمل نمی کند” و پلیس مدرسه در حال بررسی چنین اقداماتی است.

مقامات مدرسه گفتند که آنها مخالفت را با تصمیم کمیته مشورتی مدرسه در مورد مسئولیت سرمایه گذار مبنی بر توصیه نکردن سیاست عدم سرمایه گذاری از تولیدکنندگان تسلیحات نظامی درک می کنند.

ACIR – کمیته ای متشکل از اساتید، دانشجویان، کارکنان و فارغ التحصیلان – پس از شنیدن سخنان مجریان دانشجو و شرکت در بحث و بررسی دقیق به این نتیجه رسید. این بخشی از یک فرآیند رسمی است و متکی بر راهنمای دانشگاه برای سرمایه‌گذاری اخلاقی است که برای دهه‌ها به ییل خدمت کرده است. آنها را دنبال کن.”