بایدن لایحه اصلی بودجه دولت را به موقع امضا می کند تا از تعطیلی جلوگیری کند


واشنگتن – رئیس جمهور جو بایدن روز شنبه یک لایحه مهم بودجه دولت را امضا کرد و به قانون تبدیل شد و ترس از تعطیلی نسبی را خنثی کرد.

در بیانیه کاخ سفید که اعلام کرد بایدن این لایحه را امضا کرده است، از چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان و سایر قانونگذاران به خاطر رهبری در این موضوع تشکر کرده است.

مجلس سنا روز جمعه با 75 رای موافق در برابر 22 رای مثبت به تصویب لایحه بودجه برای حفظ تعداد زیادی از آژانس ها تا ماه سپتامبر داد. این اقدام 1050 صفحه‌ای مجموعه‌ای از شش لایحه تخصیصی است که توسط شومر، جانسون، بایدن و متصرفان ارشد در هر دو حزب و اتاق مذاکره شده است. پس از اینکه رهبران بودجه فدرال را به دو بسته تقسیم کردند، وزارتخانه های دادگستری، بازرگانی، کشاورزی، حمل و نقل و بسیاری از بخش های دیگر دولت را تأمین مالی می کند.

این مجلس روز چهارشنبه با 339 رای موافق در برابر 85 رای موافق به تصویب رسید.

سنای تحت رهبری دموکرات‌ها این قانون را پس از تأخیرهایی که ناشی از درخواست‌های جمهوری‌خواهان برای اصلاحیه‌ها بود، تصویب کرد، که رهبران مجلس قبل از تصویب لایحه اصلی با رای دادن به اقدامات متعدد تحت فشار حزب جمهوری‌خواه، آن را حل کردند.

شومر پیش از رای‌گیری گفت: «پس از ماه‌ها کار سخت، ما خبرهای خوبی برای کشور داریم: امشب مجلس سنا به توافقی دست یافته است تا از تعطیلی شش لایحه اول بودجه جلوگیری کند.» ما برنامه‌های مهمی را که برای مادران و بچه‌ها، جانبازان، محیط‌زیست، مسکن و موارد دیگر تأمین می‌شود، حفظ خواهیم کرد.»

می‌خواهم از مالکان خود تشکر کنم. شما چنین کار خوبی انجام داده اید،» او گفت.

رهبران سنا با توازن دشواری با درخواست های جمهوری خواهان برای اصلاحات در مورد مهاجرت و موارد دیگر مواجه شدند. اگر اصلاحیه ای می آمد و تصویب می شد، لایحه را به مجلس برمی گرداند، اما همه اینها تعطیلی را تضمین می کرد. در عوض، آنها توافقی را در مورد زمان بندی رأی گیری انجام دادند که برای دست نخورده نگه داشتن این لایحه طراحی شده بود.

مهلت بعدی بودجه: 22 مارس

کار سخت تری هنوز در پیش است. شش لایحه تخصیصی باقی مانده، که شامل موضوعات بحث برانگیز مانند نحوه تامین مالی پنتاگون و وزارت امنیت داخلی است، تنها ظرف دو هفته، یعنی در 22 مارس، با ضرب الاجل مواجه خواهد شد. کمتر قانون نوشته شده برای انجام این کار.

رزا دلاورو، نماینده ارشد دموکرات در مجلس نمایندگان، گفت که شش لایحه باقیمانده “در مراحل مختلف مذاکرات هستند” زیرا “کارکنان هر دو طرف راهرو، در هر دو مجلس، روی آنها کار می کنند.” ”

دلاورو گفت: «ما سخت کار کردیم تا اینها را انجام دهیم. “من به انجام شش مرحله بعدی خوشبین هستم.”

جانسون به نوبه خود گفت این لایحه که روز جمعه به تصویب رسید حاوی پیروزی های محافظه کارانه از جمله کاهش اف بی آی، آژانس حفاظت از محیط زیست و اداره الکل، تنباکو، سلاح گرم و مواد منفجره است. او گفت که جمهوری خواهان «با دولت تقسیم شده و اکثریت مجلس نمایندگان از لحاظ تاریخی کوچک» به این هدف دست یافتند.

دموکرات‌ها بر بودجه این بسته برای WIC تاکید کرده‌اند، برنامه‌ای که کمک‌های غذایی برای زنان، نوزادان و کودکان را در کنار سایر پیروزی‌ها فراهم می‌کند.