دادستان ها در محاکمه پول خاموش می گویند که ترامپ طرح بازپرداخت ستاره های پورن را رهبری کرد تا انتخابات 2016 “فاسد” شود.



یک دادستان روز دوشنبه در جریان اظهارات افتتاحیه اولین محاکمه جنایی یک رئیس جمهور سابق، به اعضای هیئت منصفه گفت که دونالد ترامپ “یک طرح جنایتکارانه برای فساد” انتخابات ریاست جمهوری 2016 را سازماندهی کرد.

دادستان متیو کولانژلو به هیئت منصفه 12 نفره و شش نفر دیگر گفت: «این پرونده درباره توطئه جنایی است.» او گفت که ترامپ با توطئه با وکیل خود مایکل کوهن و دیوید پکر که ناشر کتاب بود، برای فساد انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 توطئه کرد. National Enquirer در آن زمان.

کولانجلو گفت: «سپس، او این توطئه جنایتکارانه را با دروغ گفتن در سوابق تجاری خود در نیویورک بارها و بارها پنهان کرد.

پکر به عنوان اولین شاهد دادستان پس از اظهارات آغازین هر دو طرف فراخوانده شد. تاد بلانچ وکیل ترامپ به هیئت منصفه گفت که موکلش گناهکار نیست زیرا جرمی مرتکب نشده است.

ترامپ که در جریان جلسات صبحگاهی برای مدتی چشمانش را بسته بود، زمانی که متحد قدیمی و دوستش پکر در موضع بود، بسیار درگیر به نظر می رسید. وقتی پکر وارد شد، ترامپ گردنش را کوبید، تقریباً انگار می‌خواست ببیند آیا پکر به چشمش می‌رسد یا خیر. ترامپ همچنین به امیل بوو وکیلش اشاره کرد و چیزی را زمزمه کرد که پکر 72 ساله در محل قرار گرفت. و وقتی شروع به شهادت کرد با دقت به جلو خم شد.

پکر تا پایان روز دادگاه به رابطه خود با ترامپ نرسید. دادرسی زود به پایان رسید زیرا یک هیئت منصفه قرار ملاقات اضطراری دندانپزشکی داشت.

ترامپ پس از آن به خبرنگاران گفت که این پرونده “ناعادلانه” است و به کوهن حمله کرد که انتظار می‌رود در این پرونده به عنوان شاهد فراخوانده شود.

ترامپ ظاهراً با اشاره به اظهارات کوهن در پرونده کلاهبرداری مدنی علیه ترامپ گفت: “چه زمانی قرار است به تمام دروغ هایی که کوهن در دادگاه گذشته انجام داد نگاه کنند. او در دادگاه گذشته در حال دروغگویی دستگیر شد. دروغ محض.” تحت سوگند در بخشی از اعتراف به گناه خود در سال 2018. “چه زمانی آنها می خواهند به آن نگاه کنند؟” ترامپ گفت.

این اظهارات احتمالاً در جلسه استماع صبح روز سه‌شنبه، زمانی که دفتر آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن قرار است استدلال کند که ترامپ مکرراً دستور تهوع نسبی را نقض کرده است، بیان می‌شود که او را از دادن «اظهارات علنی درباره شاهدان شناخته شده یا قابل پیش‌بینی در مورد بالقوه‌شان» منع کرده است. مشارکت در تحقیقات یا در این دادرسی کیفری».

دادستان‌ها گفته‌اند کوهن و پکر، ناشر قدیمی نشریه نشنال انکوایرر، شخصیت‌های اصلی طرح ادعایی برای دفن ادعاهای زنانی هستند که گفته‌اند با ترامپ رابطه دارند.

کولانجلو به هیئت منصفه گفت که درباره ملاقاتی در سال 2015 در برج ترامپ با ترامپ، کوهن و پکر خواهند شنید. دادستان گفت که کوهن و پکر هر دو نقش خاصی در این طرح داشتند. کولانجلو گفت: «وظیفه کوهن در واقع رسیدگی به مشکلات متهم بود. او ثابت کننده ترامپ بود. در همین حال، پکر به عنوان “چشم و گوش” برای نامزد عمل می کند و به او و کوهن در مورد هر گونه اتهامی که می تواند به کمپین انتخاباتی او آسیب برساند، اطلاع می دهد.

