شکایت به دنبال دستگیری زن سفیدپوست در ربودن امت تایل است


جکسون، خانم – یکی از بستگان امت تیل برای تلاش برای وادار کردن یک کلانتر می سی سی پی به صدور حکم دستگیری یک زن سفیدپوست در سال 1955 در جریان آدم ربایی که منجر به لینچ وحشیانه نوجوان سیاهپوست شد، شکایت می کند.

شکنجه و کشتن تیل در دلتای می سی سی پی پس از اصرار مادرش بر تشییع جنازه در تابوت باز در شیکاگو و مجله جت عکس هایی از بدن مثله شده او را منتشر کرد، کاتالیزوری برای جنبش حقوق مدنی شد.

ژوئن گذشته، تیمی که در دادگاه در شهرستان لفلور، می سی سی پی تحقیق می کردند، حکم بازداشت کارولین برایانت را در سال 1955 یافتند که در آن سند با عنوان «خانم. روی برایانت.”

پسر عموی تیل، پاتریشیا استرلینگ از جکسون، می سی سی پی، روز سه شنبه یک شکایت فدرال علیه کلانتر فعلی شهرستان لفلور، ریکی بنکس، تنظیم کرد. این دعوا به دنبال وادار کردن بانک ها به ارائه حکم به کارولین برایانت است که از آن زمان دوباره ازدواج کرده و کارولین برایانت دانهام نام دارد.

کارولین برایانت و خوانیتا میلام
کارولین برایانت، چپ، و خواهر شوهرش خوانیتا میلام، پنج روز قبل از محاکمه شوهرانشان برای قتل امت تیل 14 ساله، در سامنر، خانم در 14 سپتامبر 1955، عکس می گیرند.فایل AP

ترنت واکر، وکیل استرلینگ روز جمعه به آسوشیتدپرس گفت: «ما از ابزارهای موجود برای دستیابی به عدالت از طرف خانواده تیل استفاده می کنیم.

AP روز جمعه یک پیام تلفنی برای بانکز گذاشت و در جستجوی اظهار نظر بود. کلانتر بلافاصله پاسخی نداد. سوابق دادگاه نشان می داد که دعوا تا روز جمعه به وی ابلاغ نشده است.

تیل، که 14 سال داشت، در آگوست 1955 از شیکاگو برای دیدار با خویشاوندانش در می سی سی پی سفر کرده بود. دانهام او را متهم کرد که در یک خواربارفروشی در جامعه کوچک مانی، از او پیشروی های نادرست کرده است. یکی از پسرعموی تیل که در آنجا بود، گفته است که تیل به سمت زن سوت زد، اقدامی که در برابر قوانین نژادپرستانه اجتماعی می سی سی پی در آن دوران بود.

شواهد نشان می دهد که زنی، احتمالاً دانهام، تیل را برای مردانی که بعداً او را کشتند، شناسایی کرده است. حکم دستگیری دونهام در سال 1955 منتشر شد، اما کلانتر کانتی لفلور در آن زمان به خبرنگاران گفت که نمی‌خواهد زن را “آزار” دهد، زیرا او دو فرزند خردسال را بزرگ می‌کرد.

هفته‌ها پس از پیدا شدن جسد تیل در رودخانه، همسرش روی برایانت و برادر ناتنی‌اش جی دبلیو میلام به جرم قتل محاکمه شدند و توسط هیئت منصفه کاملا سفیدپوست تبرئه شدند. ماه ها بعد، این مردان در یک مصاحبه پولی با مجله Look اعتراف کردند.

دانهام در اواخر دهه 80 زندگی خود در سالهای اخیر در کارولینای شمالی و کنتاکی زندگی کرده است. او به طور علنی در مورد درخواست ها برای پیگرد قانونی خود اظهار نظر نکرده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده در دسامبر 2021 اعلام کرد که به آخرین تحقیقات خود در مورد لینچ تیل، بدون طرح اتهام علیه کسی، پایان داده است.

پس از اینکه محققان حکم بازداشت را در ژوئن گذشته یافتند، دفتر دادستان کل می سی سی پی، لین فیچ، در ماه ژوئیه گفت هیچ مدرک جدیدی برای تلاش برای پیگیری پرونده جنایی علیه دانهام وجود ندارد. در ماه اوت، یک دادستان منطقه گفت که هیئت منصفه شهرستان لفلور از متهم کردن دونهام خودداری کرده است.

واکر، وکیل پسر عموی تیل، روز جمعه گفت که جنوب دارای سابقه خشونت هایی است که تا دهه ها بعد به دست عدالت سپرده نشد – از جمله ترور مدگار اورس، رهبر NAACP می سی سی پی در سال 1963، که بایرون د لا بکویث، برتری طلب سفیدپوست به خاطر آن بود. محکوم به قتل در سال 1994.

شکایت استرلینگ می‌گوید: «اما برای کارولین برایانت که به دروغ به شوهرش ادعا می‌کند که امت تیل به او حمله کرده است، امت به قتل نمی‌رسد». “این دروغ کارولین برایانت بود که روی برایانت و جی دبلیو میلام را به خشم آورد، که منجر به مثله شدن جسد امت تیل به وضعیتی غیرقابل تشخیص شد.”