مقامات می گویند که 4 کشته، مظنون در خشونت “بی معنی” در راکفورد، ایلینوی دستگیر شدند


چهار نفر در روز چهارشنبه در و در نزدیکی راکفورد، ایلینویز، در جریان آنچه شهردار شهر آن را “اقدام خشونت آمیز تصادفی و بی معنی” خواند، کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

مقامات گفتند که برخی از قربانیان، از جمله زنی که از حمله به خانه در شهرستان وینباگو گریخت و مردی که سعی کرد به او کمک کند، با چاقو زخمی شدند.

مقامات گفتند که پلیس یک مرد 22 ساله را بازداشت کرد و به دنبال فرد دیگری که در این خشونت ها در “چند صحنه” در راکفورد و منطقه ای از شهرستان رخ داد کمی بعد از ساعت 1 بعد از ظهر رخ داد، نبود. NBC Chicago به نقل از مقامات راکفورد، مظنون را کریستین سوتو معرفی کرد.

کارلا رد، رئیس پلیس راکفورد به خبرنگاران گفت: “کلمات حتی نمی توانند افکار من را در حال حاضر بیان کنند.” او گفت که مظنون مرتکب “جرایم فجیع” شده است.

مقامات نگفته اند که خشونت چگونه رخ داده است. زنی که خود را مادر مظنون معرفی کرد روز پنجشنبه گفت که در شوک است.

این زن که نام خود را اعلام نکرد، در یک تماس تلفنی گفت: “او فردی دوست داشتنی است و قبلاً هرگز به کسی صدمه نزده است.” “ما نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است. او فرد تهاجمی نیست. همه اینها برای ما تکان دهنده است. … ما هرگز با او احساس خطر نکردیم.”

دپارتمان پلیس راکفورد در ایکس گفت که یکی از بازماندگان در وضعیت بحرانی قرار دارد و چهار نفر دیگر پس از “حمله یک مرد به چندین نفر و چاقو زدن آنها” وضعیت پایداری داشتند.

مقامات هویت کشته شدگان را مشخص نکرده اند، اما قربانیان را یک دختر 15 ساله، یک زن 63 ساله، یک مرد 49 ساله و یک مرد 22 ساله توصیف کرده اند.

علت مرگ و جراحت همه قربانیان مشخص نیست. رد گفت که همه قربانیان مورد اصابت چاقو قرار نگرفتند و به هیچ یک تیراندازی نشد.

رد گفت که گزارشی در ساعت 1:14 بعد از ظهر به وقت محلی به مرکز اعزام راکفورد مبنی بر تماس پزشکی رسید و تماس‌های دیگری برای درخواست کمک پلیس دنبال شد.

پیوند: Rockford Register Star
یک افسر روز چهارشنبه نوار پلیس را در نزدیکی خیابان کلیولند در راکفورد، ایالت ایالت ایالت می‌چرخاند.کارا هاولی / شبکه USA Today از طریق Imagn

کلانتر گری کاروانا گفت: در محله ای در منطقه راکفورد که بخشی از شهرستان وینباگو است، یک حمله به خانه صورت گرفت و یک زن فرار کرد اما به دست و صورتش ضربه چاقو خورد.

وی گفت که این زن با جراحات شدید به بیمارستان منتقل شده و انتوبه شده است. کاروانا گفت، مردی که برای کمک به او مداخله کرد، جراحات چاقو خورد، اما “حالش خوب است” و در حال ارزیابی است.

کاروانا گفت که معاون کلانتری مظنون را بازداشت کرد. سوابق آنلاین نشان می دهد که او با بیش از ده ها اتهام از جمله قتل و حمله به خانه روبرو است.

طبق گزارش NBC شیکاگو، انتظار می رود که او اولین حضور در دادگاه را در ساعت 1:30 بعد از ظهر پنجشنبه انجام دهد.

کاروانا گفت که یکی از قربانیان یک حامل پست بود. سرویس بازرسی پست تایید کرد که قربانی یک حامل نامه بوده است، اما جزئیات دیگری را با استناد به تحقیقات فعال منتشر نکرد.

در حالی که سازمان‌های مجری قانون تلاش می‌کنند تا آنچه اتفاق افتاده را جمع‌آوری کنند، Redd از ساکنان خواست تا دوربین‌های امنیتی یا دوربین‌های زنگ در را برای هر ویدیویی که ممکن است به بازرسان کمک کند، بررسی کنند.

رد گفت: “در حال حاضر، ما انگیزه روشنی در مورد اینکه چه چیزی باعث شده این فرد مرتکب چنین جنایات شنیع شده است، نداریم.”

تام مک نامارا، شهردار راکفورد و دیگر مقامات گفتند که فکرشان با قربانیان و خانواده‌هایشان است. شهردار گفت که او “کاملاً از این اقدام خشونت آمیز و تأثیری که اکنون بر زندگی چندین خانواده دارد، متزلزل شده است.”

مک نامارا گفت: “دعاهای من با آنهاست زیرا آنها تازه شروع به مقابله با روزهای و هفته های واقعا سختی در پیش رو دارند.”

پلیس گفت که مقامات مجری قانون فدرال در تحقیقات کمک می کنند.

شهر اعلام کرد که خدمات حمایت عاطفی و مشاوره در مدرسه راهنمایی فلین در روزهای پنجشنبه و جمعه در دسترس خواهد بود.

جی بی پریتزکر، فرماندار ایلینویز گفت که وضعیت را زیر نظر دارد و هر گونه حمایت لازم را از شهردار راکفورد ارائه کرده است.

پریتزکر: “در حالی که منتظر اطلاعات بیشتر هستیم، فکر ما با خانواده ها و عزیزان قربانیان است.” در X گفت.

راکفورد شهری با 150000 نفر جمعیت در 60 مایلی شمال غربی شیکاگو است.

تصحیح (28 مارس 2024، 8:35 صبح به وقت شرقی): نسخه قبلی این مقاله روز حملات را اشتباه بیان کرده است. آنها چهارشنبه اتفاق افتادند، نه سه شنبه.