DA ادعا می کند که این سه نفر برای پنهان کردن “اطلاعات مخرب از مردم رای دهنده” توطئه کردند. این شامل ادعاهایی از یک مدل سابق پلی بوی به نام کارن مک دوگال بود که گفت رابطه جنسی 10 ماهه با ترامپ داشت که در آوریل 2007 به پایان رسید. AMI پکر موافقت کرد که 150000 دلار به او بپردازد تا اساساً سکوت او را بخرد – عملی که ارجاع داده شد. به عنوان «بگیر و بکش». ترامپ ادعاهای مک دوگال را رد کرده است.

این وضعیت در اکتبر سال 2016 برای ترامپ احساس فوریت بیشتری پیدا کرد. در آن زمان بود که واشنگتن پست نوار “دسترسی به هالیوود” را منتشر کرد که ترامپ را روی یک میکروفون داغ گرفتار کرد که می‌گوید او می‌تواند بدون رضایت آنها زنان را دست بزند زیرا “وقتی یک ستاره، آنها به شما اجازه می دهند این کار را انجام دهید.”

قاضی خوان مرچان، DA را از پخش نوار برای هیئت منصفه منع کرد، زیرا می ترسید که این نوار برای هیئت منصفه بیش از حد آسیب زا باشد، اما به آنها اجازه داد تا از متن سخنان او استفاده کنند.

کولانژلو گفت که ضربه این نوار “فوری و انفجاری” بود. دادستان گفت: “متهم و کمپین او نگران بودند که با رای دهندگان زن به او آسیب جبران ناپذیری وارد شود.” و “کمپین به حالت کنترل آسیب فوری رفت.”

در همان زمان بود که Enquirer شنید که استورمی دانیلز، بازیگر فیلم بزرگسالان، علاقه مند است ادعا کند که در سال 2006 با ترامپ درگیری جنسی داشته است. ترامپ “مصمم” بود که این ادعا را نمی خواست، اما او آن را رد می کند. کولانژلو گفت که از ترس اینکه برای کمپین او “ویرانگر” باشد، عمومی شود.

به گفته دادستان، کوهن سپس قراردادی را برای خرید سکوت او به مبلغ 130000 دلار انجام داد.

کولانژلو گفت: «این تقلب در انتخابات بود، خالص و ساده»، و افزود: «ما هرگز نخواهیم فهمید، و مهم نیست که این توطئه در انتخابات نزدیک تفاوت ایجاد کند.»

کولانجلو گفت که شرکت ترامپ، سازمان ترامپ، نمی‌تواند چک کوهن را با یادداشت «بازپرداخت برای ستاره‌های پورن» قطع کند، بنابراین «آنها موافقت کردند که کتاب‌ها را بپزند» و به نظر برسد که بازپرداخت آن درآمد بوده است.

کولانجلو گفت: این پرداخت‌ها به عنوان پرداخت‌های قرارداد نگهدارنده برای کوهن طبقه‌بندی شدند، اما “هیچ توافقی برای نگهدارنده وجود نداشت”.

او گفت: «در عوض آن چیزی بود که آن‌ها فکر می‌کردند روشی هوشمندانه برای بازپرداخت کوهن بدون اینکه در مورد آن خیلی واضح باشد». او گفت اما کاری که آنها انجام دادند یک جنایت بود. کولانژلو در پایان گفت: «دونالد ترامپ در 34 فقره جعل سوابق تجاری در درجه اول مجرم است.

بلانچ وکیل ترامپ در بیانیه افتتاحیه خود به این موضوع پرداخت که موکلش هیچ جنایتی مرتکب نشده است. بلانچ گفت: «داستانی که به تازگی شنیدید، خواهید آموخت، درست نیست.

او گفت تنها کاری که ترامپ انجام داد امضای چک هایی برای خدمات حقوقی وکیلش بود.

بلانچ گفت: «فاکتور پردازش می‌شود، شخصی در برج ترامپ چکی تهیه کرد، چک در نهایت امضا شد و سابقه‌ای در دفتر ثبت شد. او تنها امضاکننده حساب جاری شخصی خود است، به همین دلیل است که چک را امضا کرده است.

“بنابراین جرم چیست؟ جرم چیست، از آنچه که من توضیح دادم؟” او گفت: “هیچ یک از اینها جرم نیست.”

