ترامپ به دنبال تأخیر 250 میلیون دلاری دادگاه مدنی نیویورک است


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا خواستار تاخیر یک ماهه قبل از شروع محاکمه 250 میلیون دلاری دادستان کل نیویورک علیه او، سه فرزند ارشدش و سازمان ترامپ شده است.

وکلای ترامپ در پرونده‌ای در دادگاه در روز جمعه استدلال کردند که مهلت فعلی برای کشف این پرونده – 20 مارس – با توجه به شواهدی که باید از دفتر لتیتیا جیمز، دادستان کل بررسی کنند، غیرمنصفانه و غیر واقعی است.

وکلای ترامپ در این پرونده نوشتند: «در 2 دسامبر 2022، دادستان کل چندین ترابایت داده شامل نزدیک به 700000 سند، بیش از 5.5 میلیون صفحه اطلاعات، به اضافه پنجاه و شش متن مصاحبه شاهد و متهم با شواهد مربوطه را تولید کرد. .

آنها نوشتند در حالی که از آن زمان به «تقریباً 275000 سند و بیش از 2.6 میلیون صفحه» کاهش یافته است، بررسی این اسناد «تا 11000 ساعت کاری» طول می کشد، آنها نوشتند و استدلال کردند که ترامپ تحت این قانون «از تعصب شدید» رنج خواهد برد. برنامه فعلی “غیر ممکن” که “به آنها تحمیل شده است”.

وکلای دادگستری افزودند: «مدافعان نمی توانند حجم سرسام آور مطالب را بررسی کنند، احضاریه ها را ارائه کنند، مطالب احضاریه را بررسی کنند، آماده شوند و تسلیم را انجام دهند – همه اینها در یک دوره سه و نیم ماهه از تاریخی که شاکی پرونده تحقیقاتی خود را ارائه کرد. – و سپس یک ماه بعد گزارشات کارشناسی تهیه و ارائه شود.»

تیم حقوقی ترامپ از قاضی خواست تا مهلت کشف حقایق را تا اواخر سپتامبر و برای کشف شاهد متخصص تا دسامبر – دو ماه پس از شروع محاکمه – تمدید کند.

اگر قاضی این درخواست را امضا کند، محاکمه احتمالاً در ماه‌های ابتدایی سال 2024 آغاز می‌شود، زیرا ترامپ نامزد ریاست‌جمهوری در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان رقابت می‌کند.

جیمز شکایت گسترده ای را علیه ترامپ، سه فرزند ارشدش، دان جونیور، ایوانکا و اریک و شرکت در ماه سپتامبر ارائه کرد. دعوای مدنی اوج تحقیقات سال‌ها در مورد شیوه‌های تجاری این شرکت است.

او در دعوی ادعا کرد که آنها ارزش خود را در صورت های مالی به بانک ها و بیمه ها به میزان میلیاردها دلار افزایش داده اند و به آنها اجازه می دهند وام ها و معاملاتی را که حق آنها را نداشتند دریافت کنند.

علاوه بر جریمه های مالی، شکایت جیمز به دنبال منع دائمی خانواده ترامپ از خدمت به عنوان افسر شرکت های مستقر در نیویورک و جلوگیری از ورود ترامپ و شرکتش به خرید املاک تجاری در ایالت به مدت پنج سال است.

قاضی رئیس پرونده، آرتور انگورون، درخواست های قبلی ترامپ برای تأخیر را رد کرد. ماه گذشته، انگورون گفت که تاریخ آزمایشی 2 اکتبر خواهد بود.

NBC News برای اظهار نظر در مورد درخواست ترامپ برای به تعویق انداختن پرونده به دفتر جیمز مراجعه کرده است.

دفتر جیمز ماه گذشته در نامه‌ای از قاضی خواست تا اجازه هرگونه تاخیر قابل توجهی را ندهد و خاطرنشان کرد که ترامپ سابقه طولانی در استفاده از تاکتیک‌های تأخیر در پرونده دارند و از شواهد دادستان کل با توجه به اینکه تحقیقات طولانی‌مدت دنبال می‌شود، آگاه بوده‌اند.

کالین فاهرتی، دستیار دادستان کل آمریکا در این نامه گفت: «سختی که ترامپ ادعا می‌کند به خودی خود تحمیل شده است». التماس‌های آن‌ها پوچ است و تأخیرشان نباید با تأخیر بیشتری پاداش داده شود».

وکلای ترامپ مخالفت کردند که پرونده های مشابه معمولاً 15 ماه مهلت کشف دارند. آنها همچنین به انتصاب یک ناظر مستقل توسط انگورون در نوامبر برای نظارت بر تراکنش های مالی سازمان ترامپ به عنوان یکی از دلایلی که نباید برای محاکمه عجله کرد اشاره کردند.

آنها استدلال کردند: “حتی آسیب احتمالی قابل بحثی که تمدید درخواستی ارائه می کند وجود ندارد.”