بازپرس ویژه به دنبال شهادت از وکیل ترامپ است زیرا دادستان ها شواهد جنایت را ادعا می کنند


یک منبع آگاه گفت که بازرس ویژه تحقیق در مورد مدیریت دونالد ترامپ با اسناد محرمانه به دنبال این است که وکیل رئیس جمهور سابق را وادار کند در برابر هیئت منصفه بزرگ شهادت دهد.

این منبع گفت، دادستان ها در یک پرونده مهر و موم شده ادعا می کنند که شواهدی در دست دارند که نشان می دهد برخی از مکالمات ترامپ با وکیل برای پیشبرد جنایت بوده است.

به عنوان نشانه ای از یک استراتژی حقوقی جدید تهاجمی، که اولین بار توسط نیویورک تایمز گزارش شد، منبع گفت، بازپرس ویژه جک اسمیت از قاضی خواسته است تا به دادستان ها اجازه دهد تا به آنچه به عنوان استثناء جرم و کلاهبرداری معروف است استناد کنند، که به آنها اجازه می دهد از حمایت های ارائه شده چشم پوشی کنند. به وکیل ترامپ، ایوان کورکوران، از طریق امتیاز وکیل-موکل.

این منبع نگفت که دولت سعی دارد کورکوران را مجبور به پاسخگویی به چه سوالاتی کند.

ان‌بی‌سی نیوز از کورکوران و یکی از سخنگویان ترامپ نظر خواسته است.

ماموران FBI با حکمی در ماه آگوست اموال مار-آ-لاگو ترامپ را در فلوریدا جستجو کردند تا مواد طبقه بندی شده را بازیابی کنند، زیرا آنها متوجه شدند که گواهی امضا شده توسط حافظ سوابق او در آن زمان، که ادعا می کرد همه سوابق حساس بازگردانده شده اند، نادرست است.

ان‌بی‌سی نیوز پیشتر گزارش داد که کریستینا باب، حافظ سوابق ترامپ در آن زمان، به بازرسان گفت که کورکوران پیش‌نویسی را تهیه کرده و به او گفته است که نامه‌ای را امضا کند که تأیید می‌کند تمام سوابق حساسی که در اختیار ترامپ است به دولت بازگردانده شده‌اند.

ترامپ که در ماه نوامبر سومین پیشنهاد برای کاخ سفید را اعلام کرد، جستجوی اسناد طبقه بندی شده را “شکار جادوگر” نامید و مدعی شد که این تلاشی از سوی دموکرات ها برای مسلح کردن وزارت دادگستری علیه او است.

وزارت دادگستری در ژانویه اعلام کرد که رابرت هور مطالب طبقه بندی شده دوران اوباما را که در خانه پرزیدنت جو بایدن در دلاور و دفتری که در دولت ترامپ در واشنگتن دی سی از آن استفاده می کرد، بررسی خواهد کرد.

دفتر اسمیت از مقامات دولت ترامپ مانند رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی سابق احضار کرده است زیرا او همچنین بر تحقیقات درباره نقش ترامپ در شورش 6 ژانویه 2021 نظارت می کند.

هفته گذشته، اسمیت احضاریه ای برای مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق صادر کرد. یک منبع نزدیک به پنس روز سه شنبه گفت که او قصد دارد با این احضاریه مبارزه کند.

وان هیلیارد کمک کرد.