در مورد بحث مداخله در انتخابات، بلانچ گفت: «من یک هشدار مخرب دارم: هیچ اشکالی در تلاش برای تأثیرگذاری در انتخابات وجود ندارد. اسمش دموکراسی است.»

در پیش نمایشی از استراتژی آزمایشی خود، بلانچ به شخصیت و اعتبار دنیلز و کوهن نیز حمله کرد. او بازیگر زن را که او را “بسیار مغرض” توصیف کرد، متهم کرد که سعی دارد از ترامپ “اخاذی” کند، کلمه ای که قاضی دستور داد از رکورد حذف شود. او سپس گفت آنچه که او با افشای ادعای خود به صورت علنی انجام می دهد، “شبه” و “زیان به او و آسیب رساندن به خانواده اش” بود.

بلانچ همچنین گفت که شهادت او، در عین حال که دلسوزانه است، اهمیتی ندارد، زیرا او چیزی در مورد نحوه بازپرداخت کوهن نمی داند.

بیشتر حملات بلانچ به کوهن اختصاص داشت که در سال 2018 به جنایات متعددی از جمله برخی از جنایات که به گفته خودش از طرف ترامپ انجام داده است، اعتراف کرد.

مایکل کوهن شیفته پرزیدنت ترامپ بود. او حتی تا به امروز نیز نسبت به رئیس جمهور ترامپ وسواس دارد.

بلانچ، از جمله در انظار عمومی روز یکشنبه، گفت: «او به طور گسترده در مورد تمایل خود برای دیدن زندانی شدن رئیس جمهور ترامپ صحبت کرده است.

او به هیئت منصفه گفت که اگر به شواهد گوش دهند، “حکم بی گناهی بسیار سریع” را صادر خواهند کرد.

کوهن پس از آن در بیانیه‌ای گفت: «حقایق در زمان محاکمه آشکار خواهند شد که با توصیفات نادرست تاد بلانچ از من در تضاد است.»

ترامپ با 34 فقره جعل سوابق تجاری مربوط به پرداخت پول به دانیلز مواجه است. رئیس جمهور پیشین که به اتهامات وارده اعتراف کرده است، در صورت محکومیت ممکن است تا چهار سال زندان محکوم شود.

ترامپ در راه ورود به دادگاه به خبرنگاران گفت: «روز بسیار بسیار غم انگیزی در آمریکاست. من میتونم اونو به شما بگم.”

روز شروع سختی برای ترامپ داشت و قاضی خوان مرچان حکم داد که اگر در دفاع از خود دفاع کند، دادستان‌ها می‌توانند از او در مورد اینکه یک قاضی نیویورک متوجه شده او و تجارتش مرتکب تقلب «مداوم» شده‌اند بازجویی کنند. و یک حکم گاف را نقض کرد، هیئت منصفه او را مسئول مدنی سوء استفاده جنسی و افترا در پرونده های ای. ژان کارول دانستند، و در صورتی که مشخص شود او از بنیاد بسته شده خود برای پیشبرد نادرست کمپین خود در انتخابات 2016 استفاده کرده است. وکلای ترامپ استدلال کرده بودند که همه این موضوعات باید خارج از محدوده باشد.

ترامپ نگرانی نشان نداد – او با چشمان بسته در بسیاری از حکم قاضی نشست. هنگامی که هیئت منصفه برای دستورات قاضی وارد شدند، او برای مدت کوتاهی چشمانش را باز کرد و سپس دوباره آنها را بست.

براگ قبل از سخنرانی افتتاحیه در ردیف اول دادگاه نشسته بود.

کوهن، دنیلز و مک دوگال نیز قرار است در طول محاکمه شهادت دهند که تخمین زده می شود شش هفته طول بکشد.

هیئت منصفه متشکل از هفت مرد و پنج زن است. روز پایانی انتخاب هیئت داوران، در روز جمعه، بسیار شدید بود، زیرا برخی از هیئت منصفه بالقوه اشک ریختند و گفتند که برای حضور در هیئت داوران بیش از حد مضطرب هستند. معذور بودند. آن روز همچنین مردی در بیرون دادگاه خودسوزی کرد.

جلسات دادگاه در روز سه‌شنبه نیز به‌خاطر تعطیلات عید پسح در ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت شرقی به پایان می‌رسد.