دعوای ترامپ کریسی تیگن در جلسه استماع توییتر در کانون توجه قرار گرفته است



جلسه استماع جمهوری‌خواهان مجلس در مورد «نقش توئیتر در سرکوب داستان لپ‌تاپ بایدن» در روز چهارشنبه با تغییرات غیرمنتظره‌ای همراه شد – از جمله یکی از شاهدان که شهادت داد کاخ سفید از پلتفرم درخواست کرده بود توییت کریسی تیگن را که به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت توهین می‌کرد حذف کند.

در جلسه استماع کمیته نظارت مجلس نمایندگان که بر هانتر بایدن متمرکز بود، گری کانلی، نماینده دموکرات، از آنیکا کولیر ناوارولی، کارمند سابق تیم نظارت بر محتوای توییتر، درباره تبادل نظر ترامپ و تیگن در سپتامبر 2019 پرسید. رئیس جمهور در توییتی درباره جان لجند، نوازنده “خسته کننده” و همسر “دهان کثیف” او توئیت کرده بود.

تیگن پاسخ داد با توئیتی رکیک توهین آمیز به ترامپ، که شامل کلمه ای بود که او در نوار «دسترسی به هالیوود» از آن استفاده کرده بود.

کاخ سفید تقریباً بلافاصله پس از آن با توئیتر تماس گرفت و خواستار حذف توییت شد. آیا این درست است؟ کانولی پرسید.

ناوارولی گفت: «من به یاد دارم که شنیدم درخواستی از کاخ سفید دریافت کرده بودیم تا مطمئن شویم که این توییت را ارزیابی کرده‌ایم، و آنها می‌خواستند این توئیت منتشر شود زیرا این یک بیانیه تحقیرآمیز بود که خطاب به رئیس‌جمهور بود. اما این توییت حذف نشد.

نماینده الکساندریا اوکاسیو-کورتز، DN.Y. از جلسه استماع برای عقب نشینی از ادعاهای جمهوری خواهان مبنی بر جانبداری توئیتر علیه محافظه کاران استفاده کرد. او از ناوارولی درباره پاسخ شرکت به توئیت ترامپ در سال 2019 پرسید که در آن او از اوکاسیو-کورتز و سه زن رنگین‌پوست دیگر دموکرات خواست «برگردند و به تعمیر مکان‌های کاملاً شکسته و آلوده به جرم و جنایت که از آنجا آمده‌اند کمک کنند».

ناوارولی گفت که تیم او این توییت را بررسی کرد و متوجه شد که این توئیت در تخطی از سیاست‌های توییتر در برابر سوء استفاده از مهاجران است که به صراحت عبارت «به جایی که از آن آمده‌اید برگرد».

ناوارولی گفت که ارزیابی او نادیده گرفته شد و اوکاسیو کورتز پرسید که آیا این سیاست “یک یا دو روز بعد” تغییر کرده است.

ناوارولی گفت: «بله، آن ترفند، به جایی که از آنجا آمده‌اید برگردید، به عنوان نمونه از دستورالعمل تعدیل محتوا حذف شد.

بنابراین توییتر سیاست خود را پس از نقض رئیس جمهور تغییر داد تا اساساً با توییت خود سازگار شود؟ اوکاسیو کورتز پرسید. ناوارولی گفت: بله.

این نماینده مجلس گفت: «تعصب علیه جناح راست در توییتر بسیار زیاد است.

دموکرات ها تنها کسانی نبودند که از موضوع جلسه منحرف شدند. مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری خواه، از وقت خود برای سرزنش مدیران سابقی استفاده کرد که در ژانویه سال گذشته به دلیل انتشار اطلاعات نادرست کووید، حساب شخصی او را مسدود کردند.

گرین به این گروه گفت: «سخنرانی خود را ممنوع بدانید زیرا سخنرانی من را ممنوع کردید. او گفت: «شما حقوق متمم اول من را نقض کردید، و از قدرت یک شرکت بزرگ سوء استفاده کردید.»

گرین به مدیران سابق گفت: «خیلی خوشحالم که شغلت را از دست دادی. او با اشاره به میلیاردری که از آن زمان حساب کاربری خود را بازیابی کرده است، افزود: خدا را شکر که ایلان ماسک توییتر را خرید.

نماینده نانسی میس، RS.C. از وقت خود برای شکایت از توئیتر استفاده کرد که برخی از پزشکان را به دلیل ارائه دیدگاه های متناقض از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در مورد کووید-19 و واکسن های آن منع کرده است.

میس گفت: «من آن را بسیار نگران‌کننده می‌دانم که سانسور نامحدود توییتر در حوزه‌های پزشکی گسترش یافته است.

میس گفت: “من و بسیاری از آمریکایی ها اثرات طولانی مدت کووید را داریم.” من نه تنها از راه دور بودم، بلکه اثرات واکسن را نیز دارم. این اولین واکسن نبود، بلکه دومین واکسن بود که اکنون دچار آسمی شدم که از زمان تزریق دوم هرگز از بین نرفته است. من لرزش دارم. در دست چپم و گهگاه درد قلبی دارم که هیچ دکتری نمی تواند توضیح دهد.»

او سپس این سوال را مطرح کرد که چگونه توییتر می‌داند چگونه برخی از متخصصان پزشکی را سانسور کند، و از ویجایا گاد، مشاور عمومی سابق توییتر پرسید: “تو پزشک نیستی، درست است؟”

گاد پاسخ داد: نه من نیستم.

