سقوط بانک سیلیکون ولی، قانون بانکداری ترامپ را در کانون توجه جدید قرار داده است


واشنگتن – شکست‌های بانک سیلیکون ولی و بانک امضاء، بررسی جدیدی را بر قانون سال 2018 وارد می‌کند که برخی از مقررات بانکی را لغو می‌کند و برخی از دموکرات‌ها خواستار بازگرداندن این قوانین هستند، زیرا دولت فدرال برای محافظت از سپرده‌گذاران SVB اقدام می‌کند.

سناتور الیزابت وارن، D-Mass، “کنگره، کاخ سفید و تنظیم‌کننده‌های بانکی باید مقررات‌زدایی خطرناک بانک‌ها در دوره ترامپ را برگردانند. لغو قانون سال 2018 که قوانین بانک‌هایی مانند SVB را تضعیف کرد، باید یک اولویت فوری برای کنگره باشد.” ، روز دوشنبه در یک مقاله نظری در نیویورک تایمز نوشت.

نماینده کالیفرنیا، کیتی پورتر، کاندیدای مجلس سنا، گفت که در حال کار بر روی قانون گذاری در مجلس برای لغو قانون 2018 است که توسط جمهوری خواهان رهبری و توسط رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ امضا شد.

او یکشنبه در ایمیلی به حامیان خود نوشت: “کنگره – در یک رای دو حزبی – به وال استریت تسلیم شد و قوانین بانکی کشور ما را کاهش داد. من مشکلی برای ایستادن در مقابل وال استریت ندارم، بنابراین در حال نوشتن قانونی هستم تا این قانون خطرناک را لغو کنم.” .

رئیس جمهور جو بایدن نیز در سخنرانی روز دوشنبه با اعلام اقدامات فدرال گفت که قانون مقررات زدایی نقش داشته و از کنگره خواست تا قوانین بانکی را تشدید کند.

او گفت: «در طول دولت اوباما و بایدن، ما الزامات سختی را برای بانک‌ها، مانند بانک سیلیکون ولی و بانک امضا، از جمله قانون داد-فرانک وضع کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که بحرانی که در سال 2008 دیدیم، دوباره تکرار نخواهد شد.» “متاسفانه دولت گذشته برخی از این الزامات را لغو کرد. من از کنگره و تنظیم‌کننده‌های بانکی می‌خواهم قوانین را برای بانک‌ها تقویت کنند تا احتمال تکرار این نوع شکست بانک‌ها کاهش یابد و از مشاغل و مشاغل کوچک آمریکایی محافظت شود. کسب و کار.”

دعوا بر سر قانون 2018

پنج سال پیش، وارن صریح ترین مخالف فشار کنگره تحت رهبری جمهوری خواهان برای لغو مقررات اعمال شده بر اساس قانون داد-فرانک 2010 برای بانک های کوچک و متوسط ​​بود. این لایحه، به رهبری سناتور مایک کراپو، آر آیداهو، به دنبال طبقه بندی مجدد استاندارد “بسیار بزرگ برای شکست” بود که با بررسی نظارتی تقویت شده ارائه شد. با افزایش آستانه از 50 میلیارد دلار دارایی به 250 میلیارد دلار، بانک های متوسط ​​از این مقررات مستثنی شدند.

وارن روز دوشنبه نوشت: «اگر کنگره و فدرال رزرو نظارت سخت‌گیرانه‌تری را لغو نمی‌کردند، SVB و Signature برای مقاومت در برابر شوک‌های مالی مشمول نیازهای نقدینگی و سرمایه قوی‌تر می‌شدند. او می‌گوید: «آنها باید به طور منظم تست استرس انجام می‌دادند تا آسیب‌پذیری‌هایشان را آشکار کنند و کسب‌وکارشان را تقویت کنند. اما از آنجایی که این الزامات لغو شد، زمانی که یک بانک قدیمی با SVB مواجه شد، بانک نتوانست در برابر فشار مقاومت کند – و سقوط Signature نزدیک بود.

سناتور Bernie Sanders، I-Vt.، که همچنین با قانون 2018 مخالف بود، آن را عامل سقوط بانک سیلیکون ولی دانست.

بیایید شفاف باشیم. وی در بیانیه‌ای گفت: شکست بانک سیلیکون ولی نتیجه مستقیم لایحه احمقانه مقررات‌زدایی بانک‌ها در سال 2018 است که توسط دونالد ترامپ امضا شد و من به شدت با آن مخالفت کردم. “پنج سال پیش، مدیر جمهوریخواه دفتر بودجه کنگره گزارشی منتشر کرد که در آن متوجه شد این قانون “احتمال شکست یک شرکت مالی بزرگ با دارایی های بین 100 تا 250 میلیارد دلار را افزایش می دهد.”

