حامیان مهاجر یک کمپین عمومی علیه سیاست جدید بایدن که مانع از ورود مهاجران می شود، راه اندازی کرده اند


بیش از 100 سازمان حامی مهاجرت یک کمپین عمومی را برای افزایش آگاهی و ابراز نگرانی خود به دولت بایدن در مورد پیشنهاد جدید آن برای محدود کردن دسترسی به پناهندگی در مرز جنوبی راه اندازی کرده اند.

این سیاست باعث می‌شود مهاجران غیرقانونی که از مرز جنوبی عبور می‌کنند واجد شرایط پناهندگی نباشند، اگر ابتدا در کشوری که از آنجا عبور کرده‌اند در مسیر ایالات متحده درخواست پناهندگی ندهند. کشورهای خود، قبل از انجام این سفر خطرناک.

گروه‌های حامی مهاجران، وب‌سایتی به نام noasylumban.us راه‌اندازی کرده‌اند تا مخالفان این سیاست را جمع کنند و مخالفان را تشویق کنند تا با دولت بایدن تماس بگیرند. سیاست پیشنهادی در حال حاضر برای اظهار نظر عمومی باز است، به این معنی که شهروندان می توانند نظرات خود را در مورد این پیشنهاد به وزارت امنیت داخلی بیان کنند.

در همین حال، متحد ترامپ و نماینده تندرو مهاجرت، جیم جردن، از ایالت اوهایو، حمایت واجد شرایطی را برای سیاست جدید ارائه کرد.

تایید یک جمهوری خواه محافظه کار و سرزنش سازمان هایی که قبلاً خود را با سیاست های مرزی تحت رهبری دموکرات ها هماهنگ کرده بودند، موقعیت عجیبی را که دولت بایدن در آن پیدا کرده است را روشن می کند زیرا تلاش می کند از افزایش مرزها در هنگام ممنوعیت کووید معروف به عنوان Title جلوگیری کند. 42 در ماه مه منقضی می شود.

هنگامی که جردن با سیاست جدید در مصاحبه با NBC News هنگام بازدید از مرز در یوما، آریزونا، گفت: “خوب”، اما سپس گفت که تعداد کمتری در مرز که در ژانویه مشاهده شد در هفته های اخیر شروع به افزایش کرده است.

اردن سپس گفت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا باید سیاست های دوران ترامپ مانند ماندن در مکزیک را بازگرداند و گفت، آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی باید استیضاح شود.

نماینده جیم جردن در جریان جلسه استماع کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس در واشنگتن دی سی سخنرانی می کند
نماینده جیم جردن در جلسه استماع کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس در واشنگتن دی سی در 8 فوریه سخنرانی می کند.فرانسیس چانگ / POLITICO از طریق فایل AP

گروه های مهاجرتی سیاست بایدن را به استراتژی مشابهی به نام «ممنوعیت ترانزیت» تشبیه کرده اند که توسط استیون میلر، مشاور ارشد سابق پرزیدنت ترامپ که بسیاری از سیاست های سختگیرانه مهاجرتی آن دولت را هدایت می کرد، حمایت می کرد.

مایورکاس در 31 ژانویه، زمانی که جزئیات سیاست جدید در حال انتشار بود، در MSNBC گفت: «این سیاست دوران ترامپ نیست. «این ممنوعیت ترانزیت نیست. ما مسیر قانونی را برای افراد فراهم کرده ایم تا تلاش کنند و به دنبال ورود باشند.»

مقامات دولت بایدن گفته اند که قصد دارند زمانی که عنوان 42 لغو شود، آن را راه اندازی کنند. عنوان 42 که بیش از 2 میلیون گذرگاه مرزی را مسدود کرده است، انتظار می‌رود در 11 ماه مه پایان یابد، بدون اینکه اعتراض دادگاه موفقیت آمیز باشد.

«این قانون یک معکوس آشکار از تعهد اعلام شده دولت برای بازگرداندن دسترسی به پناهندگی است. الکس میلر، مدیر بخش پناهندگی آمریکا، گفت: حق پناهندگی، صرف نظر از اینکه چگونه وارد ایالات متحده می شوید، یکی از ویژگی های قانون پناهندگی ایالات متحده بوده است و این حق نباید مشروط به این باشد که آیا در مسیر خود به اینجا پناهنده شده اید یا خیر. کمپین عدالت مهاجرت

سایر گروه های مهاجرتی، از جمله مرکز ملی عدالت مهاجرت، گفته اند که آماده شکایت از دولت برای جلوگیری از پیشبرد سیاست جدید هستند.