جلسه استماع بر گزارش بایدن متمرکز بود

شاهدان در برابر کمیته فراخوانده شدند تا به سؤالاتی درباره نحوه مدیریت پلتفرم گزارش نیویورک پست در سال 2020 در مورد محتوای ادعایی لپ تاپ متعلق به هانتر بایدن پاسخ دهند که در آن این شرکت رسانه های اجتماعی به طور جنجالی کاربران را از توئیت و پیام مستقیم در مورد آن مسدود می کرد. .

در گزیده‌ای از اظهارات آماده‌شده منتشر شده قبل از جلسه استماع، نماینده جمهوری‌خواه جیمز کومر، رئیس کمیته، ادعا کرد که «خودکامگان فناوری بزرگ از قدرت کنترل‌ناپذیر خود برای سرکوب سخنرانی آمریکایی‌ها برای ترویج عقاید سیاسی مورد علاقه‌شان استفاده می‌کنند».

بیا وی متهم کرد که مدیریت توییتر با داستان‌ها نشان می‌دهد که “یک کمپین هماهنگ شده توسط شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی، اخبار اصلی و جامعه اطلاعاتی برای سرکوب و مشروعیت‌زدایی از وجود لپ‌تاپ هانتر بایدن” و محتوای آن وجود دارد.

جیمز بیکر، معاون سابق مشاور عمومی توییتر، گفت: “من از هیچ گونه توطئه ای با مقامات دولتی یا کمپین انتخاباتی برای سرکوب داستان مطلع نبودم و مطمئناً درگیر آن نبودم.”

بیکر گفت: «به‌علاوه، من از هیچ تبانی یا راهنمایی غیرقانونی با هیچ سازمان دولتی یا کمپین سیاسی درباره نحوه مدیریت توییتر با وضعیت لپ‌تاپ هانتر بایدن آگاه نیستم».

حرکت مدیران توییتر برای محدود کردن انتشار مقالات پست هفته‌ها اتفاق افتاد قبل از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 ویجایا گاد، مشاور عمومی سابق توییتر، به پنل گفت که توییتر 24 ساعت بعد عقب نشینی کرد و به کاربران اجازه داد پیوندهای مقالات را به اشتراک بگذارند، اما حساب اصلی پست به مدت دو هفته به دلیل امتناع از حذف توییت های اولیه خود به حالت تعلیق درآمد.

یوئل راث، رئیس سابق اعتماد و ایمنی توییتر، گفت که این شرکت نگرانی هایی دارد زیرا داستان “در نگاه اول شباهت های زیادی به عملیات هک و نشت روسی در سال 2016 داشت که DNC را هدف قرار داد. ما باید تصمیم می گرفتیم که چه کار کنیم. و در آن لحظه، با اطلاعات محدود، اشتباه کردیم.”

او افزود که این “تصمیمات ساده نیستند” و شرکت “می خواست از اشتباه سال 2016 جلوگیری کند.”

جیمی راسکین، نماینده ارشد دموکرات این پنل، نماینده مریلند، جلسه استماع را یک “تعقیب بی اهمیت” در مورد یک مقاله خبری خواند که “هیچ تاثیر محسوسی بر هیچ چیز” نداشت و در دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی و جناح راست در معرض دید قرار گرفت. رسانه ها در مدت کوتاهی که در توییتر مسدود شد.

راسکین گفت: “احمقانه حتی شروع به تسخیر این وسواس نمی کند.”

کاخ سفید یک روز پس از ایراد دومین سخنرانی رئیس جمهور در مورد وضعیت اتحادیه، جلسه استماع کمیته را رد کرد و آن را یک «شلیک سیاسی عجیب» خواند.

یان سامز، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای گفت: «به نظر می رسد این آخرین تلاش افراطی ترین اعضای MAGA اکثریت جمهوری خواه مجلس برای زیر سؤال بردن و طرح مجدد نتیجه انتخابات 2020 باشد».

این چیزی نیست که مردم آمریکا می خواهند رهبرانشان روی آن کار کنند. همانطور که رئیس جمهور گفته و تمرکز خود را نشان داده است، مردم آمریکا از رهبرانشان انتظار دارند که به شیوه ای دو حزبی در مورد مسائلی که بیشترین تأثیر را بر زندگی آنها و خانواده هایشان دارد، با یکدیگر همکاری کنند، نه اینکه با تئوری های توطئه که مدت هاست از آنها رد شده است، به خانواده وی حمله کنند.

ان‌بی‌سی نیوز ماه گذشته گزارش داد، جلسه استماع کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا در حالی برگزار می‌شود که متحدان رئیس‌جمهور و پسرش در حال بررسی یک صندوق دفاع قانونی برای حمایت از هانتر بایدن و دیگران در واکنش به تحقیقات کنگره تحت رهبری جمهوری‌خواهان هستند.

جمهوری خواهان ادعا می کنند که هانتر بایدن در میان انتقادات آنها از مجموعه ای از معاملات مالی بایدن جوانتر در اوکراین و چین، از حرفه سیاسی و ارتباطات پدرش برای کسب سود استفاده کرده است.

هانتر بایدن تیم حقوقی خود را در ماه دسامبر در بحبوحه تحقیقات فدرال در حال انجام و برنامه های جمهوری خواهان برای تبدیل او به کانون اصلی تحقیقات به محض اینکه کنترل مجلس نمایندگان در ژانویه را به دست گرفتند، تقویت کرد.

کامر پس از انتصاب به عنوان رئیس جدید کمیته نظارت، رئیس جمهور را به «دستفروشی نفوذ» متهم کرد و به سرعت وارد تحقیق درباره هانتر بایدن و سایر اعضای خانواده و همکاران بایدن شد.