نبرد سال 2018 شامل لابی‌های شدید بانک‌ها – از جمله بانک سیلیکون ولی و مجموعه‌ای از بانک‌های اجتماعی کوچک‌تر – بود که به دنبال کمک‌های نظارتی بودند.

در سنا، برای شکست دادن یک فیلیباستر و کسب 60 رای به تعدادی دموکرات نیاز داشت. وارن هنگامی که برخی از دموکرات‌های سنا را به دلیل تلاش برای تضعیف قوانین داد-فرانک صدا کرد، برخی از همکاران را خشمگین کرد.

به گفته دو منبع آگاه از درگیری پشت درهای بسته، تنش ها به جلسه جنجالی مارس 2018 میان روسای ستاد دموکرات های سنا قبل از رأی گیری تبدیل شد.

یکی از منابع گفت که دن گلدون، که در آن زمان رئیس وارن بود، از سایر روسایی که از اینکه وارن رئیس‌هایشان را هدف قرار می‌دهد عصبانی بودند، “دغدغه کرد”. هر دو منبع گفتند که گلدون روی موضع خود ایستاد و به آنها گفت که نظارت بر بانک برای او یک موضوع مهم است و هیچ کس نباید از این که او کسانی را که می خواهند داد فرانک را عقب نشینی می کنند تعجب کند.

یکی از منابع گفت که این یک “جلسه غیرعادی جنجالی روسای جمهور” بود. دیگری گفت آنقدر داغ است که احساس می‌کند «پرتاب صندلی». چند روز بعد، 17 دموکرات به کنفرانس جمهوری خواهان سنا پیوستند تا آن را تصویب کنند. مجلس نمایندگان را با 258 بر 159 از بین برد و 225 جمهوری خواه و 33 دموکرات را به دست آورد. ترامپ آن را امضا کرد و به قانون تبدیل شد.

گلدون از اظهار نظر در مورد این دیدار خودداری کرد.

“سطح مناسب مقررات”

یکی از آن دموکرات‌ها، سناتور مارک وارنر از ویرجینیا، یکشنبه در پاسخ به این سوال که آیا از حمایت از آن پشیمان است، از این قانون دفاع کرد.

وارنر در «این هفته» شبکه ABC گفت: «من فکر می‌کنم این بانک‌های متوسط ​​نیاز به کمک‌های نظارتی داشتند، و افزود که این قانون «سطح مناسبی از مقررات را برای بانک‌های متوسط ​​وضع کرده است».

وارنر گفت: «زمان زیادی وجود خواهد داشت تا به کارهایی که رگولاتورها انجام دادند و انجام ندادند و چرا مدیریت بانک این کار را درست انجام ندادند، نگاه کنیم.» او آن را موضوع «بانکداری 101، مدیریت ریسک نرخ بهره» خواند.

او گفت: «و آنچه که ما در حال حاضر باید روی آن تمرکز کنیم این است که چگونه مطمئن شویم که سرایتی وجود ندارد، و در عین حال، می‌دانید، باور کنیم که SVB را می‌توان به دست آورد.»

سناتور کوین کرامر، RN.D.، که زمانی که در مجلس حضور داشت به قانون 2018 رای داد، نیز از آن دفاع کرد.

او یکشنبه در برنامه “Meet The Press” شبکه NBC گفت: “آنها مطمئناً به مقررات بیشتری نیاز ندارند. این بدان معنا نیست که شما می توانید سوء مدیریت شوید.” “ما شاهد افزایش نسبتاً شدید نرخ‌های بهره بوده‌ایم که برخی بانک‌های کوچک‌تر را با ترازنامه خود در تضاد قرار داده است. و البته اکنون، ما فدرال رزرو را داریم که همزمان تلاش می‌کند ترازنامه خود را تغییر دهد. و شاید ما باید کمی بیشتر درباره همه اینها بررسی کنیم. اما من فکر نمی‌کنم بانک‌های کوچک‌تر به نظارت بیشتر و مقررات بیشتری نیاز داشته باشند – شاید نظارت بهتر، اما مطمئناً نه مقررات بیشتر.»

یکی دیگر از حامیان اقدام مقررات زدایی از بانک ها، سناتور کیرستن سینما، آی آریز بود که در آن زمان یکی از اعضای مجلس بود و در آن زمان نامزد مجلس سنا بود.

روبن گالیگو، نماینده ایالت آریز، که برای کرسی سینما در سال 2024 نامزد شده است، به قانون سال 2018 رای منفی داد و روز دوشنبه بیانیه ای صادر کرد. هجوم بردن او

“تفاوت سناتور سینما و من چیست؟” گالگو گفت. زمانی که لابی‌گران بانک از من خواستند مقررات بانکی را تضعیف کنم، من جواب منفی دادم. وقتی از سناتور سینما پرسیدند، او پرسید چقدر – و رای مثبت داد. اکنون همه ما تاوان اشتباه او را خواهیم پرداخت.»