کاخ سفید می گوید ایالات متحده یک شیء در ارتفاع بالا را بر فراز حریم هوایی آلاسکا ساقط کرده است



واشنگتن – جان کربی، یکی از مقامات شورای امنیت ملی در کاخ سفید تایید کرد که ارتش ایالات متحده بعدازظهر جمعه یک “شیء در ارتفاع بالا” را که بر فراز حریم هوایی آلاسکا پرواز می کرد و وزارت دفاع در 24 ساعت گذشته دنبال می کرد، سرنگون کرد.

“این شی در ارتفاع 40000 پایی پرواز می کرد و تهدیدی منطقی برای ایمنی پرواز غیرنظامیان به شمار می رفت. به دلیل احتیاط فراوان و به توصیه پنتاگون، رئیس جمهور بایدن به ارتش دستور داد که شی را پایین بیاورند و آنها این کار را انجام دادند. کربی در جلسه توجیهی کاخ سفید به خبرنگاران گفت.

کربی در حدود ساعت 2:30 بعد از ظهر به وقت شرقی گفت که هواپیماهای جنگنده منتسب به فرماندهی شمالی ایالات متحده این شی را “در یک ساعت گذشته” سرنگون کردند.

کربی گفت که پنتاگون در بعدازظهر بیشتر درباره وضعیت برای گفتن خواهد داشت. یک نشست خبری برای ساعت 3 بعد از ظهر به وقت شرقی برنامه ریزی شده است.

کربی تصریح کرد که ایالات متحده نمی داند مالک این شیء است و او آن را بالون نمی نامد، مانند بالونی که ادعا می شود متعلق به دولت چین است و ارتش ایالات متحده آخر هفته گذشته آن را ساقط کرد.

کربی گفت: “ما این را یک شی می نامیم زیرا این بهترین توصیفی است که در حال حاضر داریم.” ما نمی دانیم مالک آن چه کسی است، دولتی است یا شرکتی یا خصوصی. ما فقط نمی دانیم.»

کربی افزود که مقامات هدف کامل این شی را درک نکردند و گفت که ایالات متحده انتظار دارد که بتواند بقایای آن را بازیابی کند زیرا آنها بر روی آب یخ زده سقوط کرده اند. او گفت: “تلاش های بهبودی انجام خواهد شد و امیدواریم که موفقیت آمیز باشد و سپس بتوانیم کمی بیشتر در مورد آن بیاموزیم.”

کربی گفت که این شی “تقریبا به اندازه یک ماشین کوچک” توصیف شده است.

این یک داستان در حال توسعه است. لطفا برای بهروزرسانی دوباره بررسی کنید.