وکیل شهادت می‌دهد، الکس مرداگ مدعی شد که از کار افتاده است و نمی‌تواند دعوی 10 میلیون دلاری را بپردازد.


دفاع در محاکمه دو قتل الکس مرداگ قبل از شهادت به یکی از شاهدان دادستان در روز پنجشنبه پس از اینکه فاش شد او به کمپین GoFundMe که توسط فرزندان مراقب مادر مرداو “به خاطر شجاعت او” پس از شهادت او راه اندازی شده بود، کمک مالی کرده بود، اعتراض کرد.

مارک تینزلی، وکیلی که شکایت مرگ غیرقانونی را علیه الکس مرداگ و دیگران به خاطر مرگ مالوری بیچ، 19 ساله، در یک حادثه قایق سواری در سال 2019 با پسر مرداگ، پل، تنظیم کرد، 1000 دلار به کمپین کمک کرد. نام تینزلی دیگر در کمپین GoFundMe که توسط فرزندان ماشل اسمیت راه اندازی شده است قابل مشاهده نیست.

کلیفتون نیومن، قاضی دادگاه، تصمیم گرفت که شهادت را طبق برنامه‌ریزی‌شده اجازه دهد، و گفت که این اطلاعات خوبی است که در بازجویی متقابل مطرح شود.

مرداو، یک وکیل زمانی قدرتمند کارولینای جنوبی و فرزند خانواده حقوقی با روابط حقوقی که متهم به قتل همسر و پسرش در سال 2021 است، با یک دعوی حقوقی 10 میلیون دلاری روبرو شد که بیشتر آن را از جیب پرداخت می کرد. طبق شهادت تینزلی.

تینزلی اواخر روز پنجشنبه در جایگاه حاضر شد و گفت که مردا یک سیاست مترقی برای قایق دارد که 500000 دلار می‌پردازد، که یک ضربه کوچک به 10 میلیون دلاری است که او از مردا می‌خواست. تینزلی گفت که به او گفته شد که دفاعیات موردا گفته است که او فقط می‌تواند یک میلیون دلار جمع کند اما در نهایت شکست خورد.

تینزلی گفت: «اصلاً باور نکردم. “اصلا امکان نداره.”

تینزلی گفت که با توجه به جریان مداوم پرونده های موردا در شهرستان همپتون، دارایی های مستغلات و ثروت نسلی، برای او سخت بود که باور کند او شکست خورده است.

شش جوان، از جمله پل مرداگ، سوار بر قایق متعلق به الکس مرداگ بودند که در سال 2019 به انباشته پل در نزدیکی جزیره پاریس در شهرستان بوفورت برخورد کرد. طبق سوابق پلیس، گمان می‌رود پل مرداو در حال رانندگی بوده است. سردرگمی اولیه در مورد اینکه چه کسی در راس آن است.

از سمت چپ، پل، مارگارت و الکس مردا.
از سمت چپ، پل، مارگارت و الکس مردا.از طریق فیس بوک

بنا بر گزارش ها، بیچ روی پاهای دوست پسرش نشسته بود که او را بیرون انداختند. تینزلی در مارس 2019 به نمایندگی از خانواده بیچ علیه الکس مرداگ و دیگران شکایت مرگ غیرقانونی ارائه کرد. برخی دیگر از متهمان نامبرده پس از آن تسویه حساب کردند.

پل مرداو همچنین با سه اتهام قایق سواری تحت تأثیر مواجه شد و در زمان مرگش 50000 دلار وثیقه شناسایی شخصی دریافت کرد. طبق پروتکل، این اتهامات پس از مرگ او لغو شد.

الکس مرداو، 54 ساله، متهم به تیراندازی مرگبار به همسرش، مارگارت، 52 ساله، و کوچکترین پسرشان، پل، 22 ساله، در شامگاه 7 ژوئن 2021، در پرونده ای است که توجه ملی را به خود جلب کرده است.

این حماسه به عنوان یک قتل مضاعف حل نشده آغاز شد، اما در نهایت به اتهامات گسترده تر در مورد کلاهبرداری مالی، نقشه قاتل اجیر شده و اعتیاد به مواد مخدر، و پرسش ها در مورد مرگ های دیگری که ظاهراً به مرداوز مرتبط هستند، باز شد.

از هفته گذشته، دادستانی و دفاعیات بر سر اینکه آیا هیئت منصفه باید اجازه شنیدن شهادت در مورد تخلفات مالی ادعایی مردا را داشته باشد، با هم درگیر شدند. نیومن این هفته حکم داد که اجازه می دهد زیرا این کار به یک انگیزه ادعایی اشاره می کند – دادستان ها متهم می کنند که مرداو همسر و پسرش را کشته است زیرا با فشار فزاینده نظارت مالی برای جلب همدردی و توقف تحقیقات شرکت حقوقی خود در مورد کمبود بودجه مواجه شده است.

محاکمه که در 23 ژانویه آغاز شد، بعد از ظهر چهارشنبه به طور موقت متوقف شد، زیرا تهدید بمب گذاری به دادگاه شهرستان کولتون اعلام شد و ساختمان مجبور به تخلیه شد.

هیئت منصفه همچنین روز پنجشنبه شهادت کریس ویلسون وکیل دادگستری را شنید که گفت او دهه ها الکس مردا را می شناخت و او را یکی از بهترین دوستان خود می دانست. او نمی دانست که الکس مردا از مشتریانش دزدی می کند.

تونی ساترفیلد، پسر خانه دار سابق مرداوز که بر اثر جراحات وارده در اثر سقوط در خانه آنها جان خود را از دست داد، شهادت داد که مرداو بیش از 4 میلیون دلار تسویه حساب دریافت کرده بود اما خانواده هرگز هیچ یک از این پول را دریافت نکردند. علاوه بر این، یان مالینوفسکی، مدیر عامل بانک ایالتی پالمتو، شهادت داد که حساب‌های الکس مردا در سال 2021 مکرراً اضافه برداشت می‌شد، از جمله در آگوست همان سال که 347000 دلار اضافه برداشت شد.

تینزلی جمعه به غرفه بازخواهد گشت.